نوشته ها

از بین بردن طعم گس میوه با یخ خشک

از بین بردن طعم گس میوه با یخ خشک - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (از بین بردن طعم گس میوه با یخ خشک)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

طعم گس میوه ها

طعم گسی میوه ها مثل خرمالو یک صفت نامطلوب است. تولیدکنندگان این میوه در ایران، به علت وجود طعم گسی، آن را در زمانه  رسیدگی بیش از حد برداشت و عرضه می نمایند. چرا که در این حالت با تخریب دیواره ی سلولی و اتصال پکتین با تانن شدت طعم گس کاهش می یابد. اما برداشت دیر هنگام موجب نرم شدن بیش از حد میوه ها و با کاهش شدید بازار پسندی و قابلیت حمل و نقل میوه همراه است.

عامل اصلی گسی میوه ها چیست؟

عامل ایجاد طعم گس در میوه خرمالو وجود تاننهای محلول در بافت آن می باشد که برای حذف طعم گس می بایست این تانن ها به صورت غیرمحلول در آیند. حد بحرانی غلظت تانن محلول برای ایجاد طعم گسی 1000 میلی گرم بر کیلوگرم می باشد. بنابراین تیماری در حذف طعم گس میوه ها موثر است. یکی از روش های تیماری اسفاده از یخ خشک می باشد. که به وفور و با قیمت مناسب در ایران قابل دسترس است.

از بین بردن طعم گس میوه با یخ خشک

می توان خرمالوهای گس را در زمان بلوغ تجاری با سفتی مناسب برداشت کرد و گسی آن را می توان با محصول یخ خشک تیمار کرد. این کار باعث افزایش بازار پسندی این دست از میوه ها خواهد شد. یخ خشک با گذشت زمان تبدیل به گاز دی اکسید کربن شده  و مکانیزم عمل آن در رفع گسی مشابه به همین گاز است. اما استفاده از گاز کربن دی اکسید با وجود کارایی بالا هزینه بر بوده و تجاری نمودن آن در شرایط ایران مشکل به نظر می رسد.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

چگونه با یخ خشک می توان طعم گس میوه ها را از بین برد؟

  1. در اولین مرحله شما باید محصول را به صورت کامل از بسته بندی جدا کنید و در یک سینی یا کاسه بزرگ قرار دهید.
  2. یک مقدار مناسبی از یخ خشک را در یک کیسه بسته نگه دارید و در سینی یا کاسه به همراه محصول به صورتی
  3. که محصول با یخ خشک در تماس نباشد قرار دهید. زیرا می تواند باعث آسیب دیدگی یا خشک شدن بشود.
  4. سینی یا کاسه را با یک دستمال یا پلاستیک نیمه تراشه پبپوشانید تا به خوبی سربسته شود.
  5. حدود بیست و چهار تا چهل و هشت ساعت، محصول را در یخ خشک بگذارید. یخ خشک با تبخیر کردن خیلی سریع،
  6. آب را از محصول جذب می کند و در نتیجه طعم گس میوه ها را کاهش می دهد.
  7. بعد از گذشت زمان تعیین شده، یخ خشک را از روی میوه ها بردارید و آن را دور بیندازید. و میوه را مصرف نمایید.