نوشته ها

معرفی انواع سیم جوش و کاربرد آن ها

معرفی انواع سیم جوش و کاربرد آنها-شرکت فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک وشیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است.مقاله امروز معرفی انواع سیم جوش و کاربرد آن ها.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

لوازم جوش وبرش شرکت فراز گاز آراد

معرفی انواع سیم جوش و کاربرد آن ها

سیم جوش چیست؟

در انجام برخی از انواع جوشکاری ها احتیاج به یک ماده جهت پرکردن فضاهای خالی و یا اتصالات فلزی مختلف مانند اتصال صفحه های فلزی نازک، صفحه های فلزی کثیف و … داریم که به آن سیم جوش گفته می شود. سیم جوش ها بدون روکش می باشند و ساختار و یا فرمولاسیون آن ها دارای ترکیبات شیمیایی می باشند که به فلز پایه بسیار نزدیک هستند. و در انواع مختلفی متناسب با فلزهای آهنی و غیر آهنی وجود دارند.

سیم جوش چه کاربردی دارد ؟

سیم جوش ها انواع مختلفی دارند که هر یک از آن ها با توجه به ویژگی هایی که دارند برای جوشکاری فلزات با پایه آهنی یا غیر آهنی مناسب هستند. از سیم جوش ها در صنایع خودروسازی، حمل و نقل و ساخت تجهیزاتی مثل مخزن تحت فشار و مبدل های حرارتی استفاده می شود. در ادامه با پنج مدل از انواع سیم جوش ها و کاربردشان آشنا خواهیم شد.

معرفی انواع سیم جوش ها

در حالت کلی سیمجوش ها به دو نوع سیم جوش های توپر (Solid Wires) و سیم جوش های تو پودری (Cored Wires) تقسیم بندی می شوند.اما بر اساس نحوه عملکرد می توان 5 دسته را نام برد.به عنوان مثال

  • سیم جوش های CO2
  • سیم جوش های میگ مگ
  • سیم جوش های توپودری
  • سیم جوش های زیر پودری
  • سیم جوش های تیگ

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

1- سیم جوش CO2

سیم جوش co2 را با ترکیب گاز آرگون یا CO2 به کار می برند. ایجاد جوش های یکنواخت و سرعت بالا از ویژگی های جوشکاری با این سیم جوش است. سیم جوش CO2 در سایز های مختلف و آلیاژ های متفاوتی وجود دارد که انتخاب آن به جنس و نوع سازه بستگی دارد.

2- سیم جوش میگ-مگ (Mig-Mag)

در فرایند های جوشکاری با این سیم جوش از قوس الکتریکی به عنوان منبع استفاده می شود.سیم جوش در این روش با سرعتی معین به حوضچه جوش انتقال داده می شود. به منظور جلوگیری از ورود هوا و آلودگی فلز، از یک گاز محافظ طی فرایند جوشکاری استفاده می شود.

3- سیم جوش توپودری

سیم جوش تو پودری به شکل لوله تو خالی می باشد که درون آن پودر خاصی قرار گرفته است. پودر موجود در برخی از این سیم جوش ها، هنگام جوشکاری وظیفه محافظت از حوضچه جوش و قوس الکتریکی را انجام می دهد.

4- سیم جوش زیر پودری

از سیم جوش زیر پودری که در چند نوع بدون آلیاژ، کم آلیاژ و آلیاژی فولاد ضد زنگ ساخته می شود در جوشکاری های سنگین، مثل جوشکاری راه آهن و صنایع کشتی سازی استفاده می شود. ایجاد جوش یکدست و سرعت بالا از مزیت های استفاده از سیم جوش زیر پودری است.

5- سیم جوش تیگ

جوش های ایجاد شده با سیم جوش تیگ به علت استحکام بالا، مقاومت در برابر ضربه و ترک و دارا بودن داکتیلیته، در جوشکاری هایی مانند فولاد های ساختمانی، مخازن تحت فشار و … استفاده می شوند. سیم جوش تگ نیز در چند نوع بدون آلیاژ، کم آلیاژ، آلیاژ برای فولاد ضد زنگ و آلیاژ بر پایه نیکل ساخته می شود.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

مزیت استفاده از سیم جوش

استفاده از سیم جوش در انجام جوشکاری مزیت ها و یا حسن های زیادی دارد که باعث شده است تا استفاده از این روش، برای برخی از اتصالات بسیار مناسب باشد و برای برخی خیر. در ادامه به توضیح ویژگی های سیم جوش می پردازیم، همراه ما باشید:

  1. کاهش عیب های جوشکاری : میزان عیب های به وجود آمده در اتصال دو قطعه با سیم جوش ها به حداقل خواهد رسید.
  2. افزایش سرعت جوشکاری : برای افزای سرعت از سیم جوش استفاده می شود، زیرا نرخ رسوب سیم بالاتر خواهد بود.
  3. نفوذ عمیق: سیم جوش ها می توانند نفوذ عمیقی در ریشه جوش داشته باشند.
  4. مکانیسم تغذیه: در این روش سیم جوش، به کمک یک تزریق کننده خودکاربه داخل حوضچه مذاب هدایت می شود.
  5. مراقب سیم جوش: برای بهبود عملکردو افزایش طول عمر، لایه ای از مس به عنوان پوشش رویش قرار داده می شود.