مانومتر زینسر آلمان (1)

مانومتر زینسر چین (3)

مانومتر کسولد ترکیه (3)

مانومتر گلور سوئیس (3)

مانومتر مکسی ایتالیا (4)

مانومتر موریس تایوان (1)

رگلاتور یامانومتر چیست؟

رگلاتور یا همان مانومتر وسیله ای است فشارشکن که برای مایع و گازها به کار می رود. . فشار شکن برای کنترل و تنظیم فشار انواع گازها مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی دیگر رگولاتورهای گاز تجهیزاتی هستند که به کمک آنها می توان فشار بالای گاز در سیلندر گاز یا خط گاز را به یک فشار قابل استفاده کاهش داد.فشار شکن به چندین مدل وجود دارد که از نظر سایز و جنس بدنه متفاوت می باشد. برای خرید رگلاتور یا مانومتر از شرکت فراز گاز آراد صفاهان روی دکمه زیر کلیلک کنید.

دلیل استفاده از مانومتر

همانطوریکه می دانید برای نگهداری و ذخیره سازی گازها می بایست آنها را تحت فشار در مخازن و یا سیلندرهایی که تحمل فشاری نسبتا بالایی دارند نگهداری نمود لذا استفاده آنها بصورت مستقیم از مخازن یا سیلندرهای گاز بدلیل فشار بالا میسر نیست و می بایست از رگولاتورهای کاهنده فشار استفاده نمود.

جنس رگلاتور چیست؟

جنس رگولاتور گاز تحت شعاع نوع گازی است که قراراست از رگولاتور عبور داده شود .رگلاتورها از جنسهای استنلس استیل، برنج و کروم می باشند . برای گازهای که دارای خورندگی و سمی می باشند از رگلاتورهای استنلس استیل استفاده می شود و گازهایی که خنثی می باشد و هیچ خورندگی ندارند از رگلاتورهای برنج و روکش کروم استفاده میشود.

ساختار رگلاتور

رگلاتورها دارای 2 گیج یا مانومتر ورودی و خروجی می باشند که یکی از گیج ها مقدار فشار داخل سیلندر را نشان میدهد و یکی دیگر مقدار خروجی که مصرف کننده میخواهد، را نشان میدهد که قابل تنظیم میباشد. رگلاتورها دارای 2 پورت ورودی وخروجی هستند که پورت ورودی به سیلندر نصب میشود یا اگر بین خطی باشد سمت ورودی نصب می شود و پورت خروجی به اتصالات نصب می شود. قابل توجه است که همیشه سایز ورودی با سایز خروجی مساوی میباشد. برای تعیین مقدار دبی یا فلوی گاز، هر چه مقدار قطر دهنه رگلاتور یا لوله بزرگتر باشد شما مقدار دبی یا فلوی بیشتری دارید.

فشار ورودی مانومتر گاز :

فشار ورودی رگولاتور ارتباط مستقیم با فشار گاز درون سیلندر و یا گازی که در لوله های انتقال می باشد دارد بعنوان مثال برای گاز پر فشاری مثل هیدروژن فشار ورودی رگولاتورها معمولا تا 300 بار میباشد در حالی که برای گازی مثل پروپان یا استیلن که فشار چندانی ندارند فشار ورودی رگولاتورها معمولا 40 باراست.

فشار خروجی رگلاتور گاز:

فشار خروجی رگولاتور را مشتری و کارشناسی که قرار است از رگولاتور گاز استفاده نماید بنا به فلوی ( شدت جریان ) که مورد نیازش می باشد، تعیین می کند که در این صورت بسته به فشار خروجی از رگولاتور ممکن است رگولاتور یک مرحله ای One Stage مناسب باشد و یا رگولاتور دو مرحله ای Double Stage

موارد استفاده از رگولاتور گاز

  • وسایل نقلیه گاز سوز
  • کمپرسور های هوا
  • کاهش فشار آب
  • صنایع نفت و گاز
  • صنعت معدن
  • آشپزی

انواع رگولاتور فشار گاز

نوع رگولاتورها به مکانی که از آنها استفاده می شود بستگی دارد. از این رو به دو دسته فشار کم و فشار بالا تقسیم می شود. بیشتر به صورت تک مرحله و دو مرحله ای شناخته می شود.

رگولاتور تک مرحله ای

این رگولاتورها در یک مرحله فشار را تغییر می دهند و در جاهایی که نوسانات زیادی در فشار و یا جریان سیال وجود داشته باشد مناسب نیستند. به این صورت که گاز فشار بالا از منبع از طریق دریچه ورودی وارد می شود. گاز پس از آن از تنظیم کننده وارد بدنه می شود، که توسط سوپاپ کنترل می شود. در این حالت افزایش فشار سبب می شود دیافراگم هل داده شود و سوپاپ ورودی متصل به آن بسته بشود. و از ورود هر گونه گاز بیشتری به تنظیم کننده جلوگیری می کند.در سمت خروجی یک فشار سنج نصب شده است. گاز از سمت خروجی کشیده شده و فشار داخل بدنه تنظیم می شود.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

رگولاتور دو مرحله ای

این نوع رگولاتور برای کاهش فشار به جای یک مرحله در دو مرحله انجام وظیفه می کند. در مرحله اول باعث کاهش فشار گاز تامین به یک مرحله میانی شده ولی همچنان گاز در فشار است که به دیافراگم می رود. و در آنجا این فشار به میزان مورد نظر کاهش پیدا می کند.

تفاوت تنظیم فشار تک مرحله ای و دو مرحله ای

  1. تنظیم کننده دو مرحله ای دو شیر ایمنی دارد، به طوری که در صورت هر گونه فشار بیش از حد انفجاری رخ نمی دهد.
  2. تنظیم کننده تک مرحله ای ممکن است با خطوط لوله و سیلندر استفاده شود. دو مرحله ای با سیلندر و منیفولد استفاده می شود.
  3. مشکل بزرگ رگولاتور تک مرحله ای نیاز به تنظیم گشتاور مکرر است.در تنظیم دو مرحله ای، جبران اتوماتیک برای هر افت فشار عرضه وجود دارد.

گفتگوی آنلاین

 ارسال فرم درخواست 

تماس با شماره  ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴