نوشته ها

گاز هلیوم در صنعت پزشکی

گاز هلیوم درصنعت پزشکی - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (گاز هلیوم در صنعت پزشکی)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

گاز هلیوم در صنعت پزشکی

گاز هلیوم، عضوی از خانواده گازهای نجیب است که به دلیل ویژگی های خاصی که دارد، به راحتی می‌تواند از جیره تنفسی فرد خارج شود و باعث کاهش فشارهای غیر مطلوب در دستگاه تنفسی شود. از این رو در صنعت پزشکی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

نقش هلیوم در تاریخچه پزشکی

در سال ۱۹۲۶، طبق تحقیقات مشخص شد که مخلوط های هلیوم و اکسیژن توسط انسان ها و حیوان ها بدون آسیبی قابل تنفس است. این عنصر دارای خواص مختلف فیزیکی و شیمیایی است و به دلیل بی اثر بودن می تواند حفاظت عصبی ایجاد کند هلیوم می تواند به سیستم عصبی پیش امادگی بدهد و شرایط عصبی را بهبود ببخشد.این گاز سبک ترکه یک سوم وزن هوا را داراست برای بهبود جریان اکسیژن در بیماران مبتلا به انسداد ریوی یا دیگر مشکلات تنفسی کمک می کند. همچنین در ساخت دستگاه های MRI برای خنک کردن هسته ی مرکزی دستگاه که در بیمارستان ها استفاده میشود کاربرد دارد.این گاز در جراحی لاپاروسکوپی کلیه استفاده می شود. و به پاک سازی گاز دی اکسید کربن از جریان خون کمک می کند . بیمارهایی که دارای مشکلاتی همچون نارسایی قلب ، هیپوکسی مزمن ، هایپرترمی بدخیم هستند نیز با این عمل درمان می شوند.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

کابرد گاز هلیوم در پزشکی

گاز هلیوم در پزشکی کاربردهای گوناگونی دارد که در ادامه با تعدادی از آن ها آشنا می شویم:

جراحی های الکتیونرژی

فناوری الکتیونرژی، از جمله بخش‌های مهم صنعت پزشکی است که در جراحی ها و فرایندهای درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از گاز هلیوم به عنوان یک محیط جایگزین در این فرایندها، جراحان را قادر می‌سازد که با افزایش دقت و سهولت، به طور موثری به بخش‌های مورد نیاز در بدن فرد دسترسی یابند.

رادیودیاگنوستیک

گاز هلیوم در برخی از روش‌های رادیودیاگنوستیک استفاده می‌شود. به عنوان مثال کولونوگرافی و اندوسکوپی همراه با وارد کردن گاز هلیوم به دستگاه تنفسی برای کاهش نیاز به بخش‌هایی از گوارش است.

جراحی لاپاراسکوپیک

همانطور که می دانید لاپاراسکوپی یک روش جراحی است که به دلیل امنیت بیشتر و بازیابی سریع‌تر، بطور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاز هلیوم در این روش برای کاهش فشار در دستگاه تنفسی و افزایش دید قابل مشاهده در دستگاه لاپاراسکوپی استفاده می‌شود.

درمان های بهینه سازی تنفسی بیماران

در برخی موارد پزشکی، با استفاده از گاز هلیوم می‌توان فشارهای غیرمطلوب در دستگاه تنفسی بیماران را کاهش داد و عملکرد تنفسی آنان را بهبود بخشید. این روش به خصوص برای بیمارانی که تحت تنفس مکانیکی هستند، مفید است.

نکته پایانی

با توجه به مطالبی که در این بخش خواندیم می توانیم بگوییم استفاده از گاز هلیوم در صنعت پزشکی به دلیل خصوصیات خاصی که دارد، مزایای بسیاری دارد. این گاز به عنوان یک محیط جایگزین در جراحی ها و فرایندهای درمانی به کاهش فشار و افزایش دقت در عملیات کاربرد دارد و نقش مهمی در بهینه‌سازی تنفسی بیماران دارد. از این رو تحقیقات بیشتر در این زمینه می‌تواند باعث ارتقای کیفیت خدمات پزشکی شود.