نوشته ها

روش های ذخیره سازی دی اکسید کربن

روش های ذخیره سازی دی اکسید کربن - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (روش های ذخیره سازی دی اکسید کربن)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

روش های ذخیره سازی دی اکسید کربن

ذخیره کردن کربن دی اکسید هدفی دراز مدت است. به این معنی که دی اکسید کربن را برای صدها یا هزاران سال قصد دارند ذخیره کنند. این امر اهمیت مکان ذخیره سازی دی اکسید کربن را بالا می برد. این کار یعنی ذخیره سازی دی اکسید کربن جداسازی شده روش های مختلفی دارد از جمله:

  • ذخیره سازی به شکل مایع در اقیانوس ها
  • ذخیره سازی به شکل گاز در اقیانوس ها
  • ذخیره سازی در اعماق زمین

مکان های ذخیره سازی دی اکسید کربن

ذخیره سازی در اقیانوس:

قسمت هایی از اقیانوس که به مبادین تخلیه شده نفت و گاز دسترسی یا امکان تزریق گاز به مخازن نمکی زیر زمینی وجود ندارد مناسب ذخیره سازی دی اکسید کربن می باشد. و انتخاب اقیانوس ها برای ذخیره سازی به این دلیل است که بخاطر شرایط دما و فشاری موجود دی اکسید کربن یا حل خواهد شد و یا با تشکیل هیدرات برای هزاران سال ذخیره خواهد شد. این ذخیره سازی به صورت تزریق دی اکسید کربن به عمق های بیشتر از هزارمتر می باشد. اما این نوع ذخیره سازی علاوه بر مزایای که دارد مضراتی مانند افزایش سطح پی اچ کل اقیانوس را در پی دارد. این افزایش حیات موجودات آب زی را به خطر می اندازد.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

ذخیره سازی در زمین:

این نوع ذخیره سازی در عمق های کمتر از هشتصد متر انجام می شود. و در اکتشافات نفت و گاز نیز کاربرد دارد. اما مناطق انتخابی باید به اندازه کافی پوسته صخره ای داشته باشند تا کربن دی اکسید نشتی نداشته باشد.در این نوع ذخیره سازی گازدی اکسید کربن متراکم می شود. و با جا به جایی نسبی مایعات موجود در زمین فضاهای حفره ای را اشغال می کند.

مکان های قابل استفاده برای ذخیره سازی:

  1. بسترهای زغالی
  2. نمک زارهای عمیق
  3. مخازن هیدروکربنی غیر قابل استفاده
  4. مخازن هیدروکربنی غیر قابل استفاده

ویژگی های مکان ذخیره سازی:

  • ایمنی بالا
  • ارتباط کم با محیط زیست
  • تطابق با استانداردهای تکنیکی و زمین شناسی