نوشته ها

لیزر آرگون چیست؟

لیزر آرگون چیست؟ - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک وشیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. و اما مقاله امروز ما ( لیزر آرگون چیست؟).

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

آرگون چیست ؟

آرگون با علامت اختصاری Ar در جدول عناصر دارای عدد اتمی ۱۸ است. این عنصر در گروه (گازهای نجیب) قرار دارد. از این رو، هیچ ترکیبی از آن به صورت طبیعی وجود ندارد. گاز آرگون در هواکره (اتمسفر) زمین تا حدود ۱٪ موجود است. بیشتر این حجم آرگون، آرگون-۴۰ است که از واپاشی پتاسیم-۴۰ در جو بر اثر پرتوهای کیهانی تولید شده‌است.

لیزر آرگون چیست؟

امروزه با پیشرفت در صنعت و علم پزشکی از انواع لیزها برای درمان بیماری ها و از بین بردن ضایعات سطحی وبیرونی و درون بدن بیمار استفاده می شود. لیزر آرگون یکی از انواع لیزرها می باشد که در ادامه به کاربردهای مختلف آن می پردازیم.

کاربردهای لیزر آرگون

درمان تريكيازيس

تريكيازيس به مژه هاي تغيير مسير يافته به طـرف داخـل كره چـشم مـي گوينـد كـه باعـث تحريـك قرنيـه می شود وعوارض خطرناکی به دنبال دارد.امـروزه بـاتوجه به دسترسي بيشتر به ليزر آرگون مي توان از اين روش جهت از بين بـردن فوليكول هـاي مـژه اسـتفاده كـرد به این صورت که لیزر آرگون مژه را از قاعده جدا می کند.

درمان رتینوپاتی پرولیفراتیو

افرادی که مبتلا به بیماری دیابتی با سطح قند کنترل نشده هستند وقتی فشار خون بیش از حد بالا باشد ، دیواره های رگ های خونی شبکیه ضخیم می شود. این ممکن است باعث باریک شدن رگ های خونی و پیچ خوردگی عروق شود ، که این امر مانع رسیدن خون به شبکیه می شود اما توسط لیزر آرگون می‌توان این رگ‌های خونی را سوزاند و بینایی فرد را بهبود بخشید.

درمان بیماری گلوکوم

نوعـی بیمـاری چشـمی اسـت کـه در آن عصـب بینایی کـه وظیفه انتقـال پیام بینایـی بـه مغـز را دارد بـه تدریـج دچـار تخریـب واز بیـن رفتـن تدریجـی دیـد و نابینایـی می شود. از علـل اصلـی ایـن امـر بـالا رفتـن فشـار داخل چشـمی است که با استفاده از لیزر آرگون ساختمان های زاویه چشم باز سازی شده و به این طریق خروج مایع زلالیه از چشم تسهیل شده و فشار چشم پایین تر می آید.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

ترمیم پارگی وشکستگی شبکیه

لیزر آرگون در چشم پزشکی برای ترمیم پارگی شبکیه و شکستگی‌های کوچک شبکیه کاربرد دارد. با لیزر آرگون پارگی‌های کوچک در شبکیه چشم برای افرادی که مشکل نزدیک بینی یا بیماری‌های دیگر دارند قابل درمان می‌باشد.

کوروئیدوپاتی

 کورویدوپاتی بیماری است که باعث تجمع مایع در زیر شبکیه می شود و می تواند باعث رشد ناهنجار عروق خونی روی شبکیه شوندو علل تورم روی شبکیه را فراهم می آورد.این ها را می توان با لیزر آرگون نیز سوزاند.

لیزر یونی آرگون

جریان برق زیادی با ورود به دستگاه سبب یونی شدن گاز آرگون می شود. معمولاً از لیزر بونی آرگون به عنوان محرکی برای لیزر های تیتانیوم و لیزر های رنگی استفاده می شود.همچنین  لیزرهای یون آرگون برای فتوتراپی شبکیه (برای درمان دیابت)، لیتوگرافی و پمپاژ لیزرهای دیگر نیزکاربرد دارد.