نوشته ها

قیمت و فروش گازهای کالیبراسیون

قیمت و فروش گازهای کالیبراسیون-شرکت فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده وپخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (قیمت و فروش گازهای کالیبراسیون)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

قیمت و فروش گازهای کالیبراسیون

کالیبراسیون چیست ؟

کالیبراسیون عبارت است از مقایسه یک دستگاه اندازه گیری با یک استاندارد و تعیین میزان خطای این وسیله نسبت به آن و در صورت لزوم تنظیم کالیبراسیون در مقایسه با استانداردهای مربوطه. از جمله اهمیت کالیبراسیون در صنایع پزشکی و آزمایشگاهی کالیبره کردن دستگاه هایی از جمله انکوباتور و اتاقک های تست پایداری جهت بالا بردن میزان دقت آنهاست.

زمان کالیبراسیون

عوامل زیادی در حداقل زمان فواصل اندازه گیری موثر هستند:

  1. نوع وسیله
  2. پیشنهاد و توصیه کارخانه سازنده
  3. روند داده های به دست آمده از روی سوابق کالیبراسیون قبلی
  4. سوابق تعمیر و نگهداری دستگاه
  5. طول زمان استفاده و تعداد دفعات استفاده
  6. مدت زمان عمر دستگاه
  7. تغییر شرایط محیطی(ماننددما، رطوبت، ارتعاشات و…)

گاز کالیبراسیون چیست

گاز کالیبراسیون در واقع یک نوع گاز یا مخلوطی از چند گاز می باشد که به صورت فشرده درآمده و در داخل یک کپسول گاز گنجانده شده اند. از این نوع گاز برای کالیبره کردن انواع دستگاه های آشکار ساز گازی استفاده می شود.

دسته بندی گاز های کالیبراسیون

گاز های کالیبراسیون را می توان به دو دسته تقسیم کرد.

  • کالیبراسیون صفر (zero calibration)
  • کالیبراسیون گسترده (span calibration)

گاز کالیبراسیون صفر

گازی است که در آن از هیچ نوع گاز اشتعال پذیری استفاده نشده باشد. زمانی از این گاز استفاده می کنند که باید آنالیزگر گاز را با گازی غیر از آنچه قرار است شناسایی کند، کالیبره کنند.

کالیبراسیون گسترده

نوع پیشرفته تری از گاز کالیبراسیون است که با آن غلظت مشخصی از گازهای مورد شناسایی برای کالیبراسیون آنالیزگر گاز ها استفاده می شود. انواع مختلفی از این دسته گاز کالیبراسیون به سفارش شرکت ها و آزمایشگاه ها می تواند تولید شود.

انواع مخلوط های گازی کالیبراسیون

این گازها با توجه به نیاز مشتریان در غلتهای متفاوتی تولید می شوند. گاز کالیبراسیون ممکن از تنها از دو گاز تشکیل شده باشد، از طرفی برخی از این گازها ممکن است 12 گاز یا بیشتر را در خود جای دهند.

  1. گاز کالیبراسیون استاندارد آنالایزرهای آنلاین
  2. گاز استاندارد کروماتوگرافی
  3. گاز کالیبراسیون دستگاه گازسنج
  4. گاز استاندارد دستگاه آنالیز تنفسی
  5. گاز کالیبراسیون کروماتوگرافی
  6. گاز کالیبراسیون متان LEL
  7. گاز کالیبراسیون هیدروکربنی

کاربردهای گاز کالیبراسیون

کالیبره کردن دستگاه های آنالیتیکال مثل دستگاه های کروماتوگرافی گاز GC،کالیبره کردن دستگاه های گازسنجی یا دتکتورهای گاز،کالیبره کردن آنالایزرهای آنلاین در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی،کالیبره کردن دستگاه های تشخیص طبی،کالیبره کردن انواع سنسورها، آنالایزرها، نشت یاب ها،حفاری،کنترل محیط زیست و آلودگی