نوشته ها

کپسول 40 لیتری ازت

کپسول 40 لیتری ازت یا نیتروژن - فروشگاه اینترنتی فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک وشیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است.و اما مقاله امروز (کپسول 40 لیتری ازت).

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

کپسول 40 لیتری ازت

کپسول های ۴۰ لیتری نیتروژن دارای وزن ۵۰ کیلوگرم و ارتفاع ۱۴۶ سانتی متر در دو نوع ایرانی و چینی در فروشگاه فراز گاز آراد صفاهان موجود می باشد. فشار کاری سیلندر نیتروژن ۴۰ لیتری ۱۵۰ بار و فشار آزمون آن ۲۵۰ باراست.کپسول گاز ۴۰ لیتری چینی مهم ترین سیلندر صنعتی و پزشکی میباشد و کاربرد فراوانی دارد. لازم به ذکر است که سیلندرهای ۴۰ لیتری چینی اغلب در دو نوع کوتاه و بلند عرضه می شود که نوع بلند آن متداول تر است.

جنس بدنه کپسول 40 لیتری ازت

برای نگهداری بسیاری از گازهای شیمیایی با فشارهای گوناگون، از فلزهای چون فولاد و آلومینیوم استفاده می شود. زیرا وزن سبک تر نسبت به فلزهای دیگر دارند و در برابر گازهای خورنده مقاومتر هستند و تحمل گاز با فشار کاری بالا از دیگر مزایای این دوفلز می باشد. سیلندر40 لیتری ازت از جنس فولاد ساخته شده است که در برابر آسیب‌ها و ضربه هایی که به آن وارد می ‌شود استحکام خیلی زیادی دارد.

رنگ کپسول 40 لیتری ازت

رنگ سيلندرهاي گاز يکي از موارد بسيار مهم در شناخت راحت تر گاز داخل سيلندر و يا جلوگیری از خطرات احتمالي آن دارد.رنگ سيلندرهاي بسته به كاربري صنعتي، آزمايشگاهي و يا طبي متفاوت مي باشند. کپسول های نیتروژن  در صنعت مشکی رنگ و در آزمایشگاه طوسی با گلویی مشکی است

گاز ازت

ازت یا نیتروژن یکی از عنصرهای شیمیایی در جدول تناوبی است که نشان شیمیایی آن N و عدد اتمی آن ۷است. معمولاً به صورت یک گاز، نافلز، دو اتمی بی اثر، بی ‌رنگ، بی‌ مزه و بی‌ بو است که ۷۸٪ جو زمین را دربر گرفته و عنصر اصلی در بافت‌های زنده است. و ترکیبات مهمی مانند آمونیاک، اسید نیتریک و سیانید ها را شکل می ‌دهد.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

مشخصات گاز ازت یا نیتروژن

  • نماد: N
  • عدد اتمی: ۷
  • دوره: دوره 2
  • بلوک: بلوک-p
  • دسته: نافلز
  • فاز در اتاق :گاز
  • نقطه ذوب 63.153 کلوین  ​(-210.00 °C, ​-346.00 °F)
  • نقطه جوش 77.36  کلوین  ​(-195.79 °C, ​-320.3342 °F)
  • چگالی (در STP) 1.251 g/L
  • در حالت مایع (در نقطه جوش) 0.808 g/cm3

کاربرد کپسول گاز نیتروژن یا ازت

نیتروژن نقش مهمی در بسیاری از ترکیبات مهم شیمیائی و صنعتی نظیر آمونیاک، سیانید ها و اسید نیتریک ایفا می کند. همچنین در ساخت وسایل برودتی و کود شیمیایی مواد تقویتی و اسید نیتیک کاربرد دارد. نیتروژن همچنین به دلیل بی اثر بودن در مخازن میعات قابل انفجار به عنوان پرکننده نیز کاربرد دارد, ازت مایع یک ماده سرمایشی نام دارد که در زمینه‌ی زیست شناسی و مواد غذایی برای انجماد نیزاستفاده می شود. نیتروژن برای پر کردن فضا خای بسته های چیبس و اسنک و همچنین قوطی های آبمیوه و بسته بندی روغن و در برخی موارد برای تولید بستنی نیزکاربرد دارد.