نوشته ها

میکس گاز آرگون و اکسیژن در فرآیندهای صنعتی

میکس گاز آرگون و اکسیژن در فرآیندهای صنعتی- فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (میکس گاز آرگون و اکسیژن در فرآیندهای صنعتی)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

میکس گاز آرگون و اکسیژن در فرآیندهای صنعتی

همانطور که می دانیم امروزه گازها در صنعت کاربرد فراوانی دارند که با پیشرفت علم کاربرد میکس گازها از اهمیت قابل توجهی به دلیل تاثیری که در عملکرد و کارایی فرآیندها می گذارند برخوردار شدند. یکی از میکس گازهای مورد استفاده ترکیبی از آرگون و اکسیژن می باشد که افزایش کارایی فرآیندها را با خود به ارمغان می اورند.

تاثیرات میکس آرگون و اکسیژن در فرآیندهای صنعتی

ارتقای کیفیت جوشکاری:

استفاده از این میکس برای حمایت از جوش در فرآیندهای جوشکاری، باعث ایجاد یک جو محافظتی در اطراف جوش می شود. از این رو جوش از تماس با هوا و ترکیدگی های اکسیدی محافظت می شود و کیفیت جوش ارتقا پیدا می کند.

سردکنندگی:

آرگون می تواند به کاهش دما و سرعت سرمایش جوش کمک کند و از طرف دیگر اکسیژن هم به عنوان یک عامل سرد کننده به کار می رود و به کار گیری هر دو آن ها منجر به جلوگیری از شکستن جوش، خستگی مواد، تولید گسیختگی های میکروسکوپی می شود. علاوه بر این به کار گیری میکس گاز آرگون و اکسیژن باعث سریع تر شدن فرآیند خنک شدن که افزایش سرعت تولید و کاهش هزینه های انرژی را به دنبال دارد می شود.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

کاهش اکسیدهای نیتروژن:

در فرآیندهای حرارتی این میکس باعث جلوگیری از ورود اکسیدهای نیتروژن به فرآیند می شوند. ورود این اکسیدها به فرآیند می تواند باعث تشکیل نیتریدهای زهکشی شده در محصول نهایی و کاهش کیفیت آن شود. اما در صورت استفاده از میکس گاز آرگون و اکسیژن بهبود کیفیت محصولات حرارتی پدید می آید.

افزایش عملکرد سوخت ها:

در برخی فرآیندهای احتراقی، استفاده از اکسیژن به جای هوا، کارایی و عملکرد سوخت را افزایش می دهد. هوا حاوی نیتروژن است که در فرآیند احتراق تمایل به حجم گیری و کاهش دما دارد. با جایگزینی هوا با اکسیژن، تمرکز بیشتری از اکسیژن در محیط فرآیند ایجاد می شود که باعث افزایش دما و شدت احتراق می شود.

نکته پایانی

طبق تحقیقات میکس گاز آرگون و اکسیژن در فرآیندهای صنعتی می تواند بهبود قابل توجهی در عملکرد و کارایی این فرآیندها به همراه داشته باشد. آرگون باعث ارتقای کیفیت جوشکاری و کاهش اکسیدهای نیتروژن می شود، در حالی که اکسیژن عملکرد سوخت ها را افزایش می دهد و به عنوان سرد کنده عمل می کند. با استفاده از این میکس گاز، شاهد بهبود عملکرد و کاهش هزینه های صنعتی خواهیم بود.