نوشته ها

کپسول گاز هلیوم در غواصی

کپسول گاز هلیوم در غواصی-شرکت فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک وشیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است.و اما مقاله امروز (کپسول گاز هلیوم در غواصی).

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

کپسول گاز هلیوم در غواصی

در کپسول غواصی هوا وجود دارد. این هوا حاوی 20 درصد اکسیژن و 80 درصد نیتروژن است. اما تنفس گاز نیتروژن در اعماق آب می تواند حس رخوت در غواص ایجاد کند و قدرت تشخیص غواص در برابر خطرات احتمالی را از وی ‌بگیرد. برای غواصی عمیق و طولانی از مخلوط دو گاز هلیوم و اکسیژن با نام تجاری Heliox استفاده می کنند. در واقع هلیوم به عنوان جایگزین بخشی از گاز نیتروژن به کار می رود.

مزایای استفاده از هلیوم در غواصی

هلیوم تنها عنصر شناخته شده ای است که در دمای صفر مطلق، تحت فشار طبیعی در حالت مایع باقی می ماند. هچنین چگالی کم هلیوم نیز به تنفس راحت تر در فشار زیاد اعماق آب کمک می کند و به علت وزن مولکولی کمی که دارد باعث می شود با سرعت بیشتری وارد بافت ریه شده و از آن خارج شود.اما برای غواصی در عمق کمتر می‌توان از ترکیب سه گاز هلیوم، نیتروژن و اکسیژن با نام تجاری Trimix استفاده کرد.تعیین میزان هلیوم محلول داخل کپسول غواص‌‌ها،ارتباط مستقیمی با میزان عمق آب دارد.

دلیل ایجاد حس سرما برای غواص

غواص ها هنگام تنفس گاز هلیوم ممکن است سرما را حس کنند. به این دلیل که هلیم داری پایین ترین نقطه ذوب و جوش می باشد. همین خصوصیت هلیم را به خنک کننده ای ایده آل تبدیل کرده است. نکته دیگر این است که ظرفیت گرمایی ویژه گاز هلیوم زیاد است و برای افزایش دما نیاز به گرفتن گرمای زیادی از محیط می باشد. پس گرما را جذب کرده و باعث ایجاد سرما می شود. به همین دلیل غواص ها هنگام تنفس گاز هلیم در عمق دریا احساس سرما می کنند.

کاربردهای دیگر گاز هلیوم

گاز هلیوم علاوه برغواصی کاربردهای فراون دیگری هم دارد که درزیر به برخی از مهمترین آن ها اشاره می کنیم:

  • از هلیوم مایع به عنوان یک ماده ی سرد کننده و خنک کننده در تحقیقات ابر رسانایی استفاده می شود
  • در فضا از هلیوم به عنوان یک خنک کننده برای ماهواره های فضایی استفاده می شود.
  • برای تمیز کردن موتور های موشک ها نیز از این گاز استفاده می شود .
  • از دیگر کاربرد های هلیوم می توان به سرد کردن اکسیژن توسط هلیوم برای قدرت دهی به فضاپیماهای آپولو اشاره کرد
  • استفاده از هلیوم در صنعت ماشین سازی
  • استفاده از هلیوم در صنعت جوشکاری

خرید کپسول گاز هلیوم 50 لیتری

شرکت فراز گاز آراد صفاهان وارد کننده و توزیع کننده کپسول های هلیوم ۵۰ لیتری در بازار ایران می باشد. رنگ کپسول هلیوم قهوه ای است و وزن این سیلندر تقریبا ۵۶ کیلو می باشد. معمولا فشار کاری کپسول هلیوم ۵۰ لیتری ۲۰۰ بار و میزان فشار آزمون آن ۳۰۰ بار می باشد. این مخزن حدود ۵۰ لیتر گاز هلیوم را در خود جای میدهد.

قیمت کپسول گاز هلیوم

کپسول گاز ۵۰ لیتری مخازنی برای نگهداری انواع گازهای شیمیایی با فشارهای مختلف می باشند. سیلندر ۵۰ لیتری از سیلندرهای پرمصرف در آزمایشگاه، صنایع فولاد، پتروشیمی و نفت می باشد. برای اطلاع از قیمت کپسول هلیوم ۵۰ لیتری با کارشناسان فروش شرکت فراز گاز آراد صفاهان در تماس باشید: از طریق چت آنلاین – ارسال فرم درخواست و یا با شماره  ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴