نوشته ها

مشخصات و کاربرد گاز بوتان

مشخصات و کاربرد گاز بوتان-شرکت فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (مشخصات و کاربرد گاز بوتان)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) شرکت فراز گاز آراد

مشخصات و کاربرد گاز بوتان

بوتان چیست ؟

بوتان بوتان نیز یکی از ده ها گاز مشتق شده از گاز طبیعی خام است . یکی از ترکیبات هیدروکربنی است که چهار اتم کربن دارد. این گاز در دو ایزومر نرمال و ایزوبوتان ساخته می‌شود. گاز بوتان محصول پالایشگاه است.گاز بوتان یک ترکیب گازی از گاز طبیعی همانند بنزین تشکیل شده از نفت خام می باشد.گاز بوتان تحت فشار می باشد و باید از لوازم تقلیل فشار استفاده کرد .

مشخصات گاز بوتان

فرمول شیمیایی بوتان C4H10 است که تشکیل شده از چهار اتم کربن احاطه شده توسط ده اتم هیدروژن به شکل یک خط مستقیم می باشد.گاز بوتان در حالت مایع سبک‌تر از آب و در حالت گاز سنگین‌تر از هوا می‌باشد. نقطه تبخیر آن تقریباً 0/5- درجه سانتیگراد بوده و ارزش حرارتی هیدروکربن بوتان برابر با 28500 کیلو کالری به ازای هر مترمکعب آن می‌باشد. از اختلاط 50 تا 90 درصد این گاز با گاز پروپان، گاز طبیعی مایع به دست می‌آید.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

تولید گاز بوتان

هیدروکربن ها معمولا از دو روش تولید می شوند :

1. جداسازی براساس ایجاد شرایط تعادل فازی بین بخار ومایع ،تثبیت میعانات گازی براثر عمل تفکیک عناصر فرار از هیدروکربنهای سنگینتر براساس تعادل فازی بین بخار و مایع در یک سری Flash Tank تارسیدن به یک RVP معین صورت می پذیرد.

2. جداسازی برپایه اختلاف نقطه جوش هیدروکربنها، جدایش عناصر سبک و قابل تبخیر از هیدروکربنهای سنگین براساس اختلاف در نقطه جوش هیدروکربنها صورت می پذیرد.

کاربرد گاز بوتان

  1. از بوتان در سیستم های برودتی و گرمایشی و همچنین به عنوان سوخت برای فندک استفاده می شود.
  2.  این گاز به صورت بطری شده برای استفاده در اجاق گاز اردوگاه ها و کوره های گاز سوز در هوای باز به فروش می رسد.
  3. برخی از لیفتراک ها نیروی محرک خودر را از سوخت بوتان تامین می کنند.
  4. بوتان به عنوان یک جزء در گازهای کالیبراسیون برای صنایع گاز، نفت و صنایع شیمیایی استفاده می شود.
  5. بوتان به عنوان یک گاز سوخت استاندارد، برای کالیبراسیون مشعل ها استفاده می شود.
  6. بوتان می تواند به عنوان یک گاز مبرد مورد استفاده قرار بگیرد.
  7. مخلوط بوتان و هلیوم در شمارنده های ذرات یونی مورد استفاده قرار می گیرد.
  8. بوتان به عنوان یک ماده شیمیایی در ساخت انواع مواد شیمیایی آلی از قبیل استیک اسید، بوتادین، لاستیک های مصنوعی، بوتانول، اتان و پروپیلن استفاده می شود.