نوشته ها

استاندارد رنگ سیلندر گازهای صنعتی

استاندارد رنگ سیلندر گازهای صنعتی -شرکت فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک وشیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است.مقاله امروز (استاندارد رنگ سيلندر گازهای صنعتی)

فروش کپسول های گاز شرکت فراز گاز آراد صفاهان

استاندارد رنگ سيلندر گازهای صنعتی

رنگ سیلندرهای گاز بسته به کاربری صنعتی، آزمایشگاهی و یا طبی متفاوت می باشند.در ايران دو استاندارد 304 ISIRI و 712 ISIRI به موضوع رنگ سيلندرها پرداخته.استاندارد 712 با موضوع استاندارد رنگ سیلندر های گاز و استاندارد 304 با موضوع سیلندر های گاز طبی برای مصارف پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد.کد گذاری رنگ برای سیلندرهای صنعتی وپزشکی صرفا برروی شانه سیلندر وبرای شناسایی خواص گاز موجود درسیلندر استفاده می شود. بدنه سیلندر ممکن است برای مقاصد دیگر رنگ شود وبیشتر شرکت های گاز رنگ خود را که با رنگ برروی شانه منافاتی ندارد انتخاب می کنند.

استاندارد رنگ سیلندر در اروپا

استاندارد رنگ در اروپا طی چند سال اخیر تغییر کرده و از BS349 به EN1089-3 تغییر یافته است.که هدف از استاندارد جدید، کمک به بهبود استانداردهای ایمنی در صنعت گاز است.استاندارد Isiri 712 در سال 2011 توسط سازمان ملی استاندارد ایران تهیه و تدوین شده است. این گواهینامه که بر اساس همین استاندارد اروپایی ترجمه شده است، دامنه کاربردی خاصی را شامل می شود؛ طبق مفاد درج شده در این استاندارد، رنگ شانه سیلندر بیانگر ویژگی های آن است. از طرف دیگر، رنگ بدنه آن نیز محدودیت هایی دارد که باید حتما به آن ها توجه شود. در ادامه برخی از این محدودیت ها آورده شده است

کپسول های بیمارستانی

بدنه سیلندرهای صنعتی به هیچ عنوان نباید سفید رنگ باشد. این رنگ تنها به سیلندر گازهای پزشکی و تنفسی اختصاص دارد.سفید رنگی است که به شما اعلام می دارد کپسول گاز در دست شما، حاوی یکی از انواع گازهای تنفسی و پزشکی می باشد. این مسئله به طور مستقیم با جان افراد در ارتباط است و به هیچ عنوان نباید ساده شمرده شود.

کپسول های گاز قرمز رنگ

رنگ قرمز به کپسول هایی اختصاص دارد که گاز درون آن ها قابل اشتعال می باشد. این کار برای جلب توجه مصرف کنندگان و هشدار به آن ها انجام شده است.

کپسول های گاز زرد رنگ

رنگ زرد به کپسول گازهای خورنده و سمی اختصاص داده شده است تا تشخیص آن ها ساده تر شده و نکات لازم برای نگهداری و جا به جایی آن ها در نظر گرفته شود.

کپسول های گاز سبز رنگ

سبز روشن به گازهای خنثی اختصاص دارد. این گازها در مقایسه با گازهای آتشزا یا سمی و خورنده خواص متفاوتی دارند. از این رو تحت هیچ شرایطی نباید با این دو نوع گاز اشتباه گرفته شود.

کپسول های گاز آبی رنگ

رنگ آبی روشن به کپسول گازهای اکسید کننده مخلوط های گازی تشدید کننده آتش اختصاص داده شده است.

گاز صنعتی چیست ؟

گازهای صنعتی به دسته‌ای از ترکیبات شیمیایی گازی شکل گفته می‌شود که به صورت انبوه تولید شده و در صنایع مختلف کاربرد دارد و جزء موارد کلیدی در تولید محصول نهایی صنایع گوناگون می باشند. که در اثر نبود و یا کمبود این گازها ممکن است چرخ صنایع از کار بایستد.با توجه به نیاز صنعت و آزمایشگاه هاگازهای با خلوص بالا تولید و عرضه می شود.

رنگ سیلندر گازهای صنعتی و آزمایشگاهی

نام گاز

فرمول

 رنگ صنعتی

رنگ آزمایشگاه

گاز استیلن

C2H2زردقرمز تیره

گاز اکسیژن

O2مشکیمشکی با گلویی سفید

گاز آرگون

Arآبیآبی-سبز تیره

گاز دی اکسید کربن

CO2طوسیمشکی گلویی طوسی

گاز متان

CH4قرمز

گاز منواکسید کربن

COقرمز گلویی زرد

گاز نیتروژن

N2مشکیطوسی گلویی مشکی

گاز هلیم

Heقهوه ایطوسی گلویی قهوه ای

گاز هیدروژن

H2قرمزطوسی گلویی قرمز

هوای خشک

Z.AIRمشکی گلویی سبزطوسی گلویی سبز