نوشته ها

تولید مواد معدنی با دی اکسید کربن

تولید مواد معدنی با دی اکسید کربن - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (تولید مواد معدنی با دی اکسید کربن)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

تولید مواد معدنی با دی اکسید کربن

با پیشرفت در علم امروزه ما شاهد کشفیات بزرگی هستیم. یکی از آن ها که به تازگی توسط دانشمندان به عمل آمده است تولید مواد معدنی مانند زغال سنگ و مگنزیت می باشد. با استفاده از فناوری های نوین، می توان CO2 را با روش های مختلفی به مواد معدنی تبدیل کرد. این کشف علاوه بر تولید موادمعدنی باعث کاهش دی اکسید کربن می شود. بنابراین حذف گازهای گلخانه‌ای و پاک سازی هوا را در پی دارد.و شیوه ای امکان پذیر و اقتصادی است.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

مزایای تولید مواد معدنی با استفاده از دی اکسید کربن

کاهش وابستگی به منابع معدنی:

بازیابی و استفاده از CO2 به عنوان ماده اولیه برای تولید مواد معدنی، موجب کاهش وابستگی به منابع معدنی طبیعی می شود. از این رو نه تنها منجر به حفظ منابع طبیعی می شود، بلکه باعث کاهش هزینه های تولید نیز می گردد.

کاهش آلاینده ها:

با فعالیت های صنعتی و انسانی، سطح دی اکسید کربن در اتمسفر زمین جهش قابل توجهی داشته است. استفاده از این گاز به عنوان یک ماده اولیه در تولید مواد معدنی، باعث کاهش میزان عملکرد این گاز گردشگری و کاهش آلاینده های مرتبط با آن می شود.

تکنولوژی پایدار و سیستم های سبز:

تولید مواد معدنی با استفاده از دی اکسید کربن روشی پایدار و سبز از نظر محیط زیست می باشد. این فرآیند، حفظ محیط زیست و کاهش آسیب محیطی را به دنبال دارد.

نمونه هایی از مواد معدنی تولید شده از کربن دی اکسید

مگنزیت

مگنزیت یا منیزیت با فرمول شیمیایی MgCO3 یک سنگ معدنی و یک کانی با اهمیت می باشد. و نقش مهمی در صنایع نسوز ایفا می کند. این کانی در گروه کربنات متبلور می شود وساخت آن به این صورت می باشد که اضافه کردن پلی استایرین مایکروسفیرس به عنوان یک کاتالیزور و سرعت بخش به واکنش، باعث شکل گیری سریع کانی مگنزیت درمخلوط با دی اکسید کربن می شود. اما هنوز به مرحله‌ای که بتوانیم از آن درصنعت استفاده کنیم نرسیده است.

زغال سنگ

زغال سنگ، سنگ رسوبی و کانی سیاهی است که از انباشته شدن بقایای گیاهان طی میلیون ها سال به وجود می آید. این سنگ به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه تولید زغال سنگ با گاز دی اکسید کربن مورد توجه قرار گرفته است و تولید آن به این صورت است که با اضافه کردن فلزات مایع به کربن دی اکسید، کربن را به زغال سنگ تبدیل می‌کنند. کربن دی اکسید پس از ساخت و یا به دست آمدن، برای ذخیره سازی آن را به مایع تبدیل می کنند سپس آن را زیر خاک قرار می دهند.این گاز در زیر زمین با سنگ بازالت واکنش برقرار می‌کند و به ماده معدنی کربنات تبدیل می‌شود.

نکته پایانی

همانطور که در این مقاله خواندیم استفاده از دی اکسید کربن به عنوان یک ماده اولیه در تولید مواد معدنی، یک راهکار نوین و پایدار برای کاهش وابستگی به منابع معدنی طبیعی و حفظ محیط زیست می باشد. با کاهش تولید CO2 و استفاده از آن در تولید مواد معدنی، می توان محیط زیست را از آلودگی کاهش داده و همچنین منابع معدنی را حفظ نمود. این روند با استفاده از تکنولوژی های سبز و بازیابی پایدار، علاوه بر مزایای اقتصادی، به بهبود کیفیت زندگی انسان ها نیز کمک می کند.