نوشته ها

جدا سازی دی اکسید کربن از فرآیندهای احتراق

جدا سازی دی اکسید کربن از فرآیندهای احتراق - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (جدا سازی دی اکسید کربن از فرآیندهای احتراق)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

جدا سازی دی اکسید کربن از فرآیندهای احتراق

به فرایندی که طی آن دی اکسید کربن که حاصل ازفعالیت های تولیدی صنعتی،نیروگاه ها و به خصوص احتراق است. دی اکسید کربن تولید شده به یک سایت ذخیره سازی منتقل می شود و پس از آن در یک مخزن طبیعی زیرزمینی ذخیره می شود جداسازی دی اکسید کربن گفته می شود.

جذب دی اکسید کربن

بعد از فرایندی که طی جداسازی اتفاق افتاد جذب دی اکسید کربن در سه حالت رخ می دهد.

  • پیش از احتراق
  • پس از احتراق
  • احتراق

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

حالت های جذب دی اکسید کربن

پیش از احتراق

گاز دی اکسید کربن قبل از سوزاندن سوخت‌های فسیلی در راکتورهای موجود حذف می‌شود.

احتراق

در فرایند احتراق برای سوزاندن سوخت های فسیلی از اکسیژن استفاده می شود.که با مخلوط کردن سوخت با اکسیژن، بخار اب در دمای بالا، هیدروژن و منوکسید این فرایند رخ می دهد. و سبب به وجود آوردن دی اکسید کربن نسبتا خالص می شود.

پس از احتراق

پس از احتراق همانطور که از نامش پیداست به دی اکسید کربن حاصل از احتراق سوخت های فسیلی است که در هوا توسط دودکش ها که دارای حجم غلیظی از دی اکسد کربن هستند منتشر می شود را فرایند جذب دی اکسید کربن پس از احتراق می گویند.