نوشته ها

کاربردهای صنعتی میکس گاز آرگون و هلیوم

کاربردهای صنعتی میکس گاز آرگون و هلیوم

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (کاربردهای صنعتی میکس گاز آرگون و هلیوم)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

کاربردهای صنعتی میکس گاز آرگون و هلیوم

گازهای آرگون و هلیوم دو گاز از جمله گاز هایی هستند که در صنایه مختلف بسیار کاربرد دارند. استفاده از میکس این دو گاز طبیعتا نقش پررنگی را در صنعت های گوناگون نقش مهمی را ایفا می کند. در ادامه با این گاز ها و کاربردشان در صنایع مختلف آشنا می شویم.

میکس گاز آرگون و هلیوم درصنایع مختلف

صنایع الکترونیکی:

این گازها دما را به‌طور یکنواخت و پایدار در دستگاه‌های الکترونیکی حفظ می‌کنند و از خطرات ناشی از تغییرات دمایی ناگهانی جلوگیری می‌کنند. از این رو میکس گاز آرگون و هلیوم در صنعت الکترونیک، به عنوان محافظ دما استفاده می‌شود. علاوه بر این  آرگون و هلیوم در فرآیندهای مختلف مانند لحیم‌کاری و روشنایی لامپ‌های الکترونیکی بسیار کاربرد دارند.

صنایع تولید فلزات:

میکس گاز آرگون و هلیوم در صنایع تولید فلزات، به‌عنوان گاز پاک کننده و حفاظتی استفاده می‌شود. به این صورت که در فرآیندهای مختلف جوشکاری تیگ و میگ، جوشکاری ضربه‌ای و نفوذ دهی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آرگون در این صنایع علاوه بر ایجاد محیط خنک، مانع از تداخل اکسیژن با فلزات می‌شود و هلیوم نیز به‌طور مشابهی عمل می‌کند و در جوشکاری شیشه نیز استفاده می‌شود.

صنعت فضایی:

گازهای آرگون و هلیوم در صنعت هوافضا و فضا برداشت، در کنترل موقعیت و حرکت ماهواره‌ها، مانوردهی و سیستم‌های ترمواستاتیک کاربرد دارند. هلیوم با خواصش که یک گاز بسیار سبک و بدون سرعت است، می‌تواند به‌عنوان سرمایش‌دهنده در سیستم‌های حرارتی موتورها و قطعات فضایی استفاده شود. همچنین، آرگون در تولید سوخت راکت‌ها و در ایستگاه فضایی نیز استفاده می‌شود.

صنایع پزشکی:

آرگون و هلیوم در صنایع پزشکی نیز کاربردهای گسترده‌ای دارند. از جمله کاربردهای آرگون در این صنعت می‌توان به استفاده در لیزرهای درمانی و جراحی چشم اشاره کرد. همچنین، هلیوم در ایجاد جوی خنک در دستگاه‌های تنفس مصنوعی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

نکته پایانی

همانطور که در این مقاله خواندیم میکس گاز آرگون و هلیوم کاربردهای گوناگون و مزایای فراوانی دارد که مطالعات بیشتر در زمینه استفاده بهینه از آرگون و هلیوم می‌تواند در توسعه صنایع مختلف مفید باشد.