نوشته ها

مشخصات و کاربرد گاز متان

مشخصات و کاربرد گاز متان-شرکت فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (مشخصات و کاربرد گاز متان)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) شرکت فراز گاز آراد

مشخصات و کاربرد گاز متان

متان چیست؟

متان ساده‌ترین عضو خانواده آلکان ها است.متان ماده‌ای (ترکیبی) است که ساختار چهار وجهی داشته و از اتصال چهار اتم هیدروژن و یک اتم کربن به وجود آمده است. و فرمول شیمیایی آن CH۴ است

مشخصات گاز متان

در شرایط استاندارد دما و فشار این گاز بی بو و بی‌رنگ و نافذتر و سبک‌تر از هوا است و اولین ترکیب سلسله هیدروکربن‌های اشباع شده به شمار می‌رود. این گاز در طبیعت از تجزیه و پوسیده شدن مواد آلی به ویژه فساد گیاهان در مرداب‌ها حاصل می‌شود، به همین جهت آن را «گاز مرداب» نیز می‌نامند.

گاز متان یک گاز گلخانه ای

گاز متامن به عنوان دومین گاز تاثیر گذار در افزایش اثر گلخانه ای شناخته می شود. این گاز با توانایی زیاد جذب گرما باعث گرم تر شدن کره ی زمین می شود. دلیل اینکه این گاز دومین گاز گلخانه ای است، مقدار کمترش در هوا کره است در غیر این صورت اثرات آن بسیار مخرب تر از دی اکسید کربن نیز می تواند باشد.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

تولید گاز متان

تولید گاز متان علاوه بر خالص سازی گاز طبیعی و پالایش نفت می تواند از طریق بیوگاز یا همان تجزیه شدن مواد آلی گیاهی در شرایط بی هوازی انجام گیرد. تولید این گاز به صورت خالص را می توان توسط تقطیر جز به جز انجام داد زیرا دمای جوش هیدروکربن های مختلف با هم فرق دارد و با تقطیر جز به جز به آسانی جدا می شوند.یکی دیگر از منابع تولید گاز متان تالاب ها هستند. وقتی بقایای مواد آلی به کف مرداب می رسند در آنجا در شرایط بدون هوا توسط باکتری های بی هوازی تجزیه و در حین این کار، این گاز تولید می شود.

کاربرد های گاز متان

  1. در نیروگاه های حرارتی متان یکی از منابع سوختی می باشد.
  2. در صنایع شیشه سازی متان به عنوان منبع سوخت می باشد.
  3. در صنایع نساجی متان به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. در صنایع سیمان و صنایع کاغذ سازی متان به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می گیرد.
  5. متان در باطری های گازی فضا نورد آپولو مورد استفاده قرار گرفت.
  6. گاز متان به عنوان گاز طبیعی نیز برای سوخت وسایل نقلیه استفاده می شود.
  7. متان به عنوان یک جز گازهای کالیبراسیون در صنایع پتروشیمی  مورد استفاده قرار می گیرد.
  8. متان و مخلوطهای آن برای آزمایش کارآیی مشعل ها و موتورهای گاز استفاده می شود.
  9. در صنایع فولاد متان برای تولید فولاد های سخت مورد استفاده قرار می گیرد.
  10. متان در راکتورهای هسته ای به عنوان گاز خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرد.
  11. متان مایع به عنوان سوخت موشک ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

خرید و فروش گاز متان

باتوجه به مشخصات و کاربرد گاز متان این ماده ی مهم به عنوان سوخت خرید و فروش بالایی دارد. فروش گاز متان خالص عمدتا در کپسول هایی ۵۰ لیتری انجام می گیرد. بهتر است بدانید قیمت کپسول این گاز بسته به سایز و خلوص کپسول متفاوت است. این ماده با خلوص های متفاوت در کپسول ها به فروش می رسد. این گاز در گرید های ۲.۵ ، ۳.۵، ۴.۵ و ۵.۵ ارائه می شود.  کپسول این گاز معمولا به رنگ قرمز و یادآور خطر انفجار است.