نوشته ها

کاربرد و مشخصات گاز اتان

کاربرد و مشخصات گاز اتان -شرکت فراز گاز آراد صفاهاهن

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (کاربرد و مشخصات گاز اتان)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) شرکت فراز گاز آراد

کاربرد و مشخصات گاز اتان

اتان چیست ؟

اتان یک ترکیب شیمیایی با فرمول C2H6 است که در گروه هیدروکربنی آلکان‌ها قرار می‌گیرد و دو کربن است و در شرایط STP گازی بدون رنگ است. دمای خوداشتعالی آن 497 درجهاست. پیوند کووالانسی چهار کربن با چهار زوج الکترون و یک پیوند هیدروژن با یک زوج الکترون اتم‌های مولکول گاز اتان را تشکیل داده است.

مشخصات گاز اتان

گاز اتان با اسامی دی متیل ، بی متیل ، اتیل هیدرید ، متیل متان نیز شناخته می شود.و در شرایط فشار و دمای استاندارد بصورت گازی بی رنگ ، بی بو ، غیر سمی و بسیار قابل اشتعال است.گاز اتان دارای جرم مولی 30.07 g/mol است.گاز اتان نیز مانند سایر هیدروکربن ها بسیار احتراق پذیر است .از احتراق کامل گاز اتان که یک واکنش به شدت گرمازا است و با آزاد شدن 1561 کیلوزول انرژی در هر مول می باشد ، گاز دی اکسید کربن و آب بدست می آید .

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

تولید گاز اتان

از سال 1960 تا به امروز اتان به عنوان مواد اولیه صنایع پتروشیمی به کار می‌رود. اتان جزءدوم تشکیل دهنده گازطبیعی است، آن را از گاز نفتی یا گاز طبیعی جدا می‌کننددرحالی‌ که در گذشته این گاز به همراه مولکول‌های بزرگتر برای سوخت مورد استفاده قرار می‌گرفت.مقرون به‌صرفه‌ترین روش تولید این گاز روش مایع سازی است. استخراج گاز اتان با استفاده از استراتژی‌های تبریدی به این روش در دمای کم انجام می‌گیرد.اتان همچنین می تواند از گاز نفتی جدا شود، مخلوطی از گاز های هیدروکربنی که به عنوان محصول جانبی پالایش نفت می باشند.

کاربردهای گاز متان

  1. استفاده اصلی و صنعتی اتان جهت تولید اتن می باشد.
  2. عمولا به عنوان یک ماده اولیه برای تولید اتان هالوژنه استفاده می شود.
  3. اتان در صنایع شیمیایی برای تولید اتانول، اپوکسیتان، گلیکول، استالدئید، اتیل استاتو… مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. اتان به عنوان یک مبرد برای سیستم های خنک کننده بسیار کم استفاده می شود.
  5. گاز اتان در صنعت متالورژی در برخی عملیات های حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد.
  6. گاز اتان به عنوان گاز کالیبراسیون در سیستم های احتراق مورد استفاده قرار می گیرد.
  7. اتان به عنوان یک جزء در گازهای کالیبراسیون برای صنایع خودرو سازی، گاز، نفت و صنایع شیمیایی استفاده می شود.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

خرید و فروش گاز اتان

گاز اتان بدلیل اینکه یک گاز وارداتی است در سیلندرهای 50 لیتری به فروش می رسد و چون فشار بالائی ندارد به صورت کیلوگرمی به مشتریان عرضه می شود.گاز اتان معمولا با خلوص 99.95% گرید 3.5 ، 99.9% گرید 3 ، 99.5% گرید 2.5 و 99% گرید 2 به فروش می رسد.