در حال نمایش یک نتیجه

یخ خشک، یخ دودزا

نام محصول :  یخ خشک کشور سازنده : ایران رنگ : سفید وزن : 10 تا 20 کیلویی قیمت: برای اطلاع از قیمت لطفا تماس بگیرید شماره تماس: 09131068244  

یخ خشک دودزا

یخ خشک دودزا  همان دی اکسید کربن جامد است و باید با آن همانند گاز دی اکسیدکربن رفتار شود. این ماده مثل یخ سرد است اما هیچگونه رطوبتی ندارد. اگر به طور مستقیم در مجاورت هوای آزاد و گرما قرار بگیرد از حالت جامد به حالت گاز درآمده  و دود سفید رنگ و غلیظی از تبخیر آن قابل مشاهده است، به همین دلیل به آن یخ خشک دودزا  یا (dry ice) می گویند.

 ساخت یخ خشک دودزا

برای ساخت یخ خشک دودزا ابتدا باید گاز دی اکسید کربن را در مخزن های فشار بالا به صورت فشرده ذخیره و به واحد تولید منتقل شود. در مرحله بعد گاز دی اکسید کربن را با کاهش دما به گاز مایع تبدیل می شود. سپس در دستگاه های تبخیر به دلیل انتقال گرمای بسیار زیاد از حالت مایع تبخیر و به دانه های کوچک و خشک تبدیل می شود که به آن (dry ice) می گویند.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

نکات ایمنی هنگام استفاده از یخ خشک

  • به هیچ عنوان(dry ice) را در یخچال و فریزر  قرار ندهید.
  • از قرار دادن یخ خشک در ظروف سربسته وجدا خودداری نمایید.
  • تنفس مداوم و بیش از حد دود حاصل از (dry ice) می تواند باعث خفگی شود.
  • استفاده از آن در محیط های بدون تهویه مناسب می تواند بسیار خطرناک باشد.
  • یخ خشک خوراکی نیست ، اگر از (dry ice) برای خنک کردن نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنید آن را نخورید،
  • از تبخیر آن مطمئن شوید و یا مراقب باشید که آن را وارد دهان نکنید.
  • برای نگه داشتن (dry ice) از خنک کننده های پلی استایر استفاده می شود

یخ خشک سفری چیست؟

برای خنک نگه داشتن مواد غذایی و میوه ها درهنگام سفر می توانید از (dry ice) استفاده کنید. به این صورت که یخ خشک را داخل یک  کیسه ی ضد آب قرار دهید تا از تماس مستقیم با مواد غذایی جلوگیری شود، سپس کیسه را درون ظرف محصور قرار دهید و آن را بر روی مواد خوراکی خود قرار دهید تا خنک و سالم بمانند.

فروش یخ خشک - فراز گاز آراد صفاهان

طرز استفاده یخ خشک در نوشیدنی

ترکیب یخ خشک و نوشیدنی ها باعث ایجاد دود و بخار و همچنین جلوه های بصری جالب و هیجان انگیزی می شود که به زیبایی پذیرایی می افزاید و همین امر باعث استفاده چشمگیر یخ خشک برای تولد و دیگر جشن ها شده است. استفاده از یخ خشک در نوشیدنی ها به این صورت است که با توجه به ظروف نوشیدنی به اندازه های کوچک خرد شود و به مقدار لازم توسط افرار متخصص درون ظروف قرار گیرد تا به مدت 5 تا 10 دقیقه نوشیدنی شما را رنگارنگ و جذاب کند بهتر است بعد از تبخیر کامل (dry ice) از نوشیدنی خود استفاده کنید  در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی مانند تحریک تنفسی و پوستی به دنبال داشته باشد.

ساخت یخ خشک با نمک

ممکن است در شرایطی نیاز به یخ خشک داشته باشیم اما در دسترس نباشد، در این مواقع می توانید با مقداری آب و نمک خودتان یخ خشک تولید کنید. ساخت یخ خشک با نمک به اینصورت است که مقداری نمک را در یخچال قرار دهید تا سرد شود و رطوبت نمک گرفته شود. حالا مقداری آب داخل ظرفی بریزید و نمک سرد شده را داخل آن به خوبی حل کنید حالا از یک میله ی کوچک یا حتی میخ می توانید استفاده کنید و آن را روی حرارت قرار داده و بعد به داخل آب و نمک فرو برده و بعد از چند ثانیه خارج کنید. اینک (dry ice) شما آماده است.

 ذخیره کردن یخ خشک

 با رعایت این مراحل، می توانید (dry ice) را به خوبی ذخیره کنید و از آن برای مدت طولانی بهره ببرید.

بسته بندی صحیح:

برای ذخیره یخ خشک، باید آن را در بسته بندی مناسبی قرار دهید. از کیسه های چند لایه با قلاب استفاده کنید که قابلیت محکم شدن را داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که کیسه محکم بسته شده و هوا و رطوبت نتواند به داخل وارد شود.

دمای مناسب:

این محصول باید در دمای مناسبی قرار بگیرد. دمای طبیعی اتاق برای مدت کوتاهی پذیرفتنی است، اما برای طولانی مدت، بهتر است در دمای ۲۵-۱۵ درجه سانتیگراد نگهداری شود. همچنین، حفاظت از (dry ice) در برابر نور خورشید ضروری است.

تهویه مکان:

برای نگهداری از این محصول، بهتر است جایی را انتخاب کنید که  خنک باشد و بتوانید هوای محیط را تهویه کنید. تا حد ممکن (dry ice) را در نقاط مرطوب ذخیره نکنید از روش های مانند بسته بندی داخل کیسه بر دو پایه چوبی یا استفاده از جعبه های هوا بندی استفاده کنید تا از رطوبت جلوگیری شود.

مدت زمان محدود:

یخ خشک تابستانی از لحاظ نگهداری بهتر از یخ خشک زمستانی عمل می کند. برای استفاده دائمی، پس از مدت زمان مشخص، دستورالعمل شرکت سازنده را برای اطمینان حاصل کردن از بازده نگهداری رعایت کنید.

گفتگوی آنلاین

 ارسال فرم درخواست 

تماس با شماره  ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴