نوشته ها

جوشکاری پلاستیک چیست؟

جوشکاری پلاستیک چیست؟ - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (جوشکاری پلاستیک چیست؟)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

جوشکاری پلاستیک چیست؟

به جوش دادن دو قطعه پلاستیکی با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های مختلف جوشکاری، جوشکاری پلاستیک گفته می‌شود.که برای اتصال ۲ قطعه پلاستیکی به‌هم باید یک پیوند مولکولی بین آن‌ها ایجاد شود. جوش پلاستیک اسباب بازی، جوش پلاستیک لوازم خانگی، جوش پلاستیک لوله‌های پلیمری همگی جوشکاری پلاستیک هستند.

انواع روش‌های جوش پلاستیک:

1. اصطکاکی یا لرزشی

در این روش ، دو قطعه پلاستیکی با ایجاد گرما و حرکتی نسبی به‌هم متصل می‌شوند. که در صنعت خودرو و هواپیما سازی استفاده می‌شود. سرعت جوش‌پذیری با کیفیت بالا و اتصال تمیز در سطح دو قطعه از جمله ویژگی‌های جوش پلاستیک اصطکاکی می باشد.

۲. التراسونیک

در این روش نیز به ایجاد گرما نیاز داریم با این تفاوت که از فرکانس حرکت مکانیکی حدود ۱۳۰ الی ۱۵۰ برای مالش دو قطعه پلاستیکی استفاده می‌شود.از ویژگی‌های این روش نیزمی‌توان به‌ سرعت جوش بالا، کیفیت اتصال عالی، اتصال بسیار تمیز و محکم و قابل تکرار بودن آن اشاره کرد.

۳. هوای گرم

در این روش، گرمای لازم برای اتصال دو قطعه پلاستیکی با استفاده از تفنگ حرارتی به دست می آید تا دو قطعه به‌هم جوش بخورند .جوش دادن مخازن پلاستیکی آب، مواد شیمیایی، مبدل‌های حرارتی و اتصالات لوله‌کشی از کاربردهای این نوع جوش هستند.

۴. توسط حلال

این روش جوشکاری پلاستیک با قرار دادن حلال از نوع دی کلرومتان یا تتراهیدروفوران روی دو قطعه پلاستیکی انجام می‌شود. معمولاً برای اتصال لوله‌های PVC یا ABS و در لوله‌کشی ساختمان‌ها ، در تولید نمایشگرهای فروشگاهی، ساخت مدل هواپیما، کشتی و خودرو از این روش استفاده می‌شود.

5. لیزر

این روش با تحت فشار گذاشتن قطعات و تاباندن پرتو لیزر به آن‌ها انجام می شود. که در ساخت انواع قطعات تلفن همراه، کلیدهای کنترل از راه دور اتومبیل وآب‌بندی کاربرد دارد و از جمله ویژگی‌های این روش می‌توان به تمیزی کار، عدم نیاز به مایع یا بخار، عدم استفاده از مواد مصرفی یا لوله پلاستیکی پرکننده، توان عملیاتی بالاتر، سطح بالای کنترل فرآیند و کارآمد بودن در جوش پلاستیک‌های شفاف اشاره کرد.

۶. با صفحات داغ

در این روش ابتدا دو صفحه داغ را به‌هم متصل می‌کنند و بعد از رسیدن دما به نقطه ذوب، صفحات جدا می‌شوند تا قطعات پلاستیکی به‌هم فشار وارد کنند.از این روش برای جوش دادن انواع قطعات خودرو همچون لوازم جانبی داخلی ماشین و اجزای زیر کاپوت و همچنین لوازم خانگی استفاده می‌شود.

۷. تابش مادون قرمز

از پرتوی مادون قرمز برای اتصال دو قطعه پلاستیکی استفاده می‌کنند. از جمله ویژگی‌های این روش تابش پیوسته و انتخاب سطح جهت ذوب پلیمر با تنظیم طول موج تابش IR می باشد.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

کاربرد جوشکاری پلاستیک در صنایع

  • صنعت نساجی
  • صنعت ساختمان
  • صنعت لوازم خانگی
  • صنایع خودروسازی
  • صنعت چوب و مبلمان
  • ماشین آلات تیوپ پرکن
  • صنعت چاپ و بسته بندی
  • سبک، کم حجم و قابل حمل
  • صنایع الکترونیک و مخابرات
  • صنعت چادرسازی وسازهای بادی

قابلیت های جوشکاری پلاستیک

جوشکاری انواع ورق های ژئوممبران، پارچه ها و کف پوش های ترموپلاستیکی کف پوش سالن های ورزشی، بیمارستانی و واگن های قطار شهری و اتوبوس ها. همچنین ساخت مخازن و تانک های نگهداری و انتقال آب، استخر های پرورش ماهی، عایق کاری مخازن آبکاری و ضد اسیدی ماشین آلات بسته بندی بویژه تونل های شرینک با ویژگی کمترین میزان مصرف انرژی برق. بیرون آوردن بلبرینگ، بوش ها و بیرون آوردن پیچ و مهره های قفل شده، ساخت درخت سیم، شرینک سرکابل ها، کانکتورها و خشک کردن مایعات نفوذی در تأسیسات