نوشته ها

کاربرد میکس گاز آرگون و هلیوم در صنعت فولاد

کاربرد میکس گاز آرگون و هلیوم در صنعت فولاد - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (کاربرد میکس گاز آرگون و هلیوم در صنعت فولاد)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

میکس گاز آرگون و هلیوم در صنعت فولاد

همانطور که می دانیم صنعت فولاد از مهمترین صنایع در دنیا می‌باشد که در تولید انواع محصولات فولادی استفاده می‌شود. در صنعت فولاد، استفاده از گازهای مختلف برای بهبود عملکرد فرآیندهای جوشکاری و برش، بسیار مهم است. یکی از روش های متداول در این زمینه، استفاده از میکس گاز آرگون و هلیوم است. به منظور بهبود کیفیت و کارایی فرآیند تولید و تولید محصولات با خواص فیزیکی و مکانیکی بهتر، استفاده از میکس گاز آرگون و هلیوم برای جو اطراف فرآیند فولادسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

کاربردهای میکس گاز آرگون و هلیوم در صنعت فولاد:

 تقویت فرایند جو اطراف:

استفاده از میکس گاز آرگون و هلیوم در جو اطراف فرآیند فولادسازی باعث کاهش تأثیر گازهای آکسیژن و نیتروژن در فرآیند تولید می‌شود. به عبارت دیگر این گازها به عنوان آگنت‌های حمل و نقل برای کاهش اکسیداسیون و نیتروژناسیون درصدد بهبود کیفیت فرآیند فولادسازی می‌باشند.

کاهش آب و هیدروژن:

میکس گاز آرگون و هلیوم به دلیل ویژگی های خاص خود، می‌توانند در افت کمپرسی هیدروژن موجود در فولاد کمک کنند. با استفاده از گاز آرگون و هلیوم به جای هیدروژن، احتمال استیلاسیون خوردگی و تشکیل صفحات غباری کاهش می‌یابد.

نکته پایانی

همانطور که گفتیم استفاده از میکس گاز آرگون و هلیوم در صنعت فولاد از دو جنبه، بهبود کیفیت فرآیند و کاهش نیروی موجود در جو اطراف، دارای مزایای قابل توجهی است. و استفاده از ترکیب گاز آرگون و هلیوم در صنعت فولاد ، بهبود عملکرد فرآیندهای جوشکاری و برش را به همراه دارد. با در نظر گرفتن مزایا و معایب و موانع استفاده از آن، می توان به توسعه استفاده از این میکس گاز در صنعت فولاد پرداخت و نتایج بهتری را در فرآیندهای مختلف حاصل نمود.