نوشته ها

میکس گاز هلیوم و نیتروژن

میکس گاز هلیوم و نیتروژن - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (میکس گاز هلیوم و نیتروژن)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

میکس گاز هلیوم و نیتروژن

میکس گاز هلیوم و نیتروژن به ترکیب ساخته شده از این دو گاز گفته می شود. این مخلوط ممکن است به عنوان یک ماده خنک کننده در برخی از برنامه های صنعتی و علمی استفاده شود. علاوه بر این در برخی صنایع کاربردهایی از جمله خنک کردن مغناطیسی مواد در رزونانس مغناطیسی هسته، اجرا کردن آزمایش های علمی در شرایط پایین دما و پرسرعت‌تر کردن تحقیقاتی که نیاز به دمای پایین تر و چگالی گاز بالا دارند.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

انواع کاربردهای میکس هلیوم و نیتروژن

از جمله کاربردهای صنعتی این گاز می توان به کاربرد آن در صنایع الکترونیک اشاره کرد که به عنوان یک گاز محافظ برای جلوگیری از هرگونه خوردگی و تخریب قطعات الکترونیکی در جوشکاری و صافکاری استفاده می شود. همچنین این گاز در صنعت فولاد و آرسنال برای انتقال حرارت و در صنعت انفجار شناسی برای ساخت ترکیباتی برای کنترل آتش سوزی، انفجارها و ایجاد باریکه های کنترل شده نیز کاربرد دارد. علاوه بر کاربردهای صنعتی:

  • در پرتاب فضایی برای محافظت از موتورها وسیستم ها در برابر تغییرات فشار و دما به کار برده می شود.
  • در غواصی به دلیل اینکه ترکیب مناسبی برای محیط های تنفسی با فشار بالا است و بهبود عملکرد تنفس را به همراه دارد استفاده می شود.

نحوه میکس گاز هلیوم و نیتروژن

نحوه میکس این دو گاز به روش های مختلفی صورت می گیرد که ما در ادامه به سه تا از آن ها آشنا می شویم.

استفاده از اورهلیوم:

در این روش پس از تهیه هلیوم مایع، آن را به اندازه مورد نیاز به یک مخلوط گاز از هلیوم و نیتروژن اضافه می‌شود. در انتها، ترکیب گازی بدست آمده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از سیستم اوگرم:

هلیوم و نیتروژن به صورت جداگانه به ورودی سیستم اوگرم تزریق می‌شوند. سپس، درون سیستم اوگرم، این دو گاز با یکدیگر مخلوط می‌شوند و میکس گازی بدست می‌آید.

 استفاده از کویل گاز:

در این روش، هلیوم و نیتروژن به صورت جداگانه با استفاده از کویل‌های گازی در داخل یک مخزن مخلوط می‌شوند. که گاز ترکیبی به دست آمده مورد استفاده قرار می‌گیرد.