نوشته ها

مشخصات و کاربرد هپتان

مشخصات و کاربرد هپتان-شرکت فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (مشخصات و کاربرد گاز هپتان)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) شرکت فراز گاز آراد

مشخصات و کاربرد گاز هپتان

هپتان چیست ؟

هپتان ترکیبی آلی از دسته آلکان‌ها با هفت اتم کربن است و ۱۶ اتم هیدروژن است. این هیدروکربن ، به ویژه یک آلکان یا پارافین است که در بیشتر آزمایشگاه های شیمی آلی ، اعم از آموزشی یا تحقیقاتی ، یافت می شود.برخلاف سایر حلالهای پارافینی ، هپتان دارای نوسانات کمتری است ، که باعث می شود استفاده از آن نسبتاً ایمن تر باشد. به شرطی که منبع گرما در اطراف بخارات شما وجود نداشته باشد به جز قابل اشتعال بودن ، ترکیبی بی اثر است که می تواند به عنوان واسطه ای برای واکنش های آلی عمل کند.

مشخصات هپتان

هپتان در حالت فیزیکی: مایع بی رنگ با بویی شبیه بنزین.فرمول هپتان (C7H16) است. مترادف ها هپتان : آلکان C7، دی پروپیل متان، دی پروپیل متان، ESSO هپتان، هپتیل هیدرید، هگزیل متان می باشد.نقطه جوش هپتان : ۲۰۹ درجه فارنهایت و
نقطه انجماد آن:-۱۳۱ درجه فارنهایت است. هچنین نقطه جوش هپتان: ۲۵ درجه فارنهایتاز آنجا که هپتان یک ترکیب آبگریز است ، به سختی می تواند در آب حل شود و محلولی با غلظت 0003/0 در دمای 20 درجه سانتیگراد تولید کند.ویژگی آبگریز هپتان آن را به یک حلال عالی برای حل روغن و چربی تبدیل می کند.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

ایزومرهای نرمال هپتان

هپتان خطی را می توان از روغن کاج جفری بدست آورد. شش ایزومر منشعب بدون کربن را می توان با ایجاد یک الکل ثانویه یا ثالثی مناسب با واکنش گریگنارد ، تبدیل آن به یک آلکن توسط کمبود آب و هیدروژناسیون دومی تهیه کرد. ایزومر 2،2-دی متیل پنتان را می توان با واکنش کلسیم ترت بوتیل با برمید منیزیم n-پروپیل تهیه کرد. ایزومر 3،3-دی متیل پنتان را می توان از ترت آمیل کلراید و اتیل منیزیم بروماید تهیه کرد.هپتان در فرآیندهای تصفیه تولید می شود. هپتان بسیار خالص توسط جاذب n هپتان تجاری در غربالهای مولکولی تولید می گردد.

کاربرد هپتان

  1. مایع هپتان به دلیل خاصیت شیمیایی ایده آل ، مرتباً در بین مفیدترین مواد شیمیایی صنعتی قرار می گیرد.
  2. از هپتان در شرایط آزمایشگاهی ، به عنوان معرف ، حلال و همچنین برای سنتز آلی استفاده می شود.
  3. سالهاست که شرکت ها به فروش هپتان ها به صورت پاک کننده ها و رقیق کننده های حلال مشغول هستند
  4. هپتان یک عامل حلال و کاهش دهنده ویسکوزیته است.
  5. همینطور برای حلال در پردازش اثر انگشت در نیروهای نظامی و انتظامی کاربرد دارد.
  6. هپتان یک ماده شیمیایی محبوب برای استخراج روغن از سبزیجات
  7. از هیدروکربن برای تعلیق رنگ استفاده می شود که برای چاپهای صاف ، براق و ماندگار ضروری است.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

خطرات نرمال هپتان برای سلامت

قرار گرفتن حاد در معرض بخارات هپتان می تواند باعث سرگیجه ، بی حالی ، عدم هماهنگی ، از دست دادن اشتها ، حالت تهوع ، درماتیت ، پنومونیت شیمیایی

  • بخار: برای چشم ، بینی یا گلو تحریک کننده نیست.
  • استنشاق: در صورت استنشاق ، باعث سرفه یا تنفس دشوار می شود.
  • مایع: تحریک کننده پوست و چشم است.
  • بلع: در صورت بلع ، حالت تهوع یا استفراغ ایجاد می کند.
  • خطر آتش سوزی قابل اشتعال و خطرناک.