نوشته ها

سیلندر های ایرانی برای نمونه گیری نفت و گاز

سیلندرهای ایرانی برای نمونه گیری نفت و گاز - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی)، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک وشیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. و اما مقاله امروز ما (سیلندرهای ایرانی برای نمونه گیری نفت و گاز).

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

سیلندر های ایرانی برای نمونه گیری نفت و گاز

سیلندرهای ایرانی برای نمونه گیری نفت و گاز با ویژگی های منحصر به فردی مانند خواص مکانیکی بالا، مقاومت در برابر فشار و دما، ضریب نفوذ پایین و قابلیت نگهداری طولانی مدت نمونه ها پاسخگوی نیاز صنعت نفت و گاز می باشند. این سیلندرها با رعایت استانداردهای بین المللی از جمله API 627 و API 6D تولید می شوند و با در نظر گرفتن ویژگی های فیزیکی و شیمیایی نفت و گاز، از عملکرد بسیار بالایی برخوردارند.

سیلندر نمونه گیری چیست؟

یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات در صنایع پالایشگاه، پتروشیمی، آزمایشگاه های تحلیلی سیلندرهای نمونه گیری می باشد. این سیلندرها از لوله های یکپارچه بدون درز تولید می شوند. و در اندازه ها و فشار های متفاوت با جنس استنلس استیل از دیگر کالاهای وارداتی می باشد. و در انتقال نمونه‌های مایع یا گاز به آزمایشگاه برای تجزیه و تحلیل کاربرد دارد. که به تازگی یک شرکت دانش‌بنیان موفق شده است سیلندرهای نمونه‌گیری نفت و گاز را با استفاده از نیروی انسانی متخصص، بومی سازی و نیاز صنعت مرتبط را تامین کند.

نمونه گیری از چاه های نفت و گاز

همانطور که می دانید نمونه گیری از چاه های نفت و گاز اهمیت بالایی دارد. زیرا انجام مطالعات آزمایشگاهی دقیق مخزن برای شناسایی و تشخیص سیالات و ارزیابی عملکرد حجمی آنها در فشارهای مختلف ضروری‌اند. تعداد زیادی تحلیل آزمایشگاهی را می‌توان روی یک نمونه سیال مخزن انجام داد.

 زمان مناسب نمونه‌گیری

هنگامی نمونه گیری باید انجام شودکه مخزن در فشاری بالاتر از فشار اشباع قرار داشته باشد. نمونه‌گیری قبل از کاهش فشار و در صورتی که مخزنی به طور طبیعی دو فاز باشد، به کمتر از فشار اشباع سیال گرفته می‌شود. به عبارتی دیگر بعد از کشف مخزن و قبل از هرگونه تولید، بهترین زمان نمونه‌گیری است. زیرا، با کاهش فشار به مقداری کمتر از فشار اشباع سیال مخزن، بازتولید نمونه اصلی در آزمایشگاه بعید است.هر چند ممکن است با برون‌یابی خواص سیال به فشار مخزن بعضی از خواص سیال اصلی به طور تصادفی به دست آید، ولی طول مدت زمان مناسب به دو عامل بستگی دارد:

  • حجم سیال تغییر ماهیت داده در اثر تولید چاه در کمتر از فشار اشباع سیال مخزن.
  • میزان جریانی که تحت آن سیال تغییر ماهیت داده تولید می‌شود.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

زمان دقیق برای نمونه گیری

با توجه به مطالبی که تا به الان در این مقاله گفته شد متوجه شدیم که حجم ها و میزان ها بسیار متفاوت هستند. بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی را برای این‌ کار معین کرد. چاهی با ضریب بهره‌دهی کم مدت های زیادی لازم دارد تا این حجم از مایعات تغییر ماهیت داده را تولید کند و اصولا در مورد اصالت نمونه‌ای که می‌دهد جای تردید وجود دارد. اما تجربه نشان می‌دهد که بیشتر چاه های نفت در کمتر از یک هفته، مناسب نمونه‌گیری می‌شوند. اما به طور کلی چاه های گاز میعانی زمان کمتری را برای این کار لازم دارند.

روش های نمونه‌گیری

  1. سر چاه
  2.  عمق چاه
  3. تفکیک‌کننده سرچاهی

موارد استفاده از سیلندرهای نمونه گیری

در مجموعه هایی که خطوط سیال مایع و گاز جریان دارند همواره این نیاز وجود دارد که از سیال یا گاز مورد نظر نمونه گیری انجام شود. بنابراین به شرکت‌هایی از جمله شرکت های سرویس‌دهنده خدمات یکپارچگی چاه و نمونه‌برداری درون چاهی، سایر شرکتهای نفتی داخلی و منطقه، فعالان حوزه حفاری، استخراج و بهره برداری نفت و گاز در داخل کشور، مراکز پژوهشی و دانشگاه های مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی، شرکت‌های خارجی فعال در مناطق نفت خیز به ویژه خاورمیانه اشاره کرد.

نکته پایانی

سیلندرهای ایرانی برای نمونه گیری نفت و گاز، با بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته و رعایت استانداردهای بین المللی، عملکرد و کارایی بالایی را برای صنعت نفت و گاز به ارمغان آورده اند. با کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت، سیلندرهای ایرانی به عنوان گزینه ای مناسب برای نمونه گیری نفت و گاز در بازار جهانی پیشنهاد می شوند.