نوشته ها

نیتروژن در صنعت پزشکی

نیتروژن در صنعت پزشکی - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (نیتروژن در صنعت پزشکی)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

نیتروژن در صنعت پزشکی

در زمینه‌های مختلفی از جمله صنعت پزشکی، نیتروژن به عنوان یک گاز پرکاربرد استفاده می‌شود. از گاز نیتروژن به صورت مایع در آزمایشگاه هایی که سلول ها، بافت های پوستی، نگهداری از خون، پلاسمای خونی و نگهداری گامت ها انجام می شود استفاده می کنند همچنین در معالجه ی بعضی از سرطان ها نیزکاربرد دارد.

کاربردهای پزشکی نیتروژن

جراحی فشار کم: نیتروژن در جراحی‌های فشار کم و ترمیم بافت برای برطرف شدن درد و التهاب می‌شود و همچنین تسریع روند بازسازی بافت استفاده می شود.

کرایوکنسروی: برای کنسروی و نگهداری نمونه‌های پزشکی به کار می‌رود. به این صورت که با تبرید نمونه به دمای بسیار پایین، فرآیند تخریب آن‌ها کند می‌شود و می‌توانند برای مدت زمان بیشتر نگهداری شوند.

جبران درد: اثر سردی نیتروژن بر روی بافت‌های بدن موجب تسکین درد و التهاب می‌شود. بنابراین، استفاده از نیتروژن در جراحی‌ها و درمان بیماری‌ها که به درد و التهاب همراه هستند، مفید است.

تسریع ترمیم بافت: بافتی که درمعرض نیتروژن قرار می‌گیرد، با سرعت بیشتری ترمیم می‌شود. این به خاطر این است که سردی نیتروژن موجب عملکرد بهتر واحدهای سلولی در فرآیند ترمیم می‌شود.

نقش نیتروژن در شاخه های مختلف پزشکی

نیتروژن در داروسازی

این گازبه عنوان عامل پوشاننده در بسته بندی داروهای دارویی استفاده می شود همچنین این عنصر در حالت مایع به منظور مدیریت دما در سیستم خنک‌سازی راکتور و نگهداری نمونه‌های بیولوژیکی نیز کاربرد دارد.

نیتروژن در کرایوتراپی

کرایوتراپی یا سرما درمانی یک روش ساده و مدرن برای درمان ضایعات پوستی و از بین بردن توده‌ها می باشد. نیتروژن مایع بر روی ضایعات پوستی به متخصصین پوست این امکان را می‌دهد تا سلول‌های آسیب دیده پوست را هدف قرار داده و آن‌ها را در سطح سلولی از بین ببرند و برای منجمد کردن سلول های ناخواسته به کار گرفته شود. نحوه اثر گذاری آن بسیار سریع می باشد و بر روی موضع اثر گذار هست.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

گاز نیتروژن و درمان سرطان

امروزه با پیشرفت علم پزشکی برای حدف تومور های سرطانی از نوعی جراحی با روش انجمادی استفاده می کنند که با استفاده از نیتروژن مایع امکان پذیر می باشد. به این صورت که نیتروژن مایع را بر سلول های سرطانی اسپری می کنند تا باعث مرگ این سلول ها و دفعشان از طریق سیستم لنفاوی شود.

نکته پایانی

با توجه به مطالبی که خواندیم دانستیم که نیتروژن در صنعت پزشکی از جمله موارد مهمی است که می‌تواند در جراحی‌ها و درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار گیرد. این گاز قدرت بیولوژیکی و جبران درد بالایی دارد و می‌تواند در تسریع فرآیند ترمیم بافت و حفظ نمونه‌های پزشکی مفید واقع شود. با توجه به کارایی و ارزش اضافی نیتروژن در صنعت پزشکی، این ماده برای کاربردهای بیشتری نیز قابل استفاده است.