نوشته ها

میکس آرگون و CO2 در صنعت الکترونیک

میکس آرگون و co2 در صنعت الکترونیک

شرکت فراز گاز آراد صفاهان به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش انواع سیلندر، گازهای (طبی، صنعتی و ترکیبی) ، تجهیزات جوش و برش، رگلاتورهای تخصصی، پالت کپسول، فلاسک نیتروژن، مخزن کرایوژنیک و شیر سیلندر در ایران شناخته شده می باشد که برای رفاه حال شما مشتریان عزیز اقدام به تاسیس فروشگاه نیکان اسپادان نمود و شرایط خرید اینترنتی در بستری امن و آسان را برای شما عزیزان به ارمغان آورد .و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن اطلاعات خوانندگان عزیز وآشنایی هرچه بیشتر با محصولات این شرکت را فراهم نموده است. موضوع مقاله امروز (میکس آرگون و co2 در صنعت الکترونیک)

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

کاربرد میکس آرگون و دی اکسید کربن در صنایع

همانطور که می دانید در صنعت استفاده از گازها برای انجام پروسه ها و فعالیت های مختلف بسیاز مهم است. گاز آرگون و دی اکسید کربن از جمله گاز های پر مصرف در صنعت هستند که خواص گوناگونی دارند. در ادامه به کاربرد میکس این دو گاز در صنعت الکترونیک که به عنوان یک مخلوط گازی به کار می روند می پردازیم.

خواص میکس آرگون و دی اکسید کربن

  • این میکس حاصل ترکیبی از هشتاد درصد آرگون و بیست درصد دی اکسید کربن می باشد.
  • دارای خواص آتش نشانی بالاست و قابلیت خاموش کنندگی آتش را دارد.
  • مقاوم در برابر خوردگی و اکسیداسیون است.
  • در دماهای بسیار پایین استحکام خود را حفظ می کند.
  • جرم مولی آن بیشتر از هواست و از این رو برای پر کردن جوشکاری و برش لیزری مناسب است.

جهت مشاوره ، خرید ، تعویض و شارژ انواع سیلندرهای گازی با شماره ۰۹۱۳۱۰۶۸۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.

کاربردهای میکس آرگون و CO2 در صنعت الکترونیک

حفاظت از حساسیت الکترونیک:

در بعضی از فرآیندهای ساخت و تعمیر اجزای الکترونیک، اکسیژن و رطوبت به اجزا آسیب می رسانند. میکس آرگون و کربن دی اکسید به عنوان یک محیط غیر خورنده و خنثی برای حفظ اجزای حساس الکترونیک استفاده می شود.

پالایش و تمیز کردن محیط فرآیند:

میکس آرگون و دی اکسید کربن به عنوان یک گاز غیر قابل اشتعال و بی بو برای تمیز کردن محیط فرآیند استفاده می شود. این گازها به عنوان یک جاذب اکسیژن و سایر آلاینده ها عمل می کنند.

جلوگیری از خوردگی و اکسیداسیون:

آرگون و CO2 به عنوان برخی از مواد جانبی در فرآیندهای الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند تا از خوردگی و اکسیداسیون قطعات الکترونیکی جلوگیری کنند.

خنثی سازی آلاینده ها:

میکس آرگون و دی اکسید کربن به عنوان یک گاز سرد و نیتروژن برای جلوگیری از تجمع آلاینده ها در فرآیندهای الکترونیکی استفاده می شود. این گازها می توانند آلاینده های آبی و دیگر آلاینده های محیطی را جذب کنند و در نتیجه کیفیت محصول را بهبود دهند.