نوشته ها

تفاوت خودروهای بنزینی با گاز سوز

تفاوت خودرو های بنزینی با گاز سوز - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک وشیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد. همچنین اقداماتی نظیر تست سیلندرهای گاز، آزمون های دوره ای، آنالیز گازهای خالص و ترکیبی و … در لیست خدمات این مجموعه جای گرفته است. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. و اما مقاله امروز (تفاوت خودروهای بنزینی با گاز سوز).

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

خودروهای دوگانه سوز

خودروهای دوگانه سوز زمانی وارد بازار شدند که قیمت بنزین نسبت به قبل افزایش پیدا کرده وبرای بسیاری از صاحبان خودرو که از خودرو امرار معاش می‌کردند از جمله تاکسیران‌ها به صرفه نبود وباعث تغییر شغل انها شد. همچنین مصرف سوخت بنزین به اندازه ای رسیده بود که اگر سوخت جایگزین یا سوختی به مراتب کم هزینه‌تر وارد بازار نمی‌شد، دیگر سوختی فسیلی به نام بنزین وجود نداشت.به همین دلیل در سالیان اخیر همواره خودروسازان داخلی اقدام به ساخت و عرضه خودروهای دوگانه سوزکرده‌اند و ازاستقبال خوبی از سوی خریداران روبه‌رو شده‌اند. در ادامه به بررسی برتری های و مزایای خودروهای گاز سوز نسبت به خودروهای بنزینی می پردازیم.

تفاوت خودروهای بنزینی با گاز سوز

  • از بارزترین و اولیه ترین موارد تفاوت خودروی بنزینی و دوگانه سوز می‌توان به اختلاف در هزینه سوخت، استهلاک اشاره کرد که عده‌ای را ترغیب می‌کند تا از خودروهای دوگانه‌سوز برای تردد روزانه خود استفاده کنند وسبب می‌شود مردم به سمت خودروهای دوگانه سوز متمایل شوند پایین بودن قیمت گاز در مقایسه با قیمت بنزین است.
  • گازسوز بودن دارای پایین‌ترین نسبت کربن به هیدروژن (یک اتم کربن در مقابل چهار اتم هیدروژن) نسبت به دیگر سوخت‌های هیدروکربنی است. به همین خاطر است که سوختن آن کربن کم‌تری بر جای گذاشته و در خودروهای گازسوز به دلیل کاهش قابل ملاحظه این رسوبات در منطقه احتراق، ورودی سوپاپ، سرپیستون‌ها و شیارهای رینگ‌ها، امکان گیرپاژ کردن قطعات به طور چشم گیری کاهش می‌یابد. همچنین به دلیل کاهش قابل ملاحظه رسوبات کربن و آلاینده‌های خروجی، روغن موتور و فیلتر آن نسبت به سوخت بنزین تمیزتر باقی مانده و زمان تعویض آن‌ها و در نتیجه هزینه عملیاتی موتور گازسوز هم کاهش می‌یابد.
  • همانطور که می دانید یکی از اصلی‌ترین دلایل آلودگی هوا به ‌خصوص در  کلان شهر‌ها خودروها هستند.استفاده از خودرو دوگانه سوز CNG که به عنوان سوخت سبز و دوستدار شناخته می شود یکی از راه‌حل‌هایی است که به  کاهش آلودگی و بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند. گاز طبیعی فشرده یا همان CNG فاقد گوگرد، سرب، بنزین و ترکیبات آلوده کننده این چنینی بوده و سهم شما در آلودگی هوای محیط زیستتان را تا حد قابل توجهی می‌کاهد.
  • همچنین چون خودرو دوگانه سوز از گاز به‌صورت CNG یا LPG استفاده می‌کند. این سوخت گازی فرآیند تولیدی ساده‌تر و به‌صرفه‌تری نسبت‌به بنزین دارد و در نتیجه از نظر اقتصادی برای کشور به‌صرفه‌تر است.از طرفی، کاهش مصرف بنزین در حوزه حمل و نقل موجب می‌شود تا از این فرآورده مهم نفتی در بخش‌های مهم‌تری از چرخه صنعت کشورمان استفاده شود.
  • نکته شایان ذکر دیگر این است که دوگانه‌ سوز کردن خودروها بر اساس استانداردهای مشخص انجام می‌شود و ایمنی و سلامت خودروها را تهدید نمی‌کند.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

معایب خودروهای بنزینی چیست؟

در حال حاضر اغلب خودورهای سطح شهرها فقط از سوخت بنزین استفاده می‌کنند و این در حالی است که سرعت کم‌تر، سوخت گران، تولید گازهای گلخانه‌ای که باعث انتشار مواد سرطان‌زا، اکسیدهای نیتروژن و دوده در جو می‌شود و هزینه بالا و تعمیرات و نگهداری کردن از معایب قابل توجه خودروهای بنزینی می باشد و در مقابل، تولید سوخت CNG به مراتب ساده تر بوده و با هزینه های کمتر و مزایایی که ذکر شد همراه است. بنابراین دوگانه سوز کردن خودرو باعث صرفه جویی در مصرف بنزین و جلوگیری از هدر رفت آن می‌شود.