نوشته ها

گاز آرگون در ورزش

گاز آرگون در ورزش- فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (گاز آرگون در ورزش)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

کاربرد گاز آرگون در ورزش

تیم های ورزشی و همچنین ورزشکاران به دنبال روش های برای بهبود عملکرد ورزشی و حداکثر کردن توان خود هستند. یکی از راه های مورد استفاده آن ها به کار گیری گاز آرگون در ورزش می باشد که در ادامه با تاثیرات و فواید آن آشنا می شویم.

گاز آرگون چیست؟

گاز آرگون، گازی است بی رنگ، بی بو و در شمار گازهای نجیب قرار دارد. از این رو، هیچ ترکیبی از آن به صورت طبیعی وجود ندارد. گاز آرگون در هواکره(اتمسفر) زمین تا حدود ۱٪ موجود است. بیشتر این حجم آرگون، آرگون-۴۰ است که از واپاشی پتاسیم-۴۰ در جو بر اثر پرتوهای کیهانی تولید شده‌است.

مشخصات گاز آرگون

  • نماد: Ar
  • عدد اتمی: ۱۸
  • گروه : گاز نجی
  • دوره :دوره ۳
  • بلوک بلوک-p
  • نقطه ذوب ۸۳.۸۱ کلوین ​(−۱۸۹.۳۴ سانتی‌گراد ​)
  • نقطه جوش ۸۷.۳۰۲ کلوین ​(−۱۸۵.۸۴۸ سانتی‌گراد ​)
  • چگالی(در STP) 1.784 گرم/لیتر
  • ظرفیت حرارتی مولی ۲۰.۸۵[۳] ژول بر (مول در کلوین)

تاثیر گاز آرگون بر عملکرد ورزشی:

همانطور که خواندیم گاز آرگون گازی است بی رنگ، بی بو و غیر سمی که در هوای مورد تنفس ما موجود می باشد. این گاز به لحاظ شیمیایی بسیار پایدار بوده و بدون عوارض جانبی می باشد. به تازگی طبق تحقیقات علمی، استفاده از گاز آرگون در ورزش به منظور کاهش خستگی، بهبود عملکرد و افزایش ترمیم بدن پس از تمرینات سنگین، مورد توجه و استفاده زیادی قرار گرفته است.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

فواید استفاده از گاز آرگون در ورزش:

کاهش خستگی:

گاز آرگون با کاهش خستگی عضلانی و شعوری ورزشکاران را قادر کن به فعالیت طولانی تر بدون خستگی بپردازند.

بهبود ترمیم عضلانی:

استفاده از گاز آرگون میت واند به ترمیم عضلات آسیب دیده پس از تمرینات سنگین کمک کند. گاز آزگون جریان خون را افزایش می دهد و عوامل التهابی را کاهش می دهد که در نتیجه بازسازی و ترمیم عضلات را تسریع می کند.

کاهش درد و التهاب:

یکی از فواید گاز آرگون تسکین درد و التهابات عضلانی و مفصلی است. این مزیت می تواند از وجود آسیب و ترمیمات بیشتر جلوگیری کرده و به ورزشکاران کمک کند تا از مصدومیت های رایجی مانند کشیدگی عضلات و سوزش مفاصل جلوگیری کنند.