نوشته ها

خواص و کاربرد گاز کریپتون

خواص وکاربرد گاز کریپتون-شرکت فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (خواص و کاربرد گاز کریپتون)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) شرکت فراز گاز آراد

خواص و کاربرد گاز کریپتون

کریپتون چیست ؟

گاز کریپتون بی رنگ و بی بو، غیرقابل اشتعال و غیر واکنشی است.تنفس کریپتون به خودی خود خطرناک نیست، کما اینکه در هوای اطراف ما نیز مقداری کریپتون وجود دارد و ما آن را تنفس می کنیم. اما تنفس درصد زیادی از آن سبب ممانعت از اکسیژن رسانی به خون و مغز می شود و سلول های و بافت های زنده ی بدن را دچار مشکل می کند.کریپتون را با خلوص مختلفی در بازار عرضه می کنند و هرچه خلوص آن بیشتر باشد قیمت کریپتون نیز افزایش می یابد.

مشخصات گاز کریپتون

گاز کریپتون یکی از عناصر در گروه گاز های نجیب در جدول مندلیف با نشانه Kr عدد اتمی ۳۶، جرم اتمی ۸۳٫۸۰ می باشد. این عنصر در دما و فشار استاندارد حالت گازی دارد.و مقدار این گاز در جو زمین چیزی در حدود ppm 1 است. ۱٫۱۸ مرتبه از هوا سنگین تر است. نقطه ذوب کریپتون (-۱۵۷.۳ درجه سانتی گراد) است و نقطه جوش آن (۱۵۳.۲ درجه سانتی گراد) می باشد .این گاز دارای شش ایزوتوپ پایدار و چند ایزوتوپ ساختگی پرتوزا است . کریپتون  قابل سوختن و سمی نیست .

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

تولید گاز کریپتون

کریپتون در کارخانه های جداسازی هوا از طریق تقطیر جزء به جزء هوای مایع استحصال می کنند.غلظت کریپتون موجود در هوا بسیار کم است . برای تولید با صرفه اقتصادی باید حجم بسیار بالایی هوا را در کارخانه جداسازی داشته باشیم . در عملیات جداسازی هوا، مخلوطی از کریپتون و زنون خام استخراج می شود. بعد از انجام مراحل تصفیه و تقطیر، این گاز جداگانه پردازش شده و کریپتون خالص تولید می شود.

کاربرد گاز کریپتون

  1. کریپتون در ترکیب با آرگون به عنوان گاز پرکننده لوله فلورسنت به کار می رود.
  2. کریپتون در ترکیب با زنون برای پر کردن لامپ های رشته إي به کار می رود .
  3. Krypton درساخت لامپ فلاش دوربین های عکاسی(عکس‌ برداری سریع ) به کار می رود .
  4. از این گاز برای عکسبرداری اشعه ایکس مغز استفاده می شود.
  5. از کریپتون برای شناسایی مخازن تأسیسات بازیافت سوخت هسته ای در کشور ها استفاده می شود.
  6. در آزمایشگاه از گاز کریپتون برای استانداردهای واسنجی برای طیف سنجی جرمی و اندازه گیری منطقه خاص در برنامه های کاربردی جذب استفاده می شود.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

فروش گاز کریپتون

خرید و فروش کریپتون با توجه به طیف کاربردی وسیعی که دارد ، بسیار مورد توجه قرار گرفته است گاز کریپتون را با خلوص مختلفی در بازار عرضه می کنند. رایج ترین گریدهای این گاز عبارتند از: کریپتون گرید 3 با خلوص (99.9%) کریپتون گرید 4 با خلوص (99.99%) کریپتون گرید 5 با خلوص (99.999%)