نوشته ها

چرا نیتروژن برای حیات مهم است؟

چرا نیتروژن برای حیات مهم است ؟ - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک وشیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است.و اما مقاله امروز (چرا نیتروژن برای حیات مهم است؟).

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

چرا نیتروژن برای حیات مهم است ؟

  • نیتروژن در خاک و گیاهان ، در آبی که می نوشیم و در هوایی که تنفس می کنیم وجود دارد.
  • این عنصر برای رشد گیاه ضروری است بنابراین در تولید غذایی که می خوریم حائز اهمیت است.
  • این گاز در صنایع غذایی برای جلوگیری از فساد، اکسیداسیون، کپک زدن  مواد غذایی به کار برده می شود.
  • در صنایع شیمیایی برای پیشگیری از اکسیداسیون یا فرسوده شدن محصولات مورد استفاده قرار می گیرد
  • نیتروژن مایع می تواند در سیستم های هیبریدی به عنوان نیروی محرکه مورد استفاده قرار بگیرد.
  • در باتریهای الکتریکی و مخازن سوخت برای شارژ مجدد باتری ها استفاده می شود.
  • استفاده از گاز نیتروژن برای باد کردن لاستیک خودرو طول عمر مفید آن را افزایش داده

نیتروژن در جهان

نیتروژن از نظر فراوانی کیهانی در رتبه ششم قرار دارد. جو زمین از ۷۵.۵۱ درصد وزنی (یا ۷۸.۰۹ درصد حجم) ازت تشکیل شده است که منبع اصلی نیتروژن برای تجارت و صنعت است. نیتروژن آزاد در بسیاری از شهاب سنگها ، در گازهای آتشفشان ، معدن و برخی از چشمه های معدنی یافت می شود. این عنصر حتی در خورشید ، در برخی از ستاره ها و سحابی ها نیز وجود دارد.این عنصر همچنین در ذخایر معدنی نیتر به صورت نیترات پتاسیم و نمک شیلی (نیترات سدیم) وجود دارد.

ترکیبات نیتروژن

ترکیبات نیتروژن را می توان به دو دسته تقسم کرد. ترکیبات نیتروژن آلی که شامل آمین ‌ها ، آمیدها، ترکیبات نیترو و ایمین‌ ها هستند و ترکیبات معدنی یا غیر آلی نیتروژن شامل آمونیاک ، نیتریدها و آزیدها ، اکسیدها و اکسی ‌اسیدها. همه ی این  ترکیبات بسیار با اهمیت هستند.نیتروژن به طور متوسط حدود ۱۶ درصد از وزن ترکیبات آلی پیچیده ای که به عنوان پروتئین شناخته می شوند را در تمام موجودات زنده تشکیل می دهد.

نکات مهم درباره گاز نیتروژن

گاز نیتروژن از کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی مولکول N2 تشکیل می شود. به خودی خود نیتروژن گازی غیر سمی است، اما این نکته بدین معنا نیست که نمی تواند عاملی برای ایجاد مسمومیت باشد. وجود غلظت بیشتر از حد مجاز گاز نیتروژن در هوای تنفسی انسان می تواند نیاز او به اکسیژن را افزایش دهد. در رابطه با انفجار گاز نیتروژن باید گفت که این گاز قابل اشتعال و انفجار نيست ولی سرايت آتش و دمای بالا به مخازن آن می تواند موجب تركيدگی شود.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

نیتروژن در بدن انسان

بدن برای جایگزینی سلول ها ، ترمیم بافت ها و برای تولید سلول های جدید به نیتروژن نیاز دارد. این عنصر برای ساخت انواع دیگر ترکیبات که پروتئین نیستند مانند هم در هموگلوبین که اکسیژن را در سلولهای قرمز خون حمل می کند، به نیتروژن نیاز دارد.این عنصر منبع مهمی است که به سنتز پروتئین های انسانی و آمینواسیدها کمک می کند. علاوه بر این برای هضم مناسب غذا و رشد بدن به نیتروژن مورد نیاز دارد و این ترکیب برای رشد جنین انسان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

قیمت و خرید گاز نیتروژن

شرکت فراز گاز آراد صفاهان وارد کننده و توزیع کننده کپسول های گاز نیتروژن در بازار ایران می باشد..برای اطلاع از قیمت و خرید گاز نیتروژن از طریق: چت آنلاین در سایت یا ارسال فرم درخواست از سایت و یا با شماره (۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴) با کارشناسان ما در تماس باشید.