نوشته ها

تاثیرات سوخت بر محیط زیست

تاثیرات سوخت بر محیط زیست-فرازگاز اراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (تاثیرات سوخت بر محیط زیست)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

تاثیرات سوخت ها بر محیط زیست

با گسترش و پیشرفت انسان در زمینه صنعت و استفاده از انرژی ها، زمین دچار بحران کمبود انرژی شد. که این کمبود تمامی کشورها در بر می گیرد زیرا تمامی یا به عبارتی دیگر اکثر فعالیت های اساسی انسان ها توسط انرژی ها انجام می گیرد. این انرژی ها به خودی خود تاثیر بدی بر روی محیط زیست نمی گذارند زیرا به شکلی طبیعی در چاه ها و اعماق اقیانوس ها وجود دارند. کارهایی که انسان ها با آن ها انجام می دهند اثرات مخربی بر روی روی کره زمین ایجاد کرده اند.

از جمله این اثرات مخرب می توان موارد زیر را نام برد:

  • انتشار آلاینده های حاصل از احتراق
  • افزاش دی اکسید کربن
  • سوختن ناقص یا آزاد شدن محتویات خطرناک سوخت ها
  • باران های اسیدی

سوخت چیست؟

ماده ای است که در اثر تغییراتی که با سوختن همراه است تولید انرژی می کند. و به صورت گرما، روشنایی و نیز تولید انرژی استفاده می شود. که برای استفاده از سوخت روش معمول آن این است که آن را باید سوزاند. روش های دیگر استفاده از آن به عنوان انرژی انجام واکنش های شیمیایی، هسته ای و گرما زا می باشد. همچنین سوخت انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

انواع سوخت

منابع انرژی هایی که به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می گیرند شامل سه دسته زیر می باشد:

منابع انرژی های فسیلی:

ساخت سوخت های فسیلی طی میلیون ها سال انجام شده است. این سوخت از انباشته شدن بقایای گیاهان و انواع جانوران در دل خاک و تجزیه آن ها بوجود می آید. اما متاسفانه این منبع انرژی با ارزش تمام شدنی است و تجدید پذیر نمی باشد. و نفت، زغال سنگ و گاز طبیعی از نمونه های سوخت فسیلی می باشند.

منابع انرژی های هسته ای:

انرژی نهفته که در درون اتم ها قرار و حاصل شکافتن اتم می باشد را انرژی هسته ای می گویند. این انرژی علاوه بر کمک های شایانی که به پیشرفت بشر کرده است دارای عوارض محیط زیستی نیز می باشد. و همچنین قابل تجدید نیست.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

منابع انرژی های نوین:

انرژی های نوین که به نام انرژی های تجدید پذیر هم شناخته می شوند تمام نمی شوند و در اختیار انسان ها باقی خواهند ماند. و برای تولیدشان از منابع بدون کربن استفاده می شود. از جمله نمونه های انرژی نوین می توان به انرژی خورشیدی، انرژی بادی، انرژی دریایی، زمین گرمایی، نیروگاه‌های آبی و کربن خنثی و… اشاره نمود.

گازها به شکل یکی از انواع سوخت

یکی از انواع سوخت که مورد توجه قرار گرفته است، گازها هستند. گازها به عنوان سوخت مناسب، به دلیل وجود انرژی بالا و کمبود ذرات جامد بعضی اوقات کاربرد دارند. با این حال، تاثیرات سوخت‌های گازی بر محیط زیست را نیز نمی توان نادیده گرفت.

تاثیرات استفاده از سوخت های گازی

تاثیرات استفاده از سوخت های گازی بسیاری از مشکلات مانند گرم شدن زمین، ذوب یخ‌ها، شدت بیشتر طوفان‌ها و خشکسالی‌ها را به دنبال می آورد مانند:

  • انتشار گازهای گلخانه‌ای
  • آلودگی هوا به‌عنوان یک اثر مهم ثانویه سوخت‌های گازی
  • انتشار گازهای مانند دی اکسید کربن، اکسید نیتروژن و سولفور دی‌اکسید، منجر به تغییرات اقلیمی جهانی و جذب حرارتی بیشتر در زمین می‌شود.
  • در آب، گازهای آلاینده می‌توانند روی سطح آب تجمع یافته و عملکرد بیولوژیکی آن را تحت تاثیر قرار دهند.

نکته پایانی

با توجه به مطالبی که خواندیم می توانیم بگوییم تاثیرات منفی سوخت‌های گازی بر محیط زیست، اهمیت استفاده از سوخت‌های نوین و سازگار با محیط زیست باید بیشتر از همیشه مورد اهمیت واقع شود. استفاده از منابع تجدیدپذیر مانند خورشید و باد به عنوان سوخت‌های جایگزین، می‌تواند کمک بزرگی در کاهش اثرات سوخت‌های گازی روی محیط زیست داشته باشد.