نوشته ها

گاز بالا برنده

گاز بالا برنده - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (گاز بالا برنده)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

گاز بالا برنده

گاز بالا برنده یا هلیوم یک گاز سبک، بی‌بو، بی‌رنگ، بی اثر، بدون سمیت و تک هسته‌ای است. که می‌تواند مولکول‌های دواتمی ضعیف و در دمای نزدیک به صفر مطلق ایجاد کند. هلیوم کمترین نقطه ذوب را در بین عناصر دارد. و نقطه جوش آن نزدیک به صفر مطلق است. برخلاف هر عنصر دیگر، هلیوم جامد نمی‌شود اما تحت فشارهای معمولی به صورت مایع تا صفر مطلق باقی می‌ماند.

بالا برندگی گاز هلیوم

هليوم سبک ترین عنصربعد از هيدروژن در طبيعت بوده و از هوا سبک تر است. با توجه به آتش زا بودن هيدروژن ، هلیوم قابل اشتعال نبوده ، بنابراین ایمن‌تر از هیدروژن به‌حساب می‌آید.از یکسو و واکنش ناپذیری هليوم ازسوی دیگر، در صنایع بالا برنده همچون بالن ها، کشتی های فضایی و بالن های هواشناسی به طور گسترده از گاز هليوم استفاده می شود.

شتاب دهنده ذرات

گاز هلیوم برای دستیابی به دمای بسیار سرد مورد نیاز فناوری های متعدد کاملاً ضروری است. شتاب دهنده ها می توانند چندین مایل طول داشته و سراسر بدنه آن ها نیاز به خنک کنندگی دارد، بنابراین از مقادیر زیادی هلیوم استفاده می کنند.این گازیک مبرد پایدار است که قادر است تا دمای اجسام را تا هزارم کلوین، یا کمتر از منهای 450 درجه فارنهایت پایین بیاورد. در این زمینه هیچ ماده خنک کننده دیگری روی زمین با هلیوم قابل مقایسه نیست.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

شاتل های فضایی

شاتل های فضایی از گاز هلیوم برای تمیز کردن مخازن سوخت خود به هلیوم مایع نیاز دارند. زیرا مخازن سوخت بسیار سرد هستند و مایعات دیگر هنگام استفاده یخ زده و لوله ها را مسدود می کنند. و از انجایی که هلیوم بی اثر است و باعث احتراق نمی شود و استفاده از مواد دیگر، خطر واکنش و انفجار در مخازن را در تماس با اکسیژن افزایش می دهد نقش موثری را در این زمینه ایفا می کند.

بالا برنده  بادکنک ها و بالن ها

بیشترین کاربرد هلیوم این گاز بالا برنده برای بادکنک آرایی است در صنعت بادکنک های مهمانی از مقادیر قابل توجهی هلیوم استفاده می کند. همچنین بالن های هواشناسی، بالن های تحقیقاتی و بالن های پیمایشی نظامی نیز از هلیوم استفاده می کنند.

گاز تخلیه كننده

به دلیل اینکه هليوم در دماهای بسيار پایين می تواند در حالت گاز باقی بماند، به عنوان یک گاز تخلیه کننده در تانكرهای سوخت و سيستم های سوخت رسانی که با مایعات بسيار سرد مانند هيدروژن مایع پر می شوند، مورد استفاده قرار می گيرد.