نوشته ها

روش های جوشکاری غیرذوبی یا جوشکاری جامد

روش های جوشکاری غیرذوبی یا جوشکاری جامد-شرکت فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (روش های جوشکاری غیرذوبی یا جوشکاری جامد)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

لوازم جوش و برش شرکت فراز گاز آراد

روش های جوشکاری غیرذوبی یا جوشکاری جامد

جوشکاری غیرذوبی

درمقاله جوشکاری چیست ؟ آشنایی با انواع جوشکاری جوشکاری را تعریف کرده و کاربردهای این تکنولوژی را بیان کرده و با دو فرایند جوشکاری آشنا شدیم در این مقاله به طور گسترده جوشکاری  غیرذوبی و انواع روش های آن را شرح خواهیم داد.

تعریف جوشکاری جامد

در فرایند های جوشکاری حالت ‌جامد یا غیرذوبی از طریق اعمال فشار و تغییر شکل، عمل اتصال انجام می‌‎‌شود. این روش، مخصوص فلزات نرم از جمله نقره، مس و آلومینیوم است و در دمای محیط هم این اتصال می‌تواند برقرار شود. اما در مورد بعضی فلزات مثل فولاد باید قطعه را تا ۴۰۰ یا ۵۰۰ درجه‌ سانتی‌گراد گرم کرد و بعد این عمل را روی آن انجام داد.

روش های جوشکاری غیرذوبی

جوشکاری فراصوتی (UW)

در جوشکاری فراصوتی (ultrasonic welding) از ارتعاشات مکانیکی برای ایجاد اتصال بین قطعات استفاده شود. پس از قرار دادن قطعات بر روی هم، از بالا نیروی ارتعاشی با فرکانسی در محدوده فراصوت (معمولا بیش از ۲۰ کیلو هرتز) به کمک دستگاهی به نام سونوترود وارد می شود. در اثر این کار، فشار اعمال شده موجب بالا رفتن دمای خط تماس قطعات و اتصال آنها می گردد.

جوشکاری انفجاری (EW)

در جوشکاری انفجاری (explosive welding ) نیروی حاصل از انفجار برای شتاب دادن و متصل کردن قطعات مورد استفاده قرار می گیرد. ابتدا دو قطعه با مقداری فاصله کنار هم قرار داده می شوند سپس ماده منفجره روی یکی از قطعات وارد شده و انفجار صورت می گیرد. نیروی بالای حاصل از انفجار موجب می شود قطعه با سرعت بسیار بالا به قطعه دیگر برخورد کرده و به آن جوش بخورد.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

جوشکاری اصطکاکی (FW)

در این نوع جوشکاری از حرارت حاصل شده از اصطکاک دو قطعه به منظور جوش و اتصال استفاده می گردد. جوشکاری اصطکاکی دارای دو نوع :اغتشاشی (FSW) و دورانی (FRW) می باشد. در جوشکاری اصطکاکی دورانی یکی از قطعات ثابت و دیگری با سرعت دوران کرده و در تماس با قطعه ثابت قرار می گیرد. سپس یک نیروی محوری به آنها وارد شده و نهایتا حرارت حاصل از اصطکاک مکانیکی موجب اتصال دو قطعه می شود.

جوشکاری مقاومتی (ERW)

در این دسته از فرایند‌ها که با نام جوشکاری (Electric Resistance Welding)نیز شناخته می‌شوند، از انرژی الکتریکی (البته بدون وجود قوس الکتریکی) استفاده می‌کنند.میله پر کننده در این نوع جوش کاربردی ندارد؛ در این فرایند، جریان الکتریکی از یک مقاومت عبور می‌کند و حرارت ایجاد شده موضع مورد نظر را گرم و خمیری و حتی ذوب کرده و عمل جوش‌کاری انجام می‌شود. در واقع اتصال دو سطح در اثر حرارت ناشي از اعمال جریان الکتریکي و فشار مکانیکي به‌صورت همزمان ایجاد مي‌شود.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

انواع جوشکاری مقاومتی

  • جوش مقاومتی نقطه ای
  • جوش مقاومتی درز جوش
  • جوش مقاومتی زائده ای
  • جوش مقاومتی سرباره ای