نوشته ها

هلیوم و درمان آسم

هلیوم و درمان آسم - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (هلیوم و درمان آسم)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

هلیوم و درمان آسم

عنصر هلیوم هنگام تنفس به دلیل جرم کم، فشار کمتری را روی سیستم تنفسی اعمال می‌کند. همین امر موجب شده است که گاز هلیوم پزشکی در درمان آسم و دیگر بیماری های تنفسی بسیار موثر باشد.امروزه از این ترکیب در تست بیماری های تنفسی و فانکشنال ریه به دلیل انحلال پذیری کمتر هلیوم نسبت به نیتروژن استفاده می‌شود و خطر وقوع و ابتلا به بیماری کایسون را کاهش می‌دهد.

چگونگی تاثیر هلیوم بر تنفس

این عنصر به دلیل داشتن خواص مختلف فیزیکی و شیمیایی در انواع شیوه های درمانی تنفسی استفاده می‌گردد که جرم کمتر مولکول هلیوم می تواند باعث تنفس راحت تر مخلوط هلیوم-اکسیژن در مقایسه با هوا در شرایط تنفس مسدود شده و بیماری آسم گردد و به سرعت خروج گاز دی اکسید کربن کمک می‌کند. جایگزینی نیتروژن با هلیوم در هوای مورد تنفس باعث کاهش چشمگیر فشار بر روی سیستم تنفسی می شود. کاهش فشار تنفسی در انسان ها نیز به میزان 25 تا 50% در اثر مصرف هلیوم مشاهده شده است.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

گاز درمانی

طبق تحقیقاتی در سال ۱۹۲۶ مشخص شد که ترکیب گاز هلیوم و اکسیژن با نام هلیکس می تواند توسط انسان و حیوان بدون هیچ خطری مورد استشمام قرار گیرد. سپس در سال ۱۹۳۴ برای اولین بار از ترکیب هلیکس برای گاز درمانی استفاده شد. پس از انجام چند تست متوجه شدند که تنفس ترکیب هلیوم با اکسیژن خطری ندارد. به گونه ای که این مخلوط به تدریج جایگزین ترکیب نیتروژن و اکسیژن شد.

کاربردهای پزشکی گاز هلیوم

  • هلیوم مایع در دستگاه های MRI و طیف سنج های NMR
  • هلیوم در جراحی لاپاروسکوپی و کنترل خونریزی از محل زخم
  • در بیماری های تنفسی برای درمان بیماری هایی مانند آسم و آمفیزم
  • نقش محافظتی در برابر بافت میوکاردیال و محافظت از سیستم قلبی و عروقی
  • کاربرد هلیوم در عصب شناسی و پیش امادگی دادن به سیستم عصبی و بهبود شرایط عصبی