نوشته ها

میکس هیدروژن و نیتروژن

میکس گاز هیدروژن و نیتروژن - فراز گاز آراد صفاهان

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (میکس گاز هیدروژن و نیتروژن)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

میکس هیدروژن و نیتروژن

میکس گاز هیدروژن و نیتروژن، ترکیبی است که از ترکیب گاز هیدروژن (H2)  و گاز نیتروژن (N2) تشکیل می‌شود. این میکس می‌تواند به دو صورت مخلوط فیزیکی یا ترکیب شیمیایی باشد.

انواع مخلوط هیدروژن و نیتروژن

  • هیدروژن و نیتروژن به صورت مخلوط فیزیکی: هر گاز به صورت جداگانه در محفظه‌ای نگهداری می‌شود و تنها فیزیکی به هم مخلوط می‌شوند. این نوع میکس ممکن است برای مصارف مختلفی مانند پروانه گاز، آزمایشگاه‌ها و سایر کاربردها استفاده شود.
  • هیدروژن و نیتروژن به صورت ترکیب شیمیایی: اگر این دو گاز به صورت ترکیب شیمیایی با یکدیگر واکنش دهند، ترکیبی شیمیایی جدید به نام آمونیاک (NH3) تشکیل می‌شود. این واکنش شیمیایی شامل تغییر دقیق در ساختار مولکولی گازها است. آمونیاک یکی از مواد شیمیایی مهم و قابل استفاده در صنایع مختلف است، مانند صنعت کود و صنعت پیشرفته الکترونیک.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

انواع کاربردهای میکس هیدروژن و نیتروژن

این گاز کاربردهای گسترده و متنوعی دارد که در ادامه با کاربردهای میکس هیدروژن و نیتروژن آشنا می شویم.

صنعت هواشناسی:

در صنعت هواشناسی این میکس برای تعیین وضعیت هوا، نظیر اندازه گیری دما و رطوبت ودر بالون‌های هواشناسی برای انجام تجربیات و اندازه گیری های دقیق استفاده می شود.

صنایع الکترونیک:

این گاز علاوه بر کاربدرش در فرایندهای الکترونیکی به عنوان یک محیط غیرفعال برای جلوگیری از اکسید شدن یا ترکیب هیدروژن و اکسیژن و همچنین حفاظت از سطح‌های حساس در صنعت نانو الکترونیک استفاده می‌شود.

راکتورهای حفاری:

ترکیب گاز هیدروژن و نیتروژن در حفاری تحت فشار برای جلوگیری از انفجار آتش استفاده می‌شود.

صنعت آزمایشگاهی:

میکس گاز هیدروژن و نیتروژن باعث کاهش درجه حرارت و فشار در آزمایشگاه شده و امکان ایجاد شرایط مساعد برای برخی آزمایش‌های خاص را فراهم می‌کند.

نحوه میکس گاز هیدروژن و نیتروژن

در این بخش می خواهیم با نحوه میکس گاز هیدروژن و نیتروژن آشنا شویم. ترکیب گاز هیدروژن و نیتروژن باروش های مختلفی تهیه می شود. یکی از این روش ها، استفاده از حاصل جوش دو گاز است. برای انجام این روش، ابتدا بطری تحت فشار حاوی گاز هیدروژن و بطری دیگر تحت فشار حاوی گاز نیتروژن آماده می شوند. سپس دو بطری به یکی از روش های زیر به هم متصل می شوند:

  •  اتصال مستقیم:

در این روش، دو بطری برای انتقال گاز از یک بطری به بطری دیگر با استفاده از لوله و اتصالات مناسب به هم متصل می شوند.

  •  اتصال ترکیبی:

در این روش، از یک دستگاه میانبر برای اتصال دو بطری استفاده می شود. این دستگاه شامل لوله ها، ولوها و اتصالاتی است که امکان انتقال گاز از یک بطری به بطری دیگر را فراهم می کند.بعد از اتصال بطری ها به یکدیگر، بطری حاوی گاز هیدروژن باید با یک صمام بسته شده و بطری حاوی گاز نیتروژن نیز باید باز باشد. تا گاز هیدروژن به بطری حاوی گاز نیتروژن انتقال یابد.