نوشته ها

تولید گاز متان از زباله های خانگی

تولید گاز متان از زباله های خانگی - مجموعه مقالات تخصصی فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (تولید گاز متان از زباله های خانگی)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

متان چیست؟

متان ساده‌ترین عضو خانواده آلکان ها است.متان ماده‌ای (ترکیبی) است که ساختار چهار وجهی داشته و از اتصال چهار اتم هیدروژن و یک اتم کربن به وجود آمده است. و فرمول شیمیایی آن CH۴ است

زباله های خانگی

زباله خانگی انواع مختلف دارد و در حالت های جامد، نیمه جامد و یا مایع می باشد. نوع زباله های خانگی تولید شده با توجه به عوامل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی منطقه، سبک زندگی مردم و حتی فصول سال می تواند متغیر باشد.حمل زباله های خانگی به محل های دفن زباله و سوزاندن آنها هزینه بالایی دارد.

زباله های خطرناک

در صورتی که زباله ها شامل ترکیبات سمی، قابل اشتعال، واکنش دهنده و یا خورنده باشند، به آن ها زباله خانگی خطرناک گفته می شود. زیرا سلامت و بهداشت جامعه و یا محیط زیست را به خطر می اندازد، متاسفانه گاهی اوقات شهروندان به دلیل بی توجهی و یا نا آگاهی، زباله های خطرناک خانگی را در طبیعت و سطح شهر رها کرده و خسارات جبران ناپذیری به سلامت جامعه وارد می کنند.

بازیابی انرژی از زباله ها

امروزه بخش عمده ای از انرژی مورد نیاز جهان توسط سوخت های فسیلی تامین می شود که از منابع انرژی تجدید ناپذیر است. بازیابی انرژی از زباله ها یکی از  روش مهم و مناسبی برای کاهش میزان انرژی الکتریکی تولیدی با استفاده از سوخت­های فسیلی و منابع غیر قابل تجدید انرژی است. ارزیابی و پیش‌بینی نرخ تولید و انتشار گاز از محل‌های دفن، جهت طراحی این محل‌ها و بهره‌برداری موفق گازهای تولیدی به عنوان منابع انرژی دارای اهمیت زیادی می‌باشد.

تولید گاز متان از زباله های خانگی

در محل‌های دفن زباله، ضایعات مواد غذایی به سرعت تجزیه می‌شوند و گاز متان تولید می‌کنند، گاز متان یکی از فراوان ترین گازهای موجود در طبیعت است که از یک اتم کربن و 4 اتم هیدروژن با فرمول CH۴ تشکیل شده است. این گاز بی رنگ و بی بو است. متان چگالی کمتری نسبت به هوا داشته و از اولین هیدروکربن های اشباع شده به شمار می رود. همچنین علاوه بر حالت گاز، می تواند به حالت مایع نیز دربیاید.

مهمترین کاربرد گاز متان

به طور کلی می توان گفت گاز متان کاربرد فراوانی دارد اما از عمده ترین کاربردهای این گاز: استفاده از آن به عنوان سوخت برای نیروگاه ها می باشد و از انرژی حاصل از سوختن گاز متان در نیروگاه ها، برق تولید می شود. امروزه در آزمایشگاه ها می توانند هیدروژن را با 99.99 درصد خلوص از متان استخراج کنند. و به عنوان گاز طبیعی در موشک ها استفاده می شود.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

خطرات گاز متان

  • این گاز گلخانه‌ای حداقل ۲۱ برابر قوی‌تر از دی‌اکسید کربن در به دام انداختن گرما در اتمسفر است.
  • متان به راحتی با اکسیژن ترکیب شده و مشتعل می شود و مکان انفجارهای خطرناک و بزرگ وجود دارد.
  • اگر غلظت این گاز در محیط از اکسیژن بیشتر شود، باعث ایجاد خفگی خواهد شد.
  • علائم مسمومیت با آن شامل مواردی مانند از دست دادن حافظه و فراموشی، مشکلات بینایی و گفتار، سردرد و .. می باشد.