نوشته ها

هلیوم و مصارف آن

هلیوم - گاز هلیوم - هلیوم و مصارف آن - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (هلیوم و مصارف آن)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

هلیوم و مصارف آن

هلیوم از جمله گاز های نجیبی است که مصارف متعددی در زمینه های مختلف دارد در این مقاله به کاربردهای گاز هلیوم در اقدامات فناورانه می پردازیم.

کاربرد در صعنت دیجیتال

هلیوم برای استفاده از اینترنت بسیار مهم است. هلیوم از تکنولوژی فرکانس رادیویی استفاده می کند که طراحی شده تا برای دستگاه های اینترنت اشیاء پوشش مورد نیاز را فراهم کند. و در هنگام ایجاد نیمه هادی ها برای خنک سازی آهن رباها مورد استفاده در فرآیند تولید مصرف می شود. همچنین کابل های فیبر نوری نیز باید در یک فضای کاملاً هلیومی ساخته شوند تا از ایجاد حباب در داخل آن ها جلوگیری شود.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

کاربرد در صنعت پزشکی

دستگاه های تصویر برداری مغناطیسی به هلیوم مایع نیاز دارند تا بتواند با خنک کردن آهنربای ابررساناها زمینه مغناطیسی را برای آنها فراهم کند.درآزمایشگاه های پزشکی از هلیوم مایع برای خنک سازی ابزارها مورد استفاده می گیرد که فقط در دمای بسیار پایین کار می کنند. این دستگاه ها میدان های مغناطیسی بسیار کوچک را برای تحقیقات سلول های مغزی اندازه گیری می کنند.

کاربرد در نیرو گاه های هسته ای

کاربرد گاز هلیوم در نسل های بعدی نیروگاه های هسته ای ممکن است به عنوان ماده خنک کننده به هلیوم احتیاج داشته باشند. آزمایشگاه های هسته ای در حال ایجاد راکتورهای با درجه حرارت بالا و بسیار بالا هستند که امنیت بالا، مقرون به صرفه تر بودن از جمله مزایای ان هست و سریعتر از راکتورهای فعلی ساخته می شوند.

کاربردهای نظامی

در ردیاب های زیردریایی از هلیوم مایع برای پاکسازی سیگنال های مزاحم استفاده می کنند. همچنین هلیوم مایع به عنوان یک نقطه مرجع برای موشک های هدایت گرما و در آزمایشات ابررساناها به عنوان منبع تغذیه به کار می رود.