سرپیک برشکاری (5)

سرپیک جوشکاری (5)

انواع تورچ (8)

شیلنگ هوا برش (4)

فلاش بک (3)

انواع گرمکن جوشکاری (2)

جوشکاری چیست؟

جوشکاری را می‌توان فرآیندی دانست که در آن دو قطعه ی فلزی و حتی غیر فلزی بوسیله ی گرم کردن محل اتصال و یا ذوب کردن مواد اتصال به یکدیگر متصل می‌شوند.

کاربردهای تکنولوژیکی جوشکاری

  1. اتصال مواد مختلف که لزوماً هم‌جنس هم نبوده و یا اینکه دارای پوشش باشند.
  2. ایجاد یک بخش خاص با ویژگی‌های موردنظر
  3. بازسازی عیوب قطعات ریختگی یا ماشین‌کاری شده
  4. بازسازی قطعات فرسوده و مستهلک

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

انواع محیط جوشکاری

  1. جوشکاری در خشکی
  2. جوشکاری در زیر آب

فرایند جوشکاری هم در خشکی و هم در زیر آب صورت می گیرد .جوشکاری در خشکی سال ها است که ابداع شده و به کارگرفته می شود اما فرایند جوشکاری زیرآب سابقه ای طولانی ندارد. اولین استفاده جوشكاری برای ایجاد اتصال در زیرآب توسط نیروی دریایی بریتانیا انجام شد . با ابداع الكترودهای ضد آب ، جوشکاری زیر آب توسعه یافت. از آن پس سازه های فراساحلی از قبیل (سکوهای حفاری، خطوط لوله انتقال )  ودیگر موارد كه در آب ها احداث می شوند، به طرز چشمگیری افزایش یافته اند .

انواع فرایند جوشکاری

به‌طورکلی عمل اتصال جوشکاری با دو مکانیزم اصلی انجام می‌شود:

  1. جوشکاری ذوبی
  2. جوشکاری غیر ذوبی (جامد)

تعریف جوشکاری ذوبی

در این روش جوش دادن، به وسیله یک منبع حرارتی مثل شعله، قوس الکتریکی، اشعه، لیزر و غیره عمل ذوب روی بخشی از سطح اتفاق انجام می‌شود. زمانی که منبع حرارتی را برمی‌داریم بخش مذاب در آن عمل انجماد رخ می‌دهد.در اثر این اتفاق یک نیروی چسبندگی یا کشش بین اتم‌ها به وجود می‌آید. درنهایت این فرآیندها موجب اتصال دو تکه به هم می‌شود..

روش های جوشکاری ذوبی (FW)

  • جوشکاری الکترونیکی
  • جوشکاری لیزری
  • اکسی گاز
  • جوشکاری قوسی

تعریف جوشکاری غیر ذوبی (جامد)

در فرایند های جوشکاری حالت ‌جامد یا غیرذوبی از طریق اعمال فشار و تغییر شکل، عمل اتصال انجام می‌‎‌شود. این روش، مخصوص فلزات نرم از جمله نقره، مس و آلومینیوم است و در دمای محیط هم این اتصال می‌تواند برقرار شود. اما در مورد بعضی فلزات مثل فولاد باید قطعه را تا ۴۰۰ یا ۵۰۰ درجه‌ سانتی‌گراد گرم کرد و بعد این عمل را روی آن انجام داد.

روش های جوشکاری غیر ذوبی

  • مقاومتی
  • اصطکاکی
  • انفجاری
  • فراصوتی
  • نورد

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

انواع جوش در جوشکاری

به طور کلی انواع جوش در جوشکاری شامل 3 مدل جوشکاری می شود،

  • جوش گوشه
  • جوش‌ شیاری
  • جوش کام و انگشتانه

که در ادامه توضیح مختصری درباره آنها می دهیم.

جوش گوشه

در ایجاد جوش گوشه یا جوش نبشی دو سطح عمود به هم را در حالت پیکربندی T به یکدیگر متصل می کند و بیشتر در ساخت پل ها و ساختمان ها از ان استفاده می کنند.

جوش شیاری

جوش شیاری به جوشی گفته می شود که در شیار بین دو قطعه بوجود می آید، جوش شیاری بر اساس نوع شیار به انواع مختلفی تقسیم می شود مانند جوش شیاری مربعی، جوش شیاری لاله ای، جوش شیاری جناقی و ....

جوش های کام و انگشتانه

جوش کام جوشی است که درون شکافی که به صورت توپر است، ایجاد می شود و جوش انگشتانه (Plug weld) جوشی است که درون یک سوراخ که به صورت توپر است، شکل می گیرد.

برشکاری چیست؟

به عملیات بریدن ورق فولادی به قطعات کوچکتر با استفاده از انواع روش‌های مکانیکی و دستی برشکاری ورق آهن می‌گویند. برشکاری به روش سنتی و مدرن، یکی از راه‌های آماده سازی فلزات برای مصارف گوناگون است. برش فلزات به دو روش سرد و گرمانجام می‌شود.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

خرید لوازم جوش و برش

برای جوشکاری یا برشکاری همواره به انواع لوازم جوش برش و تجهیزات خاصی نیاز است که شناخت آنها و آشنایی با نحوه عملکرد هریک از این تجهیزات در بهبود کار مورد نظر و افزایش کیفیت جوشکاری یا برشکاری تاثیر زیادی دارد . شما عزیزان می توانید برای خرید ابزار جوش و برش مورد نظر به قسمت فروش لوازم جوش و برش مراجعه کنید.

1- سرپیک برشکاری

سرپیک برش برای برش مواد به کار می رود ابتدا فلزبه وسیله شعله حرارت دیده تا اینکه به رنگ قرمز روشن در آید و وقتی قطعه به این دما رسید اکسیژن به قطعات حرارت دیده با فشار دادن اهرم در سر پیک برشکاری دمیده می گردد . سر پیک برش واکنش و تشکیل اکسید داده و تولید گرما می کند واین حرارت است که سبب تداوم فرایند برش می گردد وقطعات از هم جدا میشنود

2- سرپیک جوشکاری

سر پیک های جوشکاری یا سرپیک جوش ابزاری است که با استفاده از یک شعله، به قطعه جوش حرارت میدهد تا فلز قرمز رنگ شود و زمانی که فلز به دمای مورد نظررسید،اکسیژن از دهانه ی سرپیک جوشکاری با فشردن یک کلید دستی به فلزات حرارت دیده میرسد و در این هنگام یک واکنش شیمیایی بین فلزات حرارت دیده و اکسیژن برقرار شده وباعث جوش خوردن قطعات میشود

3- نازل جوش و برش

وظیفه اصلی نازل برشکاری و جوشکاری ، هدایت درست گاز محافظ به حوضچه جوش است . معیار انتخاب نازل جوشکاری ، بطور عمده به کاری که قرار است انجام دهید بستگی دارد . برخی از نازل های جوشکاری پوشش دهی گاز بهتری نسبت به سایر انواع مشابه آن ها ارائه می دهند . برخی دیگر دسترسی بهتری را ارائه می کنند .

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

4- تورچ جوشکاری

تورچ جوشکاری یک ابزار مکانیکی است .که یک شعله باز با سوخت گاز و اکسیژن را ذوب می کند. و دو قطعه فلز را با هم ذوب کرده و یک درز محکم ایجاد کند. این مشعل یا همان تورچ برای بسیاری از اهداف و در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. دو نوع از رایج ترین آنها

  • جوشکارهای گاز بی اثر فلزی (MIG)
  • گاز بی اثر تنگستن (TIG) هستند

5- سیم جوش

در انجام برخی از انواع جوشکاری ها احتیاج به یک ماده جهت پرکردن فضاهای خالی داریم که به آن سیم جوش گفته می شود. سیم جوش ها دارای ترکیبات شیمیایی شبیه به فلز پایه هستند و در انواع مختلفی متناسب با فلزهای آهنی و غیر آهنی وجود دارند.

6- شیلنگ هوا و برش

شیلنگ هوا و برش همانطور که از اسمش پیداست برای عمل کاری جوش و برش انجام میشود.شیلنگ های هوا و برش به صورت بهم چسبیده هستند و با نشان 2رنگ گاهی آبی و قرمز و گاهی سبز وقرمز تولید میشوند رنگ آبی یا سبز برای گاز اکسیژن هستند و شیلنگ قرمز برای گاز استیلن

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

7- فلاش بک جوشکاری

امروزه درانجام فرایندهای جوشکاری استفاده از وسیله ای به نام بازدارنده “فلاش بک جوشکاری” یا FBA یکی از ضرورت ها است . این وسیله ، ایمنی حین جوشکاری را فراهم می کند . استفاده از آن ، بهترین راه حل برای جلوگیری از خطرات ناشی از استفاده از تجهیزات سوخت اکسی گاز است .

8- گرمکن جوشکاری

یکی از لوازم جوش و برش گرمکن  میباشد . گرمکن گاز CO2 در تجهیزات جوش و برش وسیله ای است که فقط مختص گرم کردن گاز CO2 برای استفاده بهتر از این گاز برای عمل جوشکاری و برشکاری میباشد و شما برای گازهای دیگر از گرمکن گاز CO2 نمی توانید استفاده کنید.

9- پشت بند جوشکاری

پشت بند (backing)  جوشکاری قطعه یا وسیله ای است که موقع جوشکاری در پشت اتصال قرار گرفته و از حوضچه مذاب نگهداری می کند و مانع ریزش مذاب از پشت جوش می شود. معمولاً وقتی که جوشکاری از یک طرف بوده و به پشت جوش دسترسی نیست و همچنین فاصله­ ی لبه ها نیز زیاد است از پشت بند جوکاری استفاده می شود.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

10- تنگستن جوشکاری

تنگستن جوشکاری نوعی الکترود از جنس آلیاژ تنگستن بوده و از حوضچه مذاب توسط گازی خنثی مانند آرگون و یا هلیم محافظت می شود در فرایند جوشکاری تیگ (TIG) انتخاب صحیح قطر الکترود، بستگی کامل به شدت و نوع جریان مورد استفاده دارد. الکترودهای تنگستن اغلب در قطرهای 0.25 تا 6.35 میلی متر و طول 76 تا 610 میلی متر ساخته می شوند

قیمت لوازم جوش و برش

شرکت فراز گاز آراد صفاهان مرکز فروش لوازم جوش و برش می باشد.این شرکت ابزار جوش و برش را با قیمت مناسبی عرضه میکند. برای آگاهی از قیمت لوازم جوش و برش ایرانی و خارجی با کارشناسان فروش شرکت فراز گاز آراد صفاهان از طریق:

گفتگوی آنلاین

 ارسال فرم درخواست 

تماس با شماره  ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴