نوشته ها

فعال سازی چاه های نفت و گاز توسط نیتروژن

فعال سازی چاه های نفت و گاز توسط نیتروژن - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی)، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (فعال سازی چاه های نفت و گاز توسط نیتروژن)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

فعال سازی چاه های نفت و گاز توسط نیتروژن

بعضی از چاه های نفتی بعد از مدتی استفاده کردن فشار اولیه شان افت می کند، برای اینکه بتوانیم نفت را از اعماق زمین به سمت بالا هدایت کنیم ، روش های مختلفی وجود دارد.یکی از این روش ها افزایش فشار داخل چاه هست. که تزریق نیتروژن به عنوان یکی از این روش ها در سال‌های اخیر کاربرد زیادی داشته است.

دلیل استفاده از گاز نیتروژن

مایعات می توانند اغلب در داخل یک چاه فعال جمع شوند و مانع از عبور آسان سیالات ساختار شوند. در این موارد می توان مخازن را با گاز نیتروژن پر کرد تا با حذف مایعات راکد، جریان را افزایش دهد. همچنین هنگامی که فشار طبیعی با افزایش سن چاه ها کاهش می یابد، نیتروژن لیفتینگ، چاه را به فشار قابل قبولی برمی گرداند.

نحوه کاربرد نیتروژن لیفتینگ

این عمل یا از طریق لوله های سیم پیچ، از گاز نیتروژن برای حذف هر گونه مایعی که ایجاد شده و مانع بهره وری می شود استفاده می گردد. به این صورت که لوله هایی از داخل چاه های اطراف عبور می دهند به سمت آن سفره ی زیر زمینی.یا از طریق یک خط لوله موجود که از قبل در محل وجود دارد تزریق می شود.

هدف از تزریق نیتروژن

بالا بردن راندمان جابه‌جایی ثقلی به همراه تزریق CO2، دربرداشت نفت ته مانده بعد از تزریق آب، برای بازگردانی گاز در مخازن گاز قطران و تزریق از نوع WAG، افزایش راندمان تولیدجابه‌جایی غیر امتزاجی، جابه‌جایی امتزاجی، تزریق با هدف تثبیت فشار و یا فشارافزایی.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

نکته پایانی

امروزه با اعمال روش‌های مختلف ازدیاد برداشت در مخازن نفت وگاز روش‌های اولیه بازیافت طبیعی، راندمان بازیافت حدود 20% بوده که با اعمال روش‌های بازیافت ثانویه شامل تزریق گاز و یا آب این مقدار به 25% افزایش یافته است.