نوشته ها

گاز آنتونوکس چیست؟

گاز آنتونوکس چیست؟ - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک وشیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد. همچنین اقداماتی نظیر تست سیلندرهای گاز، آزمون های دوره ای، آنالیز گازهای خالص و ترکیبی و … در لیست خدمات این مجموعه جای گرفته است. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. و اما مقاله امروز (گاز آنتونوکس چیست؟).

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

گاز آنتونوکس چیست؟

انتونوکس، که غالبا با نام گاز و هوا شناخته می شود ، گاز بیهوشی یا گاز تسکین درد  است و نوعی گاز نشاط آور به حساب می آید که از 50 درصد گاز اکسیژن و 50 درصد گاز نیتروز اکساید ساخته شده است که خاصیت ضد دردی آن هم مربوط به گاز نیتروس اکساید است . همچنین این مخلوط گازی بی رنگ و بی بو می باشد.

کاربرد گاز آنتونوکس چیست؟

یکـی از شناخته شده ترین روش های کنتـرل درد زایمـان اسـتفاده از گاز انتونوکس می باشد. درد زایمان یکی از شدیدترین دردهایی است که زنان تجربه می کنند. انتونوکس مفیدترین انتخاب برای کاهش درد و بی خطرترین روش برای مادر و جنین در زایمان طبیعی است و همچنین برای کاهش درد هنگام کشیدن دندان و کارهای مختصر دندان پزشکی ، بخیه کردن نقاط حساس و کولونوسکوپی مورد استفاده قرار می گیرد.

عملکرد گاز آنتونوکس

این گاز ۱۵ ثانیه پس از استنشاق وارد مغز و نخاع می‌شود و ۳۰ ثانیه پس از استنشاق گاز افزایش هورمون آندروفین‌ موجب بی‌دردی، آرامش، عدم‌ توجه به محیط اطراف و تا حدی سرخوشی در فرد می‌شود و ۴۵ ثانیه پس از استنشاق اثر آن به حداکثر می‌رسد و پس از قطع گاز سریعا اثراتش حذف می‌شود.

مزایای گاز انتونکس

  1. تحت کنترل شما می باشد.
  2. عوارضی برای سلامتی نوزاد ندارد.
  3. میزان گاز مورد مصرف قابل تنظیم می‌باشد.
  4. اکسیژن دارد که برای کودک شما خوب است.
  5. اثر آن به مدت طولانی در بدن شما باقی نمی ماند.
  6. می تواند درد و ناراحتی انقباض ها را کاهش دهد.
  7. در هر مرحله‌ای از زایمان طبیعی قابل استفاده است.
  8. این گاز درد زایمان طبیعی را تقریبا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.
  9. عوارض جدی برای مادر ندارد و در صورت بروز، عوارض بسیار جزئی و گذرا مانند گیجی، خواب آلودگی، خشکی دهان و … دارد.
  10. استفاده از انتونکس آسان است و حتی خود بیمار هم می‌تواند به وقت نیاز از آن استفاده کند.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

معایب گاز انتونکس

  1. این گاز یک مسکن متوسط محسوب می شود.
  2. امکان دارد موجب شود احساس تهوع کنید.
  3. اگر مادری در حال استفاده از داروهای خاصی مانند پتدین است قادر به استفاده  از این گاز نمی‌باشد.
  4. به دلیل ایجاد عوارضی همچون گیجی، خواب آلودگی و خشکی دهان مادر ممکن است تمایلی به استفاده از این گاز نداشته باشد.

نحوه استفاده از گاز انتونکس

برای استفاده از آن باید کمی قبل از شروع انقباض و درد شروع به استنشاق این گاز کنید؛ نفس ها باید عمیق و آهسته باشد و برای جلوگیری از کاهش سطح هوشیاری تان باید استفاده از آن را مدیریت کنید و در زمان‌هایی که درد ندارید این گاز را استنشاق ننمایید. برای استفاده از این گاز کافی است لوله هوا را بین لب ها یا دندان های خود قرار داده و عمیق و منظم نفس بکشید. ا گر گاز انتونکس از طریق یک ماسک پلاستیکی به شما داده شده و پلاستیک آن شما را آزار می دهد، می توانید از طریق یک لوله دهانی از آن استفاده کنید.