نوشته ها

کاربرد گازها در صنایع غذایی

کاربرد گازها در صنایع غذایی - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک وشیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. و اما مقاله امروز ما (کاربرد گازها در صنایع غذایی).

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

کاربرد گازها در صنایع غذایی

با کشف و ساخت گاز های مختلف کاربرد آن ها در صنایع گوناگون به طور چشم گیری افزایش پیدا کرد. نقش گازها در صنایع غذایی دارای اهمیت فوق العاده ای می باشد از این رو در ادامه به کاربرد انواع گاز ها می پردازیم.

گاز اکسیژن

گاز اکسیژن برای اکسیژن دار کردن مخازن پرورش ماهی مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ گوشت قرمز تازه را با بسته بندی اتمسفر اصلاح شده حفظ می کند. افزودن مواد جاذب اکسیژن از رشد موجودات بی هوازی جلوگیری کرده در نتیجه مواد غذایی تازگی و طراوت خود را دارند.

گاز دی اکسید کربن

دی اکسید کربن علاوه بر گازدار کردن نوشیدنی ها مانند نوشابه، آب معدنی یا آبجو و رسیده شدن شراب به شکل یخ خشک برای سردسازی نوشیدنی ها نیزاستفاده می شود.سردسازی و انجماد، بسته بندی محیط اصلاح شده و کنترل دما برای محصولات جهت ذخیره سازی و حمل و نقلاز دیگر کاربردهای این گاز می باشد. همچنین گاز دی اکسید کربن فوق بحرانی برای استخراج کافئین از قهوه استفاده می شود.

گاز هیدروژن

گاز هیدروژن  برای هیدروژناسیون آمین ها و اسیدهای چرب برای تولید چربی های جامد غذایی و تولید روغن نباتی هیدروژنه مثل مارگارین و کره کاربرد دارد.همچنین به شکل هیدروژن پراکسید برای ضدعفونی دستگاه های موجود در کارخانجات فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی و سفید کردن بسیاری از مواد غذایی و خوراکی ها استفاده می شود.

گاز نیتروژن

این گاز برای سرد کردن، منجمد کردن یا کنترل دما محصولات غذایی و خارج کردن اکسیژن موجود در بسته بندی های غذایی استفاده می شود. گاز نیتروژن برای محافظت از غذاهای بسته بندی شده با اتمسفر اصلاح شده برای به حداقل رساندن اکسیداسیون و فروپاشی بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

گاز دی اکسید گوگرد

دی اکسید گوگرد شراب را از میکروب ها حفظ می کند علاوه بر این دی اکسید گوگرد برای حفظ، ضد عفونی کردن و رنگ زدایی حبوبات نیز استفاده می شود. همچنین در برخی از میوه های خشک برای محافظت از رنگ و طعم آن ها کاربرد دارد.

گاز اتیلن

اتیلن برای بلوغ و جوانه زنی ارگانیک ، توتون و تنباکو و حتی جوانه سیب زمینی و پیاز و تحریک و تنظیم رسیده شدن میوه های گرمسیری ، گوجه فرنگی مزرعه ای و گلخانه ای استفاده می شود.

گاز مونوکسید کربن

مونوکسید کربن در سیستم های بسته جهت تازه نگه داشتن گوشت و رنگ محصولات گوشت قرمز تازه مورد استفاده قرار می گیرد.

گاز آرگون

برای جلوگیری از اکسیداسیون در طی تولید شراب از گاز آرگون استفاده می شود. همچنین این گاز در صنایع غذایی برای افزایش ماندگاری مواد کاربرد دارد.

گاز اکسید نیتروژن

اکسید نیتروژن به عنوان سوخت گازی برای بسته بندی آئروسول ها استفاده می شود.