نوشته ها

معرفی وسایل ایمنی جوشکاری

معرفی وسایل ایمنی جوشکاری-شرکت فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (معرفی وسایل ایمنی جوشکاری)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

معرفی وسایل ایمنی جوشکاری

رعایت مسائل و نکات ایمنی در حرفه‌ی جوشکاری یکی از مهمترین فاکتورهایی می‌باشد که جوشکاران و مسئولان کارگاه‌ها باید بدان توجه داشته باشند.جراحات ناشی از جوشکاری از سوختگی‌های کوچک گرفته تا سوختگی‌های جدی درجه 3 می‌تواند دردناک باشد و در برخی موارد منجر به نقص عضو و حتی کنار گذاشتن حرفه‌ی جوشکاری شود. استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب راهی ساده برای حفاظت جوشکاران از خود در برابر این خطرات است.

لباس کار جوشکاری

لباس کار بایستی با توجه به خطراتی که در حین کار برای کارگر مربوطه پیشامد می نماید انتخاب شده وبه ترتیبی باشد که از بروز خطرات تا حد ممکن جلوگیری نماید.لباس کار باید مناسب با بدن کارگر استفاده کننده بوده. لباس کار جوشکاری باید به اندازه کافی مقاوم و ضخیم باشند تا بواسطه ضخامت و جنس خود امکان نفوذ اشعه‌های خطرناک ناشی از قوس حداقل شود یا به صفر برسد اشعه های قوس، نور نامرئی و مرئی بسیار قوی تولید می‌کنند که می توانند چشم و پوست را بسوزانند.

کلاه ایمنی جوشکاری

کلاه ایمنی جوشکاری یک وسیله محافظتی است که از جوشکار در برابر نور قوس و جرقه های مداوم محافظت می کند. به عبارت دیگر ، این نوع کلاه می تواند صورت را در برابر جرقه و چشم را در برابر اشعه ماورا بنفش مضر و خطوط قرمز محافظت کند.بعضی از انواع حتی می توانند از استنشاق گازهای سمی توسط جوشکاران جلوگیری کنند.برای حفاظت از سر در برابر انواع مخاطرات محیط کار از کلاه ایمنی استفاده می شود. این کلاه ها از جنس پلی اتیلن، بوتادین استایرن، پشم و شیشه، آلومینیوم و فولاد تولید می شوند .

عینک جوشکاری

در عینک های جوشکاری باید استانداردهای مختلفی رعایت شود. مثلا فریم آن‌ها بایستی از مواد مقاوم در برابر حرارت ساخته گردد. همچنین لنزی که روی عینک قرار می‌گیرد باید بر اساس نوع استفاده، بهینه شود. مثلا در جوشکاری قوس الکتریکی لنز باید در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم باشند. در حالی که در عینک جوشکاری آرگون، حفاظت از چشم در برابر اشعه مادون قرمز است که اهمیت دارد.گذشته از آلودگی‌های نوری، عینک جوشکاری باید از چشم در برابر پرتاب اشیاء و نفوذ گازهای مخرب آزاد شده در اثر عملیات جوشکاری نیز محافظت کند.

ماسک های تنفسی جوشکاری

ماسک های تنفسی وسایلی هستند که از استنشاق هوای آلوده جلوگیری می کنند.ماسک ها این حفاظت را هم به وسیله گرفتن آلاینده ها از هوای استنشاقی وهم به وسیله هوارسانی از طریق یک منبع هوای قابل استنشاق تامین می نمایند.ماسک های ایمنی به طور کلی به دو دسته تجهیزات رساننده هوای اتمسفری مثل (ماسک های دارای کپسول هوا -ماسک های دارای لوله هوا رسانی)و ماسک های تصفیه کننده هوا مثل (ماسک های حذف کننده گاز ها و بخارات-ماسک های حذف کننده ذرات-ماسک هتی کارتریج دار و …)

دستکش جوشکاری

امروزه دستکش های مختلفی برای مراحل خاص ایمنی جوشکاری در دسترس است. زیرا باید هنگام جوشکاری از دستکش در برابر حرارت مناسب استفاده کنید. دستکش های جوشکاری از مواد مختلفی ، مانند پوست خوک ، پوست گوزن ، پوست بز یا از پشم گوسفند و یا پارچه پشمی تولید می کنند.اگر جوشکاری MIG دارید می توانید از دستکش های متوسط استفاده کنید ، و اگر جوشکاری TIG دارید بهتر است با چرم نازک تر باشید تا حداکثر چسبندگی را فراهم کنید.

کفش مناسب جوشکاری

در هنگام انجام عملیات جوشکاری شاید پاشیدن براده‌های داغ و ریز فلز در حین جوشکاری روی پایتان باعث سوختگی می شود پوشیدن کفش ایمنی توصیه می شود .که در قسمت جلویی آن ها از پنجه های محافظ فولادی استفاده شده وکفه کفش را از یک ماده قابل انعطاف مثل پلی اورتان می سازند وقسمت پنجه کفش به تناسب شغل افراد می تواند از جنس چرم (عایق برق) یا PVC (عایق شیمیایی) نیز باشد. هم می‌تواند مانع از خستگی مفرط شما در طول ساعت‌های طولانی سرپا ایستادن شود و هم مراقب نسوختن پای شما باشد.