نوشته ها

مزایای استفاده از گاز آرگون در پنجره های دوجداره

مزایای استفاده از گاز آرگون در پنجره های دوجداره - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی)، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (مزایای استفاده از گاز آرگون در پنجره های دوجداره)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

آرگون چیست؟

آرگون با علامت اختصاری Ar در جدول عناصر دارای عدد اتمی ۱۸ است. این عنصر در گروه (گازهای نجیب) قرار دارد. از این رو، هیچ ترکیبی از آن به صورت طبیعی وجود ندارد. گاز آرگون در هواکره(اتمسفر) زمین تا حدود ۱٪ موجود است. بیشتر این حجم آرگون، آرگون-۴۰ است که از واپاشی پتاسیم-۴۰ در جو بر اثر پرتوهای کیهانی تولید شده‌است.

گاز آرگون در پنجره دوجداره

امروزه به دلیل اینکه پنجره دوجه داره عایق بندی مناسب صدایی و گرمایی است وبا توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی و هزینه های سرمایش و گرمایش مکان های مسکونی، تجاری و اداری، برای حفظ انرژی کاربرد بسیاری دارد. از گاز آرگون برای افزایش بازده انرژی و عملکرد کلی پنجره های حرارتی استفاده می شود. معمولاً بين شيشه هاي پنجره دوجداره از گازي پر مي شود كه رسانايي حرارتي خيلي كمي داشته باشد. که در پنجره های دوجداره گاز آرگون عهده دار این مسئولیت می باشد.

مزایای استفاده از گاز آرگون در پنجره های دوجداره

  1. درز بندی  شیشه های دوجداره
  2. عایق صدا را افزایش می دهد
  3. قابل استفاده در تمام مناطق آب و هوایی
  4. به دلیل سمی نبودن محیط را آلوده نمی کند.
  5. احتمال میعان و یخ زدگی را کاهش می دهد.
  6. تبادل حرارت از طریق پنجره را به حداقل می رساند.
  7. اندازه گیری عملکرد حرارتی یک پنجره بهبود می بخشد.
  8. به طور قابل توجهی به هزینه تولید پنجره دوجداره اضافه نمی کند.
  9. برای عملکرد بهینه پنجره می تواند با فناوری لایه های کم گسیل ترکیب شود.
  10. در دستیابی به صرفه جویی در هزینه های طولانی مدت انرژی کمک می کند.
  11. دراندازه ها و سبک های پنجره های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.
  12. به دلیل ترکیب نشدن با مواد دیگر مثل اکسیژن باعث خورندگی و زنگ زدگی مواد پنجره نمی شود.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

معایب گاز آرگون در پنجره های دوجداره

از مهم ترین معایب گاز آرگون در برابر انواع دیگر این است که آرگون کم مصرف ترین گاز موجود نیست. دومین نکته دیگر این که پر شدن پنجره دو جداره با گاز آرگون منبسط  و منقبض نمی شود و شیشه می تواند مهر و موم هایی را که حاوی گاز بین شیشه هستند، از بین ببرد. با این حال میزان نشتی گاز به بیرون بسیار کمتز از حد قابل اهمیت می باشد چرا که اگر پنجره حتی یک شکاف کوچک داشته باشد، گاز آرگون خارج می شود و هوای مملو از رطوبت جای آن را می گیرد.

تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره

تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره به شما کمک می کند تا بتوانید شیشه دوجداره مورد نظر خود را  با کیفیت مطلوب بیابید و یکی از عوامل مهم برای بالا بردن کارایی شیشه های دو جداره، نوع گازی است که در بین فضای خالی بین شیشه ها به کار برده شده است. که در پایین با چند روش تشخیص وجود گاز آرگون آشنا می شویم:

  • وجود اسپیسر یا فاصله دهنده یکپارچه بین دو شیشه: برای بالا بردن درصد عایقی شیشه دوجداره و نگهداری بهتر گاز آرگون، باید از اسپیسرهای یکپارچه استفاده کرد.
  • اسپیسر آلومینیومی شیشه های دوجداره دارای گاز آرگون، دارای سوپاپ های تزریق گاز می باشد: در بیشتر موارد اسپیسرهای آلومینیومی و سوپاپ های مورد استفاده برای تزریق گاز دارای قیمت بیشتری از گاز آرگون هستند و بیشترین مورد استفاده از آن ها در بازار امروز برای پنجره های upvc می باشد.
  • وجود اختلاف دما بین جداره خارجی و داخلی شیشه: از آنجایی که تزریق گاز آرگون در شیشه های دوجداره باعث می شود که این شیشه ها به صورت عایق حرارتی عمل کنند، اگر گاز آرگون به مقدار کافی در بین شیشه ها تزریق شده باشد، قسمت بیرونی شیشه که در معرض هوای آزاد است باید سرد باشد و دمای قسمت داخلی آنها باید با دمای محیط مورد نظر شما یکی باشد. این تست را می توانید با لمس جداره داخلی و خارجی شیشه دوجداره خود به راحتی انجام دهید.

پنجره های دوجداره دارای گاز آرگون یا کریپتون؟

از رایج ترین و پرکاربرد ترین گاز هایی که فضای خالی میان شیشه های دوجداره را پر می کنند، می توان به گاز آرگون و کریپتون اشاره کرد. مانند گاز آرگون، کریپتون هم بدون بو، بی رنگ و غیر سمی است. هیچ یک از این گازها در صورت نشتی خطری برای ساکنان ساختمان ندارد. تصمیم گیری بین آرگون و کریپتون معمولاً به هزینه مادام العمر پنجره  و کیفیت آن برمی گردد و از آنجایی که آرگون ارزان تر است برای پر کردن فاصله های پنجره های بزرگتر از آرگون و پنجره های سه جداره نازک تر از کریپتون استفاده می شود.