نوشته ها

نکات ایمنی مربوط به یخ خشک

نکات ایمنی مربوط به یخ خشک

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (نکات ایمنی مربوط به یخ خشک)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

نکات ایمنی مربوط به یخ خشک

استفاده از یخ خشک یک روش متداول برای خنک کردن و نگهداری مواد و مواد آلی است. اما برای استفاده صحیح از یخ خشک و جلوگیری از وقوع مشکلات و حوادث باید مواردی که موجب به خطر انداختن سلامت می شود و نکاتی که ایمنی را افزایش می دهد شناسایی و رعایت کرد از این رو در ادامه با یخ خشک و نکات ایمنی هنگام استفاده از یخ خشک آشنا می شویم.

موارد ایمنی هنگام استفاده از یخ خشک

  • استفاده از وسایل ایمنی:

اولین نکته ایمنی استفاده از وسایل ایمنی مانند کفش کار، دستکش، عینک و ماسک می باشد. زیرا یخ خشک در دمای بسیار پایینی قرار دارد که می‌تواند باعث سوختگی یا آسیب به پوست و چشم‌ها شود.

  • استفاده از سینی‌های مخصوص:

یخ خشک باید در ظروف یا سینی‌های شیشه‌ای یا فلزی قرار گیرد و از قرار گرفتن مستقیم بر روی سطح‌های حساس اجتناب شود. این اقدام جلوی سوختگی سطح‌ها را می‌گیرد و همچنین از انتقال حرارت به سطوح دیگر نیز جلوگیری می‌کند.

تماس پیدا نکردن یخ خشک با مواد آلی:

 یخ خشک در عمل به عنوان یک ماده خنک‌کننده استفاده می‌شود و در مخازن حاوی مواد آلی (مانند غذا و نمونه‌های آزمایشگاهی) قرار می‌گیرد. اما باید مطمئن شوید که یخ خشک و محتوای ظرف با یکدیگر تماس ندارند و مخلوط نمی شود. زیرا ممکن است منجر به ترکیبات شیمیایی غیرقابل بازگشت گردد.

  • جلوگیری از تنفس مستقیم:

با توجه به دمای بسیار پایین یخ خشک، باید از تماس مستقیم با دهان، بینی و چشم‌ها پرهیز کرد. در صورتی که کسی به طور ناخواسته یخ خشک را تنفس کند، ممکن است باعث تحریک راه هوایی شده و عوارض جدی را ایجاد کند.

در نظر گرفتن محلی مناسب برای نگهداری:

درانتقال یخ خشک، باید از لمس مستقیم با پوست خودداری کنید و در صورت لزوم از وسیله‌ای مانند دستکش یا ابزارهای انتقال مواد استفاده کنید. همچنین، جایی که یخ خشک قرار دارد باید محل خشک و خنک باشد و در معرض نور مستقیم قرار نگیرد.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

نکته پایانی

نکاتی که ذکر شد، برخی از اصول اساسی استفاده از یخ خشک را شرح می‌دهد. با رعایت این نکات، می‌توانید از یخ خشک به طور ایمن، مؤثر و بدون هیچ آسیبی استفاده کنید.