نوشته ها

مؤثرترین گازهای گلخانه‌ای

موثرترین گازهای گلخانه ای -شرکت فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک وشیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است.مقاله امروز مؤثرترین گازهای گلخانه‌ای

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

مؤثرترین گازهای گلخانه‌ای

گاز گلخانه ای چیست ؟

به گازهایی که در جو یک سیاره وجود دارد و در محدودهٔ فرو سرخ به جذب و انتشار پرتوهای خورشید می پردازد گاز های گلخانه ای گفته می شود این گازها عایقی را تشکیل می دهند که کره زمین را به اندازه کافی گرم نگه می دارد وزندگی در آن را امکان پذیر می کند. که بدون وجود این گازها ، گرمای خورشید دوباره به فضا بازمیگشت و میانگین دمای زمین حدود ۶۰ درجه فارنهایت سردتر از حال حاضر بود.

اثر گلخانه ای چیست؟

این گازها به این دلیل گازهای گلخانه‌ای نامیده می‌شوند که فضای گلخانه‌ها را در اطراف زمین ایجاد می‌کنند. گلخانه محوطه ای شیشه ای است که تابش نور خورشید باعث گرم شدن گیاهان و هوای داخل گلخانه می شود.شیشه ها باعث محبوش شدن گرمای خورشید می شوند و هنگام غروب گلخانه همچنان گرم باقی می ماند که برای رشد گیاهان این امر ضروری است.در جو زمین نیز همین مسئله رخ می دهد

مؤثرترین گازهای گلخانه‌ای

بخار آب، دی‌اکسید کربن، متان و ازون مؤثرترین گازهای گلخانه‌ای هستند. با وجود این که نمی‌توان به‌طور دقیق مشخص کرد که سهم هر کدام از این گازها در اثر گلخانه‌ای زمین چقدر است اما بخار آب بین ۳۶٪ تا ۷۰٪، دی‌اکسید کربن بین ۹٪ تا ۲۶٪، متان بین ۴٪ تا ۹٪ و اوزون حدود ۳٪ تا ۷٪ در فرایند اثر گلخانه‌ای زمین نقش بازی می‌کنند.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

بخار آب

بخار آب یک «گاز طبیعی گلخانه‌ای» است و بالاترین نقش را در اثر گلخانه‌ای ایفا می‌کند. میزان غلظت بخار آب از لحاظ منطقه‌ای در نوسان است،هرچه سطح زمین گرمتر باشد ، میزان تبخیر آب از سطح بیشتر می شود در نتیجه ، افزایش تبخیر منجر به افزایش غلظت بخار آب در قسمت های پایین جو می شود که قادر به جذب اشعه مادون قرمز و انتشار مجدد آن به سطح زمینه می شود

گاز دی‌اکسید کربن

دی اکسید کربن که هرگاه ذغال سنگ ، نفت ، گاز طبیعی و سایر سوخت های فسیلی غنی از کربن سوزانده می شوند ساطع می شود. وبیشترین تأثیر را در تغییرات آب و هوایی دارد زیرا بسیار رایج می باشد. برای کاهش انتشار دی اکسیدکربن ، باید میزان سوختی را که در اتومبیل ، خانه و زندگی خود استفاده می کنیم کاهش دهیم.

گاز متان

متان (CH ۴ ) دومین گاز گلخانه ای مهم است. این گاز در طبیعت از تجزیه و پوسیده شدن مواد آلی به ویژه فساد گیاهان در مرداب‌ها حاصل می‌شود، به همین جهت آن را «گاز مرداب» نیز می‌نامند،CH۴ از CO۲ بسیار قوی تر است اما، CH ۴ در غلظت بسیار کمتری ازCO۲ در اتمسفر وجود دارد. همچنین مدت زمان نسبتاً کمتری نسبت به CO ۲ در جو حضور دارد . زمان حضور CH ۴ تقریباً ۱۰ سال است ، در مقایسه با صدها سال برای (CO ۲).

گاز ازون

یکی از دگرشکلهای اکسیژن است به فرمول O۳ که گازی با اکسیدکنندگی بسیار بالاست. ازون معمولاً ناپایدار بوده و در بسیاری از واکنش‌ها مانند کلر عمل می‌کند. خاصیت اکسیدکنندگی این گاز باعث می‌شود تا کاربردهای صنعتی زیادی داشته باشد.ازون موجود در لایه ازون برای جانوران و گیاهان سودمند است چرا که از ورود پرتوهای فرابنفش و پرتوهای پرانرژی به زمین جلوگیری می‌کند.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

راههای تشکیل گازهای گلخانه ای

گازهای گلخانه ای می توانند از دو منبع طبیعی و مصنوعی تأمین شوند. حجم زیادی از گازهای مهم گلخانه ای  مانند دی اکسید کربن و متان  به طور طبیعی توسط آتشفشان ها ، آتش سوزی های جنگل ها و مواد آلی تجزیه شده آزاد می شود. راه دوم فعالیت های انسانی می باشد.اکثر فعالیت‌های امروزی انسان‌ها گاز گلخانه‌ای تولید می‌کند. که متاسفانه باعث افزایش غلظت گازهای گلخانه ای شده است.

اثرات مخرب افزایش گازهای گلخانه ای

  • گرم شدن کره زمین
  • تخریب لایه ازون
  •  آلودگی هوا
  • اسیدی شدن آبها
  • افزایش بیماریها