نوشته ها

انواع الکترود تنگستن جوشکاری

انواع الکترود تنگستن جوشکاری-شرکت

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (انواع الکترود تنگستن جوشکاری)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

لوازم جوش و برش شرکت فراز گاز آراد

انواع الکترود تنگستن جوشکاری

تنگستن چیست؟

تنگستن فلزی سخت با مقاومت حرارتی بالاست به همین سبب از این فلز به عنوان یک الکترود مناسب برای ایجاد قوس الکتریکی استفاده می شود ، تنگستن میتواند تا دمای 3410 درجه سانتیگراد را تحمل کرده و دقیقا همین امر منجر به انتخاب این فلز در الکترود های جوشکاری گردیده است.

الکترود تنگستن جوشکاری آرگون

در فرایند جوشکاری قوس الکتریکی بر روی الکترود غیرمصرفی تنگستن که با نام های جوشکاری با الکترود تنگستن و در ایران جوشکاری آرگون نیز شناخته می شود، قوس الکتریکی بین الکترود غیرمصرفی و فلز پایه ایجاد شده و دمای حاصل از آن موجب ذوب و اتصال قطعات خواهد شد.الکترود مورد استفاده در این فرایند اغلب از جنس آلیاژ تنگستن بوده و حوضچه مذاب توسط گازی خنثی مانند آرگون و یا هلیم محافظت می شود.

مزيت های فرایند جوشکاری با الکترود تنگستن

  • ظاهر ممتاز فلز جوش
  • عدم نیاز به تميزكاری پس از جوشکاری
  • امکان عالی جهت كنترل جوش
  • مناسب برای پاس ريشه
  • کیفیت قابل ملاحظه
  • امکان جوشکاری با استفاده یا بدون استفاده از ماده مصرفی

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

سایزهای تنگستن جوشکاری آرگون

  • تنگستن جوشکاری آرگون سایز 1.6
  • تنگستن جوشکاری آرگون سایز 2.4
  • تنگستن جوشکاری آرگون سایز 3.2
  • تنگستن جوشکاری آرگون سایز 4

رنگ های تنگستن جوشکاری آرگون

  1. تنگستن جوشکاری آرگون ته طلایی
  2. تنگستن جوشکاری آرگون ته مشکی
  3. تنگستن جوشکاری آرگون ته نارنجی
  4. تنگستن جوشکاری آرگون ته سبز
  5. تنگستن جوشکاری آرگون ته قرمز
  6. نگستن جوشکاری آرگون ته طوسی
  7. تنگستن جوشکاری آرگون ته آبی
  8. تنگستن جوشکاری آرگون ته سفید

انواع الکترود تنگستن جوشکاری

تنگستن طلایی

الکترودهای تنگستن طلایی برای استفاده با جریان مستقیم مناسب هستند.البته این تنگستن به ندرت در جریان های AC نیز مورد استفاده قرار میگیرد و یا منابع قدرت جریان ثابت مبتنی بر ترانسفورماتور. این تنگستن حاوی 97.8٪ تنگستن و بین 1.3 تا 1.7٪ لانتانوم است. شامل شروع و پایداری زیاد قوس ، ویژگی های احتراق مجدد چشمگیر و میزان سوختن پایین است. یکی از ویژگی های این تنگستن کار با اینورترهای موج سینوسی است . از تنگستن طلایی برای جوش فلزاتی همچون تیتانیوم ، مس ، نیکل ، استیل بهره ببرید .

تنگستن مشکی

قابلیت جوشکاری در دوحالت AC-DC را داراست-وهمچنین قادر است قوس نسبتا خوب ودایمی رابرقرارکند.الکترود تنگستن مشکی دلتا ۲% لاتتانیم است.میله هایLanthanated برای فولاد نیکل -مس-الیاژ-منیزیم وتیتانیوم استفاده می شود این تنگستن قادر است فولادهای غیراهنی وبالا الیاژ را جوش کند.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

تنگستن نارنجی

الکترودهای تنگستن نارنجی حاوی حداقل 97.30 درصد تنگستن و 1.80 تا 2.20 درصد سریم می باشد. این الکترودها در تنظیمات جریان کم در جوشکاری DC بهترین عملکرد را دارند اما می توانند به خوبی در فرایندهای AC استفاده شوند. با شروع قوس عالی در آمپرهای پایین و مشاغل مربوط به قطعات کوچک و ظریف مورد استفاده قرارمی گیرد این تنگستن برای جوشکاری فولاد کربن ، فولاد ضد زنگ ، آلیاژهای نیکل و تیتانیوم هم مورد استفاده قرار میگیرد.

تنگستن سبز

الکترودهای تنگستن خالص حاوی 99.50 درصد تنگستن هستند ، دارای بالاترین میزان مصرف در بین الکترودها هستند و به طور معمول قیمت کمتری نسبت به سایر مواد آلیاژی دارند.این الکترودها هنگام گرم شدن یک نوک تمیز و پوسته ریزی تشکیل می دهند و ثبات قوس زیادی برای جوشکاری AC با موج متعادل ایجاد می کنند. به طور معمول برای جوشکاری DC استفاده نمی شود زیرا شروع قوس قوی مرتبط با الکترودهایسوری را فراهم نمی کند.از تنگستن سبز برای جوش فلزاتی همچون آلومینیوم و منیزیم بهره ببرید .

تنگستن قرمز

الکترودهای تنگستن قرمز حاوی حداقل 97.30 درصد تنگستن و 1.70 تا 2.20 درصد توریم است تنگستن قرمز امروزه متداول ترین نوع الکترود مصرفی است و به دلیل طول عمر بالا و سهولت استفاده ، نسبت به دیگر الکترودها ترجیح داده می شود. این الکترود بسیار کمتر از دمای ذوب خود کار می کند ، که منجر می شود به میزان قابل ملاحظه ای کمتر مصرف شود و سرگردانی قوس را برای پایداری بیشتر از بین ببرد . این تنگستن در فرآیند های جوش DC کاربرد داشته و مناسب برای فلزات کربن ، استیل ، نیکل ، تیتانیوم ، مس است

تنگستن خاکستری

الکترودهای تنگستن خاکی کمیاب حاوی مواد افزودنی نامشخصی از اکسیدهای زمین یا ترکیبات ترکیبی اکسیدهای مختلف است ، اما تولیدکنندگان ملزم هستند هر ماده افزودنی و درصد آن را روی بسته بندی مشخص کنند. بسته به مواد افزودنی ، نتایج دلخواه می تواند شامل یک قوس پایدار در هر دو فرآیند AC و DC باشد ، البته الکترود تنگستن خاکستری مناسب برای جریانهای DC بوده و با شروع قوس الکتریکی با آمپر پایین است این تنگستن به ندرت در اینورترهای AC نیز مورد استفاده قرار میگیرد.الکترود تنگستن خاکستری مناسب برای فلزات فولاد ، استیل ، نیکل ، تیتانیوم ،آلومینیوم ، منیزیم می باشد.

تنگستن آبی

الکترودهای آبی لانتانیته به دلیل سهولت نسبی برخورد به قوس و آمپراژ پایین مورد نیاز ، محبوب هستند. آنها در هر دو کاربرد AC و DC عملکرد فوق العاده ای دارند و یک الکترود محبوب عمومی هستند. الکترودهای آبی برای جوشکاری آلیاژهای آلومینیوم ، آلیاژهای منیزیم ، آلیاژهای نیکل ، آلیاژهای مس ، آلیاژهای تیتانیوم ، فولادهای کم آلیاژ و فولادهای غیر خورنده موثر هستند.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

تنگستن سفید

الکترود تنگستن سفید دارای قوس الکتریکی پایداری بوده و در برابر نوسان جوشکاری مقاوم می باشد.برای جوشکاری AC بسیار عالی است زیرا در برابر الودگیهای جوشکاری مقاوم است و مثل تنگستن قرمز جریان الکترودها را از خود عبور میدهد و برای جوشکاریهای DC مناسب نمی باشد.جایگزین خوبی برای تنگستن سبز در الومینیوم و منیزیم میباشد.