در حال نمایش 3 نتیجه

خرید مخزن کرایوژنیک 210 لیتری

جنس مخزن داخلی : استنلس استیل جنس لوله های درونی مخزن: استنلس استیل جنس مخزن خارجی : آلومینیوم حد فاصل میان دو مخزن : مواد های عایق مانند پرلیت وپورایزر : دارد نقشه فنداسیون : دارد شارژ مخزن تنظیم اولیه گیج تنظیم رگلاتور فشار قیمت : 09131068244

قیمت مخزن کرایوژنیک 175 لیتری

جنس مخزن داخلی : استنلس استیل جنس لوله های درونی مخزن: استنلس استیل جنس مخزن خارجی : آلومینیوم حد فاصل میان دو مخزن : مواد های عایق مانند پرلیت وپورایزر : دارد نقشه فنداسیون : دارد شارژ مخزن تنظیم اولیه گیج تنظیم رگلاتور فشار قیمت : 09131068244

قیمت مخزن کرایوژنیک 185 لیتری

جنس مخزن داخلی : استنلس استیل جنس لوله های درونی مخزن: استنلس استیل جنس مخزن خارجی : آلومینیوم حد فاصل میان دو مخزن : مواد های عایق مانند پرلیت وپورایزر : دارد نقشه فنداسیون : دارد شارژ مخزن تنظیم اولیه گیج تنظیم رگلاتور فشار قیمت : 09131068244

همانطور که میدانید کرایوژنیک یکی از شاخه‌های علم فیزیک است که شرایط تولید در دمای فوق سردرا شامل می‌شود. در این گونه شرایط، تجهیزات که مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌بایست قابلیت کار در مای بسیار پایین را داشته باشد. از پرکاربردترین تجهیزات مزن کرایوژنیک می باشد وبه فردی که خواص مواد را در محدوده دماهای کرایوژنیک مطالعه می‌کند کرایوژنیسیست می گویند

مخزن کرایوژنیک چیست؟

مخزن کرایوژنیک، محصولیست برای حمل و نقل مایعات کرایوژنیک. یعنی گازهای که در دمای خیلی پایین به مایع تبدیل می شوند. مایعات کرایوژنیک مانند اکسیژن مایع (LOX) ، آرگون مایع (LAR) و نیتروژن مایع (LIN) به طور معمول به صورت مایعات منتقل و ذخیره می شوند،مخزن کرایوژنیک یک محفظه ی بسته ای است که هیچ برون رفت و نشت به بیرون ندارد دمای داخل مخزن داخلی بسیار سرد( ۱۹۶-) می باشد و دمای خارج مخزن یعنی دمای محیط (۵۰+)است و این مخزن با کمترین تبادل حرارتی از این مایع نگهداری می نماید.

معرفی ساختار مخزن کرایوژنیک

مخازن کرایوژنیک خود از دو مخزن داخلی و خارجی تشکیل شده است مخزن داخلی از جنس استنلس استیل است یک نوع آلیاژ از فولاد است که برای مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی گسترش پیدا کرده است.و مخزن خارجی از آلومینیوم می باشد. بین لایه ها خلا است که سبب به وجود آمدن یک عایق بسیار خوب برای حرارت می شود میزان خلا عامل بسیار مهمی در مخازن کرایوژنیک می باشد و رابطه مستقیمی با میزان پرت مخزن دارد(میزان پرت به ضریب تبدیل مایع به گاز گفته می شود)در صورتی که میزان پرت بالا باشد سوپاپ های اطمینان،گاز را در هوا تخلیه می نمایند

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

انواع مخازن کرایوژنیک

  1. فلاسک (Flasks)
  2.  دلو باز(Open Buckets)
  3.  دارای درپوش متحرک (Loose-fitting Stoppers)
  4. مخازن تحت خودفشارید (Self-pressurising Tanks)

مخزن های کرایوژنیک از لحاظ نحوه ی استفاده هم تقسیم بندی می شوند. این تقسیم بندی عبارت است، از: مخزن های ساکن و ثابت، مخزن های ویژه ی پمپ های گاز که برای ارائه ی محصولات به شکل گاز و مایع به کار می روند و دارای بخش وپرایزر هستند، مخزن های مخصوص برای جا به جایی و حمل و نقل، مخزن های دارای پایه که توانایی حمل و نقل را دارا هستند و مخزن هایی به شکل استوانه که آن ها هم اختصاصا برای جا به جایی استفاده می شوند.

کاربردهای مخزن های کرایوژنیک

  • این مخزن ها عموما کاربردهای فراوانی دارند و در حوزه های مختلف و متفاوت و گسترده ای قابل استفاده هستند.
  • یکی از این کاربردها در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها و به صورت کلی در صنعت پزشکی و طب هستند.
  • در صنایع داروسازی و شیمیایی به کار می رود.
  •  در جاهایی که نیاز به خنک کردن باشد و نیز در منجمد کردن محصول های خوردنی نیز کاربرد وسیعی دارند.
  • مخزن های کرایوژنیک در مراکز تحقیق و توسعه و نیز در صنعت خصوصا جوشکاری و برش هم کاربرد دارند.
  • بهتر است، بدانید یکی از گسترده ترین استفاده های آن ها در صنعت فولاد است.

نصب و راه اندازی مخازن کرایوژنیک

پس از بررسی‌های لازم و خرید مخزن کرایوژنیک مورد نظر، شرکت تولیدکننده وظیفه ارائه تجهیزات مورد نیاز و نصب و راه اندازی مخازن کرایوژنیک را دارند. لوازم جانبی و تجهیزات لازم جهت نصب و راه اندازی مخازن کرایوژنیک عبارتند از:

  1. رابط اتصالی پر کننده
  2. لوله کشی تخلیه گاز با برقگیر
  3. انواع مختلف سطح سنج ها (مکانیکی، برقی، و غیره)
  4. لوله هایPPR با ظرفیت های مختلف
  5. فرستنده فشار یا ترانسمیتر فشار
  6. کیت برای اکونومیستر خارجی
  7. شیرآلات مختلف

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

خواص و ویژگی های مایع کرایوژنیک

همانطور که می دانید مایع کرایوژنیک، که در دماهای پایین‌تر از -150 درجه سانتیگراد به صورت بلورهای شفاف و سخت شکل می‌گیرد.  و به عنوان خنک کننده و همچنین به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. این مایع دارای خصوصیات و ویژگی هایی می باشد که ما قصد داریم در این بخش به بیان آن ها بپردازیم.

خصوصیات مایع کرایوژنیک:

دما:

مایع کرایوژنیک در دماهای بسیار پایین تولید می شود و ماندگار است. این مایع به طور معمول در دماهای زیر -150 درجه سانتیگراد به صورت جامدی فرآیند می‌پذیرد.

خواص الکتریکی:

مایع کرایوژنیک دارای خواص الکتریکی بسیار مناسبی می باشد. به دلیل شکل‌گیری بلورهای شفاف و سخت، این نوع مایع دارای خواص الکتریکی خوبی برای استفاده در صنایع مختلف است.

خواص مغناطیسی:

مایع کرایوژنیک دارای خواص مغناطیسی قابل توجهی است. در دماهای پایین، این مایع به صورت بلورهای مغناطیسی شکل می‌گیرد که دارای خواص مغناطیسی قابل توجهی هستند.

پایداری حرارتی:

مایع کرایوژنیک با توجه به دمای پایینی که در آن تولید می‌شود، دارای پایداری حرارتی بسیار بالایی می باشد. این مایع می‌تواند در دماهای پایین برای مدت زمان طولانی به صورت مایع و جامد وجود داشته باشد.

مقاومت شیمیایی:

مایع کرایوژنیک دارای مقاومت شیمیایی بسیار بالا است. این مایع در برابر اکثر مواد شیمیایی دارای مقاومت بسیار بالایی است و به راحتی تحت تاثیر مواد شیمیایی قرار نمی‌گیرد.

ویژگی های مایع کرایوژنیک

 دانسیته بالا:

در مقابل آب که در دماهای پایین خاصی از حجم خود از دست می‌دهد و به صورت جامد یخ تبدیل می‌شود، مایع کرایوژنیک حتی در دماهای بسیار پایین هم می‌توانند به صورت مایع و با همان حجم قبلی باقی بماند. این ویژگی باعث می‌شود این مایعات برای حمل و نقل در دماهای بسیار پایین مفید باشند زیرا امکان ترک خوردن و نشت اندکی نیز وجود ندارد.

پایداری شیمیایی:

به دلیل عدم حضور آب در این مواد، اکسیداسیون و خوردگی به شکل معمول در مایعات کرایوژنیک رخ نمی‌دهد و عمر استفاده از این مواد بسیار بلند است.

عایق حرارتی:

این ویژگی آن ها را برای استفاده در صنایعی مانند خنک نگه‌داری لبنیات، شرایط یخچال‌ها و یا حتی قطعات الکترونیکی به عنوان مایع سرد کننده مناسب می‌سازد. جالب است بدانید برخی از مایعات کرایوژنیک خاص هستند که می‌توانند در دماهای پایینتر از -200 درجه سانتیگراد استفاده شوند. همچنین، برخی دیگر از مایعات کرایوژنیک در دماهای متوسط مانند -80 درجه سانتیگراد بهینه عمل می‌کنند.

ایمنی بالا:

این مواد در دماهای پایین نیز به راحتی تبخیر نمی‌شوند و برخلاف آب، فشار بخار خیلی پایینی دارند. این ویژگی مهم امنیتی را نیز به مایعات کرایوژنیک می‌بخشد زیرا احتمال فروریختن و انفجار آن ها نسبت به آب کمتر است.

نکته پایانی

محققان و صنعتگران در سال‌های اخیر بیشتر از این تکنولوژی جدید استفاده می‌کنند، به عنوان مثال در زمینه فناوری نگهداری آب زیر سرما به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی و همچنین در صنایع خنک‌کاری و انتقال حرارت. از این رو تحقیقات بیشتر در این زمینه موجبات گسترش مصرف و بهبود بسیاری از عملکردها را می تواند به دنبال داشته باشد.

گفتگوی آنلاین

 ارسال فرم درخواست 

تماس با شماره  ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴