نوشته ها

آیا گاز اکسیژن از جو زمین خارج می شود؟

آیا گاز اکسیژن از جو زمین خارج می شود؟ - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (آیا گاز اکسیژن از جو زمین خارج می شود؟)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

اتمسفر زمین

اتمسفر زمین مجموعه‌ای از لایه‌های مختلف گازی است که آن را با نام «هوا»می‌شناسیم. این لایه‌های جو توسط نیروی جاذبه زمین نگهداری و از راه‌های مختلفی موجب حفاظت از موجودات در زمین می‌شوند.

  • هوای خشک، 78/09 درصد
  • نیتروژن،‌ 20/95 درصد
  • اکسیژن، 0/93 درصد
  • آرگون، 0/04 درصد
  • دی‌اکسید کربن
  • و همچنین مقادیر کمی از گازهای دیگر را شامل می‌شود.

اکسیژن در جو رمین

اکسیژن یکی از عناصر شیمیایی در جدول تناوبی است. یعنی یک عنصر زیستی بوده که همه جا چه در زمین و چه در کل جهان هستی یافت می‌شود. مولکول اکسیژن در حالت گازی، بی‌رنگ، بی‌بو و دارای فرمول O۲ است. گرچه اکسیژن فراوان‌ترین گاز در جو ما نیست اما مهم ترین است. زیرا موجب تولید انرژی در فرایند سوختن، تنفس یاخته‌ای هوازی است.

آیا گاز اکسیژن از جو زمین خارج می شود؟

طبق تحقیقات مشخص شده است که اکسیژن به آرامی در حال خروج از اتمسفر زمین است. محققان با تجزیه و تحلیل حباب های ریز هوا که در نمونه های هسته یخی گرفته شده از گرینلند و قطب جنوب توانستند سطح اکسیژن اتمسفر را در طول زمان اندازه گیری کنند. و دریافتند که میزان اکسیژن زمین در طول 800 هزار سال گذشته در حدود 0.7 درصد کاهش یافته است.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

علت خروج گاز اکسیژن از جو زمین

دانشمندان می خواهند علت را بررسی کنند تا بدانند دقیقاً چه چیزی را باید در آینده انتظار داشته باشیم. همچنین، ارزش این را دارد که بررسی کنیم که تأثیرات انسانی ممکن است چه تأثیری بر سطوح دراز مدت اکسیژن دارد. اما با این حال اکسیژن زمین به طور مستمر توسط انسان ها، جانوران، گیاهان و حتی سنگ های سیلیکات مصرف و جایگزین می شود و به همین علت یافتن دلیل واقعی کاهش میزان اکسیژن زمین کار دشواری است.

پیامدهای نبود اکسیژن

بدون اکسیژن موجود زنده ای دوام نخواهد آورد. آسمان تاریک به نظر خواهد رسید نور خورشید قبل از این‌که به زمین برسد از طریق ذرات معلق هوا انعکاس پیدا می‌کند.و در حالی که این اتفاق‌ها در حال رخ دادن است پوسته‌ی زمین بطور کامل متلاشی خواهد شد. بدون اکسیژن آتشی وجود ندارد. فرایند احتراق در وسایل نقلیه رخ نمی‌دهد. هر نوع از حمل و نقل که الکتریکی نیست بطور خودکار با شکست مواجه می‌شود. هواپیماها سقوط خواهند کرد و میلیون‌ها خودرو درمسیرشان متوقف خواهند شد. اکسیژن به عنوان یک عاملِ نگهدارنده‌ی ویژه برای بتن عمل میکند. بدون اکسیژن بتن فقط خاک است.

کاربردهای گاز اکسیژن

  • در سلول ها، اکسیژن برای تنفس هوازی مورد نیاز است.
  • پر مصرف ترین گاز طبی در بیمارستان می باشد.
  •  اکسیژن به عنوان یک ماده اکسید کننده مورد استفاده قرار می گیرد.
  • گاز اکسیژن در تصفیه فاضلاب و تصفیه آب مورد نیاز است.
  • در صنعت حمل و نقل، پتروشیمی،هوا و فضا و …