نوشته ها

خواص و کاربرد گاز کلر

خواص و کاربرد گاز کلر-شرکت فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (خواص و کاربرد گاز کلر)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) شرکت فراز گاز آراد

خواص و کاربرد گاز کلر

کلر چیست؟

گاز کلر از جمله گازهای بسیار پرکاربرد در صنعت می باشد. و در برخی از محصولات خانگی یافت می شود. کلر گاهی به شکل یک گاز سمی است. گاز کلر را می توان تحت فشار قرار داد; آن را خنک کرد تا آن را به یک مایع تبدیل شود تا بتواند آن را حمل و ذخیره کند.کلر در فرم عنصری خود (Cl2) تحت شرایط استاندارد، کلرید، اکسیدکننده قوی است که برای سفید سازی پارچه‌ها و به عنوان ضد عفونی‌کننده رایج در استخرهای شنا برای تمیزی و بهداشت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشخصات گاز کلر

عنصر شیمایی با عدد اتمی ۱۷ است که به صورت Cl نوشته می‌شود این عنصر در گروه ۱۷(هالوژن‌ها) جدول تناوبی قرار دارد. در دما و فشار استاندارد دو اتم کلر تشکیل مولکول ۲ اتمی کلر را می‌دهند Cl2 گاز سبز، زرد رنگی است که دارای بوی بسیار بد و خفه کننده و بسیار سمی است.کلریدها ، کلریتها ، کلراتها ، پرکلراتها و کلرامینها ، از جمله ترکیبات کلر هستند.نقطه جوش آن در حدود℃۳۴ است و دو و نیم مرتبه از هوا سنگین‌تر.کلر در دمای 25 درجه سانتی گراد تحت فشار 7.86 اتمسفر به مایع تبدیل می شود.جهت استفاده و حمل و نقل گاز کلر ، آنرا تحت فشار 8 اتمسفر فشرده نموده، و به درون سیلندر های مخصوص شارژ می نمایند.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

تولید گاز کلر

با توجه به کاربرد بسیار زیاد این گاز به شیوه های مختلف در صنعت گاز کلر تولید میشود. از جمله روش های تولید آن می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  1. الکترولیز محلول کلرید سدیم
  2. الکترولیز نمک مذاب
  3. الکترولیز اسید کلریدریک
  4. اکسیداسیون کلرید هیدروژن

کاربردهای گاز کلر

  • برای حذف و کنترل طعم و بو در آب آشامیدنی است.
  • در تولید محصولات کاغذی ، مواد رنگی ، منسوجات ، فرآورده های نفتی ، ضد عفونی کننده ها کاربرد دارد
  • در تولید حشره کش ها ، مواد غذایی ، حلال ها ، رنگ ها ، پلاستیک ها استفاده می شود.
  • صنعت داروسازی برای بسیاری از تولیدات خود به کلر نیاز دارد
  • برای ضدعفونی کردن آب استخرها ، کنترل جلبک‌ها، حذف آهن و منگنز، حذف سولفید هیدروژن،
  • در ترکیب آلی از این عنصر به عنوان عامل اکسیدکننده و جانشین، به‌طور گسترده استفاده می‌گردد.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

فروش گاز کلر

کلر در حالت گازی معمولا در سیلندرهای با حجم مشخص عرضه می شود.برای مثال خلوص و کیفیت کلری که جهت شست و شوی سطوح استفاده می شود کمتر از کاربرد کلری که در آنالیز کمی و کیفی مصرف می شود است.گاز کلر گرید 99.9 با سیلندر و شیر کلر در سیلندر 5 لیتری به میزان 2 کیلوگرم ، در سیلندر 10 لیتری به میزان 5 کیلوگرم ،در سیلندر 40 ، 50 و 60 لیتری به میزان 35 کیلوگرم موجود میباشد.