نوشته ها

کاربرد گازها در صنعت داروسازی

کاربرد گازها در صنعت دارو سازی

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی)، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک وشیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. و اما مقاله امروز ما (کاربرد گازها در صنعت داروسازی).

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

کاربرد گازها در صنعت داروسازی

در صنعت داروسازی گازهایی کاربرد دارند که به آن ها گاز های دارویی گفته می شود. گاز های دارویی به مایعاتی گفته می شود که مخصوصا برای صنایع پزشکی، داروسازی و بیوتکنولوژی تولید می‌شوند. و برای سنتز، عقیم‌سازی یا عایق‌سازی فرآیندها یا محصولاتی که به سلامت انسان کمک می‌کنند، استفاده می‌شوند. این گازها شامل آرگون، اکسیژن و نیتروژن می باشد.

اکسیژن در صنعت داروسازی

اولین کاربردی که با شنیدن نامش به ذهنمان خطور می کند کاربرد آن در تنفس می باشد. برای بیمارانی که نیاز به دسترسی به اکسیژن در خانه دارند، سیلندر گاز یا اکسیژن ساز موجود است و گاز اکسیژن پزشکی را با حجم کمتری تأمین می کند. همچنین بیمارانی که سیستم تنفسی آن ها از بیماری هایی مانند بیماری انسدادی مزمن ریوی، برونشیت یا آمفیزم تشکیل شده است برای تکمیل تنفس به این گاز توسط دستگاه های تنفسی احتیاج دارند. علاوه بر این تجویز داروی اتمیزه و مایع در ریه ها؛ یا به عنوان یک خود درمان، به دلیل خاصیت تنگ کننده عروق اکسیژن خالص درمورد بیماران نیازمند احیا و یا کسانی که از خونریزی، شوک، تشنج یا سایر آسیب ها رنج می برند.

آرگون در صنعت داروسازی

گاز آرگون کاربرد نسبتا کمتری نسبت به اکسیژن دارد و بیشتر در بسته بندی دارویی برای به تاخیر انداختن یا جلوگیری از اکسیداسیون داروهای تجویزی در مواردی که نیتروژن ممکن است در تعارض باشد، استفاده می شود. کاربرد دیگر آن در می باشد که برای جوشکاری عروق، از بین بردن تومورها و اصلاح نقایص چشم استفاده می شود.از ترکیب آرگون و اکسیژن که به نام آرگوکس شناخته می شود، ممکن است برای تخلیه مقادیر بیش از حد نیتروژن در جریان خون استفاده شود.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

نیتروژن در صنعت داروسازی

گاز نیتروژن معمولا جهت محافظت از فرایند در برابر نفوذ رطوبت، اکسیداسیون، تخریب و آلودگی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این کار برد دیگری که دارد از آن به صورت مایع کرایوژنیک جهت مدیریت دما در سیستم خنک‌سازی راکتور و نگهداری نمونه‌های بیولوژیکی استفاده می‌شود. همچنین در تصفیه، انتقال فشار، مخلوط کردن و جذب انتشارات هوا می باشد. از کاربردهای دیگر گاز نیتروژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به عنوان عامل فشار
  • درمان میکروترومای پوستی
  • فریز فوری نمونه های بیولوژیکی
  • پاکسازی حجم دیگر گازهای خورنده یا فرار
  • آزمایش سایر تجهیزات پزشکی از نظر نشتی آن ها
  • تقویت ابزارهای دستی و جراحی تحت کنترل پنوماتیک
  • پخش یا انتقال تقریباً هر نوع مایعی از مخازن ذخیره سازی