نوشته ها

کاربرد و مشخصات گاز پروپان

کاربرد و مشخصات گاز پروپان-شرکت فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (کاربرد و مشخصات گاز پروپان)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) شرکت فراز گاز آراد

کاربرد و مشخصات گاز پروپان

پروپان چیست ؟

گاز پروپان محصول جانبی فرآوری گاز طبیعی و تصفیهٔ نفت خام می‌باشد که تحت فشار به مایع تبدیل می‌شود.وگاز پروپان مایع در تانک حمل شده و سپس در سیلندر به عنوان سوخت ذخیره می‌شوداین ماده قابلیت اشتعال بالایی دارد و اگر در معرض هوا قرار بگیرد خاصیت انفجاری هم پیدا می کند. چون در هوا اکسیژن قرار دارد و واکنش با آن باعث انفجار خواهد شد. کپسول گاز پروپان باید از قرار گرفتن در معرض حرارت و نور شدید حفظ شود تا از خطر انفجار جلوگیری گردد.

مشخصات گاز پروپان

پروپان، گازی بی‌رنگ و بی‌بو است. در فشار معمول، در دمایی پایین‌تر از (42−)درجه سانتی‌گراد به مایع تبدیل می‌شود. این ماده همچون سایر آلکان‌ها در واکنش‌های سوختن شرکت می‌کند . با سوختن کامل پروپان، گرمایی به میزان (50MJ/kg) تولید می شود .پروپان یک آلکان سه کربنه با فرمول مولکولی (c3H8) است که در شرایط STP به صورت گاز وجود دارد و برای حمل و نقل، آن‌را متراکم می‌کنند.چگالی گاز پروپان در دمای 25 درجه سانتی‌گراد برابر با (1.808kg/m3) و در حالت مایع، برابر با( 0.493g/cm3) است.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

مقایسه پروپان و گاز طبیعی (CNG)

خریداری و نگهداری پروپان به صورت مایع (LPG) انجام می‌شود و در نتیجه، انرژی این سوخت را می‌توان در فضای اندکی ذخیره کرد. گاز طبیعی فشرده (CNG) که به طور عمده از متان تشکیل شده، گاز دیگری است که آن‌هم به عنوان سوخت، مورد استفاده قرار می‌گیرد اما نمی‌توان در دمای معمول، آن‌را به مایع تبدیل کرد. بنابراین، برای ذخیره‌سازی این ماده، به فضا و فشار بسیار زیادی نیاز داریم. این مورد سبب می‌شود تا در تصادفات،‌ کپسول‌های CNG با شدت بسیار زیادی منفجر شوند بنابراین، برای ذخیره و نگهداری CNG به سیلندرهای بزرگتری برای نیاز داریم.

کاربردهای گاز پروپان

  1. استفاده از گاز پروپان به عنوان سوخت پاک در صنایع نظامی، کشاورزی، دامداری، مرغداری.
  2. استفاده از گاز پروپان در کوره‌های سفال و آجرپزی، کارخانه‌های تولید شیشه و سوخت اتومبیل.
  3. استفاده از گاز پروپان برای خشک کردن غلات.
  4. استفاده از گاز پروپان جهت پخت‌وپز.
  5. استفاده از گاز پروپان در انواع شناورها در دریا و سکوهای نفتی، گازی و پروژه‌های دریائی و خشکی.
  6. استفاده از گاز پروپان در صنایع جوشکاری.
  7. استفاده از گاز پروپان در خوراک پتروشیمی‌ها جهت تولید محصولات با ارزش تر…
  8. استفاده از گاز پروپان در اسپرهای مطبوع‌کننده هوا.
  9.  گاز پروپان در سیتم‌های تهویه مطبوع (در این فرایند پروپان با نام تجاری R-290 شناخته شده و به فروش می‌رسد)
  10. استفاده از گاز پروپان در بالن‌های هوای گرم.
  11. استفاده از گاز پروپان در صنعت فیلم‌سازی (جهت ایجاد صحنه‌های اکشن و انفجار)
  12. استفاده از گاز پروپان در آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی.
  13. استفاده از گاز پروپان در کابل سازی‌ها.
  14. استفاده از گاز پروپان در تولید و تست تجهیزات گرمایشی.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

فروش گاز پروپان

استفاده از این ماده به عنوان سوخت منجر به افزایش ایجاد کارخانه ها و کارگاه های تولید کننده و خالص کننده و همچنین شرکت های وارد کننده و توزیع کننده ی این گاز مهم شده اند. این گاز مهم به صورت سمی تریلر، تیوب تریلر، ایزو تانکر، دوئر، پلت و سیلندر و کپسول منتقل و توزیع می گردد.گاز پروپان به دلیل اینکه یک گاز وارداتی است در سیلندرهای ۵۰ لیتری به فروش می‌رسد و چون فشار بالائی ندارد به صورت کیلوگرمی به مشتریان عرضه می‌شود.گاز پروپان معمولاً با خلوص ۹۹٫۹۹۵٪ گرید ۴٫۵، ۹۹٫۹۹٪ گرید ۴، ۹۹٫۹۵٪ گرید ۳٫۵، ۹۹٫۹٪ گرید ۳ و ۹۹٫۵٪ گرید ۲٫۵ به فروش می‌رسد.